וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימון שהחזיר את אבדיה למסלול: "הפסיכולוג הכי טוב עבורי הוא האולם"

אחרי שקטע את הבצורת, אבדיה מספר כיצד שיקם את הביטחון ומודה: "הייתי בדאון". מאמן וושינגטון תומך ("גם האיירבול לא ערער אותו"), פורזינגיס מייעץ: "אם הוא יחשוב על כדורסל 24/7, הוא עלול להשתגע"

דני אבדיה מדבר אחרי ההפסד לגולדן סטייט/האתר הרשמי של הוויזארדס בישראל

דני אבדיה מקווה שהתקופה הפחות טובה מאחוריו. הפורוורד הישראלי חזר להציג יכולת טובה הלילה (בין שני לשלישי) בהפסד של וושינגטון 126:112 לגולדן סטייט, ואחרי שלושה משחקים ללא נקודות ועם ירידה חדה גם במספר הדקות, סיים 29 דקות מהספסל עם 13 נקודות (4 מ-8 מהשדה, 2 מ-4 מהשלוש, 3 מ-5 מהעונשין), 4 אסיסטים, שני ריבאונדים וחטיפה.

בסיום אבדיה סיפר שחווה קושי בחייו האישיים, שהשפיע על יכולתו על הפרקט. "היה משהו בשבוע האחרון שגרם לי להיות בדאון, לא ניכנס לזה יותר מדי. לא הרגשתי טוב, חשבתי יותר מדי וראו את זה עליי", חשף. "בסופו של דבר ניסיתי לחשוב לעצמי שזו עוד מדרגה, עוד מבחן. זה קורה לכולם. אני משחק בכל המשחקים ורוצה להיות מוכן מנטלית ופיזית כל הזמן, וזה לא פשוט. אני גם בן אדם, עוברים עליי דברים, אבל אני שמח שיש לי סביבה שאוהבת אותי ותומכת בי. לפעמים אני לא צריך לחשוב יותר מדי. אני יודע לשחק כדורסל, ואצלי זה הכל בראש. כשהראש שלי נקי ממחשבות, אני פשוט עולה למגרש ונהנה".

אבדיה סיפר שמה שעזר לו להתאושש לפני המשחק היה אימון קליעות אישי שערך עם מאמניו. "יש תקופות כאלה שלא בא לך, אבל אתה חייב להמשיך לדחוף קדימה. יום לפני המשחק עשיתי אימון קליעות אישי אחרי האימון, והמאמנים עזרו לי מאוד להחזיר את הביטחון. לפעמים זה כל מה שאתה צריך. אמרתי לעצמי, 'אתה חייב להמשיך הלאה ולשחק חזק'. אני משחק כדורסל הרבה זמן, ולפעמים רק צריך להירגע. אני ב-NBA מסיבה מסוימת, ואני יודע שאני הולך ומשתפר. הפסיכולוג הכי טוב שלי הוא האולם, זה מה שמרגיע אותי ומחזיר אותי למסלול".

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, מול דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Ezra Shaw, GettyImages
עבר מחסום מנטלי. אבדיה מול קליי תומפסון/GettyImages, Ezra Shaw

לדבריו של אבדיה, הסטנדרטים שהוא מציב לעצמו עוזרים לו מצד אחד לדחוף את עצמו לקצה, ומצד שני יכולים גם לערער לו את הביטחון. "אני מגיע מתרבות של אנשים שמאוד קשים עם עצמם. אני חצי סרבי, ואנחנו ידועים כמי שמשחקים עם המון רגש. לפעמים זה קורה לי - אני חושב יותר מדי, אני משחק רע, חושב למה זה קורה. אבל זה דבר שלילי, כי אני יודע לשחק כדורסל, ומנסה להזכיר לעצמי את זה כל הזמן. אני מנסה לא להיות כל כך קשה עם עצמי".

אבדיה רשם העונה כבר 67 הופעות, וממעט להחמיץ משחקים. לדבריו, מדובר בעומס שלא קיים באירופה, ושהוא עדיין לא התרגל אליו. "היו לי פציעות, אבל אף פעם לא רציתי לנוח, המטרה שלי היא לשחק בכל משחק, במיוחד אחרי שבעונה שעברה החמצתי את החלק האחרון של השנה. עבדתי הרבה על הגוף שלי כדי שאוכל לשחק בכל משחק, ואחת המטרות הגדולות שלי היא לשחק בכל המשחקים. זה לא קל מבחינה מנטלית, מעולם לא שיחקתי כל כך הרבה משחקים, ולפעמים זה פוגע בי. אני לא רגיל לזה. אבל זה חלק מה-NBA, צריך ללמוד איך לשמור על הגוף והאנרגיות שלך".

מאמן וושינגטון וויזארדס ווס אנסלד ג'וניור. Michael Reaves, GettyImages
גם הוא כבר נשמע אחרת. ווס אנסלד ג'וניור/GettyImages, Michael Reaves

גם למאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור היו מילים חמות על אבדיה. "הוא היה הרבה יותר טוב היום, הרבה יותר רגוע. הוא זרק איירבול ולא נתן לזה להשפיע עליו או לערער אותו, וזה סימן טוב. הוא צריך להמשיך לשחק עם ביטחון, לשחק את המשחק שלו, ככה הוא יהיה בסדר".

גם קריסטאפס פורזינגיס התייחס לתקופה המאתגרת שעברה על אבדיה, וחילק לו כמה טיפים להמשך. "הוא התמודד עם זה טוב. לשחקנים צעירים יש נטייה לחשוב יותר מדי, ולפעמים צריך לפשט הכל, לעבוד עוד יותר קשה מחוץ לשעות האימונים, ופשוט לשחק בצורה חופשית על המגרש", אמר הלטבי, שקלע הלילה 25 נקודות. "הוא צריך לסמוך על האינסטינקטים והיכולות שלך, ולחיות עם התוצאות. אתה חייב להתנתק, חייב ללמוד לא לחשוב על הכדורסל 24/7, כי זה יכול לשגע אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully