וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי ביקשה לשחק ללא קהל וחטפה: "קבוצה שכסף מושחת הזין אותה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 19:03

על הבלוז נאסר למכור לאוהדיהם כרטיסים למשחק רבע גמר הגביע, הממשלה גינתה ויו"ר מידלסברו תקף: "אי אפשר לומר צ'לסי ויושרה ספורטיבית באותו משפט". המשחק מול ליל יתקיים (ד', 22:00) למרות הכנסתו של אברמוביץ' לרשימה השחורה של האיחוד האירופי

שמינית הגמר - הגומליןמחצית16/03/2022
ליל
    1:1
      צ'לסי
      תקציר: צ'לסי - ניוקאסל 0:1/ספורט1

      הסנקציות של ממשלת בריטניה על רומן אברמוביץ' ממשיכות להשפיע על צ'לסי. הבלוז הודיעו היום (שלישי) כי לא קיבלו אישור למכור כרטיסים לרבע גמר הגביע האנגלי בחוץ מול מידלסברו (שבת, 19:15 בספורט1) ואף ביקשו מההתאחדות שהמשחק ייערך ללא קהל, בטענה שהכנסת קהל של קבוצה אחת בלבד פוגעת ביושרה הספורטיבית ובהגינות, אך לאחר מכן הסירו את הבקשה.

      במידלסברו הגיבו בחומרה ויושב הראש סטיב גיבסון תקף בשיחה עם התקשורת: "אני לא מאמין לזה. יושרה ספורטיבית וצ'לסי אלה לא מילים שאפשר לומר באותו משפט. במשך 19 שנים כסף מושחת הזין את ההצלחה של צ'לסי. זה פתטי". בהודעה רשמית שנמסרה מהמועדון, נטען כי "כולנו מודעים לסיבות שבגינן הוטלו על צ'לסי מגבלות ואין לכך שום קשר למידלסברו. אין הצדקה לכך שאוהדי מידלסברו ייענשו. גם הבקשה של צ'לסי לקיים את המשחק בדלתיים סגורות 'מסיבות ספורטיביות' היא אירונית ביותר בהתחשב בנסיבות שבגינן הוטלו עליה מגבלות".

      יתרה מכך, בכיר בממשלה הבריטית גינה את בקשתה של צ'לסי ואמר בעילום שם: "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לאפשר לצ'לסי להמשיך לפעול כמועדון וזאת למען האוהדים, אבל האיום שלהם על מידלסברו ושאר הקבוצות מוכיח שהם לא מבינים את חומרת הסיטואציה בה הם נמצאים. אנחנו לא מתנגדים לכך שלצ'לסי יהיה קהל בטווח הרחוק, אבל לא נאפשר לכסף ממכירת כרטיסים לזרום לחשבונו של אדם שיש לו קשרים עם מי שאחראי למלחמה באוקראינה. צ'לסי צריכה להשקיע פחות זמן בדאגה לכמה אלפי אוהדים שלה שלא יגיעו למשחק ולהתמקד בהעברת הבעלות על המועדון לידיים של אדם שלא מחרחר מלחמה".

      מאמן צ'לסי תומאס טוכל. רויטרס
      התרשם מליל. טוכל/רויטרס

      בינתיים, בצרפת פורסמו ידיעות לפיהן המשחק מחר (רביעי, 22:00) מול ליל בסכנה מוחשית לאור הכנסתו של רומן אברמוביץ' לרשימה השחורה של האיחוד האירופי. אך באופ"א הבהירו לרשת RMC כי המשחק ייערך כרגיל שכן האישור המיוחד שניתן לצ'לסי באנגליה תקף גם במפעל האירופי.

      כעת, עם יתרון 0:2 מהמשחק הראשון בלונדון, אלופת אירופה רוצה להשאיר את הצרות בצד, לרשום ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות ולהדיח את הנציגה האחרונה של צרפת במפעל.

      "ליל שיחקה טוב בלונדון", אמר תומאס טוכל במסיבת העיתונאים, "הם היו מאוד פיזיים, תקפו, לחצו טוב, היו אמיצים ובאו בגישה שאין להם מה להפסיד. זה הרשים". המאמן הגרמני, שלפני ההגעה לצ'לסי הכיר את ליל מימיו בפריז סן ז'רמן, כבר יודע לאן הוא מגיע: "אני מכיר את האצטדיון והאווירה שהאוהדים מייצרים. אנחנו מאמינים בעצמנו. עכשיו אנו במחצית של המפגש ואף התמודדות לא מוכרעת אחרי 0:2. ליל שיחקה בשישי אז היה לה מספיק זמן להתאושש, נצטרך להיות מוכנים פיזית ומנטלית למשחק קשה".

      בראשון האחרון צ'לסי גברה 0:1 על ניוקאסל בזכות שער של קאי האברץ בדקה ה-89, ומהמנצחת הצליחה לשמור על שער נקי למרות שססאר אספיליקואטה וריס ג'יימס נעדרו ומרקוס אלונסו לא שותף. טוכל הצהיר כי שני הספרדים כשירים למשחק, בעוד בנוגע לג'יימס וקאלום האדסון אודוי עדיין יש סימן שאלה על אף שהשניים התאמנו היום: "זה מירוץ נגד השעון. נראה אם שווה לקחת סיכון, או אם זה בכלל אפשרי".

      בתקופה האחרונה אוהדי צ'לסי ספגו ביקורות על כך ששרו בשבחו של רומן אברמוביץ', למרות הסנקציות שהטילה עליו ממשלה בריטניה בשל קשריו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "יש דברים יותר דחופים לעסוק בהם מאשר השירים לאברמוביץ'", אמר טוכל, "יש עלינו הגבלות ואנחנו צריכים להתמודד עם זה. עושים התאמות במספר אנשי הצוות שיכולים להצטרף אלינו לנסיעה".

      עוד בוואלה!

      דיווח באנגליה: קבוצת רכישה סעודית הגישה הצעה עבור צ'לסי

      לכתבה המלאה
      ריס ג'יימס, צ'לסי. Sebastian Frej, GettyImages
      במירוץ נגד השעון. ג'יימס/GettyImages, Sebastian Frej

      מאמן ליל ז'וסלן גורבנק אמר לקראת המשחק: "למרות כל הביקורות, העליות והירידות, אנחנו כאן, משחקים במשחק היסטורי במגרש שלנו. רנאטו סאנצ'ס פצוע, אבל יש לנו עוד אפשרויות". המאמן חילק מחמאות לשחקן פורטוגלי נוסף מקבוצתו, הבלם הוותיק ז'וזה פונטה: "הוא יהיה בן 39 בסוף השנה. אף פעם לא ראיתי מישהו כמוהו בקריירה שלי. הוא לא מפספס אף אימון ואף משחק. הוא השתבח עם השנים, הוא לוחם".

      שתי הקבוצות נפגשו עד כה שלוש פעמים - במשחק הראשון בלונדון ובשלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2019/20. הבלוז ניצחו בכל שלושת המפגשים, ובכולם הבקיעו שני שערים.

      ליל לא הבקיעה בארבעת המשחקים האחרונים שלה נגד קבוצות של תומאס טוכל - בשלושה מפגשים היא הפסידה 2:0, ופעם אחת סיימה ב-0:0.

      הרכבים משוערים

      ליל: ליאו ז'ארדים, זקי צ'ליק, ז'וזה פונטה, סוון בוטמן, טיאגו ג'אלו, שקה, בנז'מן אנדרה, גבריאל גודמונדסון, ג'ונתן במבה, ג'ונתן דייויד, בוראק ילמאז.

      צ'לסי: אדואר מנדי, אנדראס כריסטנסן, טיאגו סילבה, אנטוניו רודיגר, ססאר אספיליקואטה, מרקוס אלונסו, אנגולו קאנטה, מתאו קובאצ'יץ', מייסון מאונט, טימו ורנר, קאי האברץ.

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully