וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופקדים בידיו: מה גרם למכבי חיפה להפוך לקבוצה משעממת?

15.3.2022 / 11:00

מכבי חיפה הפכה מקבוצה מרתקת ומרגשת לאוסף של פקידים חסרי עניין, ואי אפשר להאשים רק את היעדרותו של עומר אצילי. אלעד ליפשיץ מסכם, כולל המציאות המופרכת של אלי אוחנה, והאם בסוף יתברר שזיו אריה יצליח להשאיר בליגה שתי קבוצות?

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:1 על בית"ר ירושלים/ספורט1

אף אחד לא באמת יודע מה גורם למכבי חיפה לדעוך. גם ברק בכר כנראה מתקשה לזהות את הסיבות, אחרת היה מטפל בהן. אתמול בטדי נגד בית"ר ירושלים גירדה חיפה תוצאה והחתימה כרטיס. מה שהסתמן כאליפות מפוארת הופך לתואר של פקידי עירייה - מסמנים נוכחות ולא מחפשים עניין בעבודה.

יהיה קל מדי להגיד שזוהי הפציעה של עומר אצילי שגרמה להאטה. המשמעות של מסקנה כזו תהיה עלובה: קשה להפנים מציאות שבה הקבוצה שדרסה את הליגה היא בעצם אירוע של אדם אחד. אם הוא, ורק הוא, זה ההבדל בין כל הליגה לבין הקבוצה שרצה לאליפות שנייה ברציפות, אז מה בכלל אנחנו רואים כאן? מהו הכדורגל הישראלי - מופע של אצילי בין מסדרונות של פקידים?

קשה לזכור משהו משמעותי מהאירוע המשעמם של אתמול - זה היה פשוט עוד יום בעבודה, פרוטוקול מולא - פקידי העירייה ממשיכים לשמור על ההפרש בצמרת. מה שכן, הקהל שלהם נוהר במספרים מטורפים. פקיד מעביר נייר לפקיד, בצהריים יוצאים להפסקה ארוכה, אחר כך גם טובלים תיונים, אבל האוהדים בשיגעון.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. דני מרון
זה כל ההבדל בכדורגל הישראלי? עומר אצילי אתמול/דני מרון

בכר טען אתמול בסיום המשחק ש"העיקר שהשגנו את התוצאה". אולי הוא צודק, אולי הדרך באמת לא מעניינת אף אחד. בכל אופן הנה תיאור לא פרגמטי של הדרך: לאורך חודשים חיפה היתה מרתקת ומרגשת, אבל היא לא כזו כבר תקופה. בכר וחיפה טסו לאליפות וכעת הם מקרטעים לקראתה על אדי דלק. אכן, לא מפתיע שבכר מסביר לנו ש"העיקר שהשגנו את התוצאה". מה יאמר - חבר'ה, רדו ממני, מבחינתי שהליגה תסתיים שלשום?

על רקע השעמומון הזה אתמול היה קצת מוזר לראות את האנרגיות של מאוויס צ'יבוטה. הוא השתדל, רצה, התלהב. כמה נאיבי זה מרגיש לצד הגישה הצינית של תוצאה בלבד. הנה מישהו שנהנה מכדורגל, שרוצה להתרגש ולרגש, אבל לאף אחד מלבדו כבר אין כוח למסיבה.

נדמה שלצ'יבוטה התמים עוד מחכים כמה גילויים לא נעימים: הוא יבין שנחת בקבוצה שכל חלומה כרגע שהעונה תסתיים. אבל זה מילא, כי צ'יבוטה גם ציין אמש את השאיפה שלו להפוך לשחקן קבוע בהרכב. האם אתם מכירים את השמות אצילי ודולב חזיזה? אוקיי, אז בבקשה אל תשתפו את צ'יבוטה, תנו לו לחלום, הוא עדיין לא ציני, רוצה לתת לשמש לעלות ולבוקר להאיר.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה חוגגת "ניצחון אדיר של אופי", ומאמינה: "עכשיו צ'יבוטה ישתחרר"

לכתבה המלאה
מקס גרצ'קין שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. דני מרון
מועדון תחתית לעוד שנים ארוכות?/דני מרון

מנגד, גם בבית"ר המציאות מופרכת. אלי אוחנה עומד בראש צוות שיצא אתמול מאוכזב. מעניין לחשוב על אוחנה שב בלילה חזרה לביתו - מה בדיוק הוא סיפר? כן, כן, אוחנה הגדול, מה אמר - שסבלנו מחוסר מחץ של רועי הרמן ודן עזריה? האיש שהשכיב את הגנת אוסטרליה, ובישל בגמר המחזיקות, וקטף תארים, והיה במשך שנים לרוק סטאר, ובכן, האיש הזה מאוכזב הבוקר מחוסר המחץ של הרמן ומהרגל הלא מאופסת של עזריה.

בית"ר יצאה אתמול עם מחמאות. ייתכן וזוהי גרסתה החדשה: מועדון תחתית לשנים ארוכות. היא מסיימת את העונה הרגילה מתחת להפועל ירושלים, וזה עוד אחרי הלוואה של שתי נקודות בגלל שיתוף שישה זרים. איך לומר - בסוף עוד יתברר שזיו אריה הצליח להשאיר בליגה שתי קבוצות.

מה נותר מבית"ר מלבד הקהל? דבר לא דומה לאימפריה שקרסה. בית"ר צריכה לצאת מידיו של משה חוגג, אך נדמה שרוכש חדש ייכנס רק אם יקבל קבוצה נקייה מחובות. לכן, בית"ר תהיה חייבת להגיע למהלך של פירוק ועל הדרך תיאלץ לזרוק תשע נקודות. באיזו עונה ניתן יהיה לעשות זאת מבלי לרדת ליגה? דרושה לבית"ר מהפכה דרמטית. ולא, עמית כהן על חשבון הרמן, זו לא הכוונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully