וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מובכים: "קבוצות רואות את המשחק נגדנו בלוח ומחייכות"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 15:17

אחרי ההפסד להפועל באר שבע והירידה למקום השלישי בטבלה בקבוצה כועסים: "שחקנים צריכים לשמוע את השאלות על ווילבקין ולחוש עלבון". אוואנס: "ציפינו שהכדור יפול בידיים שלנו, הוא נופל אצל מי שרוצה אותו יותר". הקבוצה סייעה להעביר תרופות לפליטים אוקראינים

תקציר: ברצלונה - בטיס 63:83/ספורט1

העונה של מכבי תל אביב הגיעה לעוד נקודת שפל אמש (ראשון) כשהצהובים הפסידו בליגה 74:71 להפועל באר שבע שדורגה ערב המחזור במקום ה-11 בטבלה. בעקבות ההפסד ירדה מכבי תל אביב למקום השלישי עם 11 ניצחונות ו-7 הפסדים, והיא כבר לא תלויה בעצמה כדי לסיים ראשונה בתום הבית העליון. מכבי רשמה את הפסדה השישי מעשרה משחקים.

6 לדקות למחצית העלה אנג'לו קלויארו את מכבי ליתרון 20:34, במה שהיה אמור להיות נקודת השבירה של באר שבע. אלא שהצהובים ירדו למחצית בפיגור נקודה, ובמחצית השנייה כולה רדפו אחרי היריבה מהתחתית שהצליחה לבצע את המהלכים ברבע האחרון בדרך לניצחון. שלושה שחקנים קלעו במכבי בספרות כפולות - ג'ון דיברתולומיאו וקינן אוואנס עם 16 נקודות כל אחד ואנג'לו קלויארו עם 15 נקודות.

אנטה ז'יז'יץ', שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
משחק מאכזב. ז'יז'יץ'/דני מרון

בקבוצה התייחסו בסיום בעיקר לנושא הריבאונדים שעלה להם גם במשחק בבלגרד ביום חמישי האחרון, כשהפעם הפועל באר שבע קטפה 17 ריבאונדים בהתקפה לעומת 21 ריבאונדים בהגנה בלבד של הצהובים. אנטה ז'יז'יץ', הסנטר הטבעי היחיד של מכבי בסגל אמש, רשם משחק נפל עם 2 נקודות, ריבאונד אחד ומדד מינוס 7, ורומן סורקין לא קלע והוריד ריבאונד אחד ב-9 דקות על המגרש.

ובכל זאת, למרות הנחיתות הברורה בריבאונדים, במכבי נאלצו להתייחס בסיום לנושא סקוטי ווילבקין שלא התלבש בפעם השלישית העונה למשחק ליגה, ובפעם השלישית ראה כיצד קבוצתו מפסידה. "שחקנים צריכים להסתכל בראי ולשמוע את השאלה הזאת על סקוטי ולהבין שזה עלבון גדול מאוד בשבילם", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש, "היינו צריכים לנצח גם בשביל הביטחון של חלק מהשחקנים, אבל במקום זה הוא נמצא בשפל גדול".

"סקוטי הוא האיש שלנו, קשה לשחק בלעדיו, אבל ההפסד הזה הוא עלינו, זה משחק שהיינו צריכים לנצח, שיחקנו התקפה טובה והחטאנו זריקות פנויות, נצטרך לדעת להתמודד עם הדברים האלה", אמר קינן אוואנס בסיום המשחק, "החטאנו לייאפים, והם קלעו את הזריקות שלהם, זה היה אחד מהימים האלה. הם היו יותר אגרסיביים ויותר פיזיים, הם הרגו אותנו בריבאונדים, נצטרך להיות מוכנים יותר למשחקים הבאים. כולם רוצים לתקוף אותנו בריבאונד, נצטרך להיות יותר פיזיים. נתנו ליריבות לדחוף אותנו, ציפינו שהכדור יפול בידיים שלנו, הוא נופל אצל מי שרוצה אותו יותר, נהיה חייבים להיות טובים יותר בזה".

עוד בוואלה!

אבן: "רוצה להאמין שאנחנו לא תלויים בווילבקין, אך יש עובדות"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב קיירי תומאס מול שחקן הכוכב האדום בלגרד נייט וולטרס. הכוכב האדום בלגרד, אתר רשמי
לא נכנס לקצב. תומאס/אתר רשמי, הכוכב האדום בלגרד

ההפסד הראשון של אבי אבן כמאמן הצהובים בליגה הגיע בזמן לא טוב. מצד אחד הקבוצה רחוקה לאיים על המקום הראשון של הפועל ירושלים וקבוצות מגיעות מלאות ביטחון למשחקים מולה, מצד שני היא נמצאת בשיא המאבקים של כניסה לפלייאוף ביורוליג בזכות ההדחה של הקבוצות הרוסיות ומחיקת התוצאות נגדן.

העובדה כי מכבי לא תשחק השבוע ביורוליג ועד למשחקים הגורליים נגד מילאנו וריאל מדריד מחכות לה עירוני נס ציונה והפועל גלבוע/גליל ביד אליהו, שתי קבוצות שגברו עליה בסיבוב הראשון בביתן, לא תורמת למצב הרוח. "עוד הפסד אחד בליגה כבר יכול לפגוע בביטחון", הודו בקבוצה, "קבוצות רואות את המשחק נגדנו בלוח המשחקים ומחייכות".

מי שנכנס לכושר רע בנושא הוא קיירי תומאס, שאמנם הוביל את מכבי עם 6 ריבאונדים, אבל קלע פעם אחת בלבד מהשדה מ-9 ניסיונות. תומאס נראה כמו האס של יאניס ספרופולוס לפני כחודש וחצי, אך מהרגע שנאלץ לשבת בחוץ במשחק נגד אנדולו אפס יצא מהקצב והכניסה שלו לעניינים נראית רחוקה מאוד, כשנותרו רק חודשיים לסיום העונה. למכבי יש אופציה לעונה הבאה על תומאס, אך אם המגמה השלילית שלו לא תתהפך, קשה לראות כיצד הקבוצה תקבל החלטה להשאירו לעונה נוספת.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

ארגון סאסא סאטון. יחצ,
שיתוף פעולה מבורך/יחצ

בעקבות המלחמה המתחוללת באוקראינה, יעבירו החל מהיום, יום ב', ארגון "סאסא סטון" בשיתוף חברת התעופה אל על, קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב והמרכז לאימפקט יהודי, סיוע חירום ובו מאות ארגזים המכילים תרופות ומוצרי צריכה בסיסיים, לאלפי אימהות וילדיהם שנמלטו מהתופת אל בוקרשט וערים נוספות ברומניה. תכולת הארגזים הותאמה על פי בקשת ראשי הקהילה היהודית במדינה.

העברת הסיוע תתבצע לאורך השבוע הקרוב, באמצעות שלוש טיסות של אל על וסך הכל יישלחו מעל לכ- 2.1 טון של מוצרי צריכה בסיסיים וחיוניים. המבצע הייחודי יערך בשיתוף עם לקוחות אל על שיהפכו לשגרירי סיוע, כשהמארז יימסר להם בשער העלייה למטוס והם יתבקשו למסור את החבילות בנחיתה, לנציג מטעם של ארגון "סאסא סטון" והקהילה היהודית שימתינו להם בשדה התעופה. המשלוח יכלול: סל תרופות, מזון לתינוקות וילדים, מוצרי היגיינה חיוניים כדורי-סל ומוצרים מטעם קבוצת הכדורסל. סל התרופות הורכב על פי המלצתו של פרופ' מתי ברבקוביץ', מומחה ברפואת ילדים בבית חולים שמיר, וחבר הבורד של ארגון "סאסא סטון". מוצרי הצריכה נתרמו על ידי הילדה סטון, מייסדת ארגון "סאסא סטון" והועברו בטיסות סדירות של חברת התעופה.

במקביל יעביר השבוע ארגון "סאסא סטון" בסיוע נציגי המרכז לאימפקט יהודי, לקהילה היהודית בקישינב, טון מוצרי צריכה חיוניים, לאלפי אימהות וילדיהם שנמלטו מהתופת אל העיר. לצד זאת, העביר הארגון לקהילה, תרומה של עשרות אלפי שקלים לקניית מוצרים נוספים וכל זאת על מנת לסייע להם בתקופה קשה זו.

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים של ארגון "סאסא סטון": "ארגון "סאסא סטון" פועל לאורך השנה כדי להאיר את פניהם של אלפי הילדים המאושפזים ברחבי בתי החולים ולהטיב עם מצבם הרפואי. אין מן הנמנע כי פעילות זו תחצה גבולות ותעזור לאלפי הילדים האוקראיניים שנעקרו מבתיהם בפתאומיות. אנו נעשה כל שביכולותינו על מנת לסייע לאותם ילדים הזקוקים לנו מכל. אנו רוצים להודות לחברת התעופה אל- על, על שיתוף הפעולה והירתמות המהירה להעברת הסיוע לילדים. אני שולחת את תפילותינו לכל תושבי אוקראינה ומקווה לשלומם".

שלומי עם שלום סמנכ"ל באל על ציין: "מתחילת המתיחות באוקראינה, אל על נתרמה להוצאת עשרות טיסות חילוץ להבאת נוסעים חזרה לישראל, בשבועות האחרונים סייענו בהוצאת רכבת אווירית של ציוד הומניטרי וסיוע לפליטים ובכמעט בכל יום ממריאה טיסה להבאת פליטים או עולים מאוקראינה בשיתוף ארגונים שונים. אל על תעשה ככל שתוכל לסייע לכל יהודים והישראלים הזקוקים לסיוע, אנו מודים ללקוחות אל על שהסכימו לקחת חלק במשימה הומניטרית חשובה זו ולשמש שגרירים באוויר".

דורון ג'מצ'י, סמנכ"ל שיווק ומכירות של מכבי תל אביב: "שמחים ששיתוף הפעולה עם המרכז לאימפקט יהודי ממשיך ומתרחב לכיוונים נוספים, בהם אנו מנצלים את מעמדנו לעזור לאלפי ילדים שנקלעו בעל כורחם, לאזור מלחמה ונאלצו לעזוב את בתיהם ללא כל התרעה מוקדמת ולהישאר חסרי כל. זה המעט שאנו יכולים לעשות למען אותם ילדים על מנת לעלות חיוך על פניהם ברגעים קשים אלה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully