וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדיקטטור האחרון" ו"סדאם חוסיין" חוזר להציל את הרטה ברלין

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 9:46

בגיל 68 פליקס מגאת נקרא בחזרה לדגל. האיש שרוקן בקבוקי מים לשחקניו אחרי עוד ריצה ארוכה, ששחקניו ארגנו מסיבה לכבוד פיטוריו וששחקנים סיפרו עליו שסבלו כמו שלא סבלו בחיים, ינסה להשאיר את הקבוצה מהבירה בליגה. לכבוד זה אספנו לכם כמה סיפורים

תקציר: הופנהיים - באיירן מינכן 1:1/ספורט1

בצעד מפתיע הרטה ברלין הודיעה אתמול (ראשון) על החתמתו של לא אחר מאשר פליקס מגאת, שינסה להוביל אותה להישארות בבונדסליגה. המאמן בן ה-68, שלא אימן מאז 2016/17, עונה אותה בילה בסין, חוזר לליגה הגרמנית לראשונה זה עשור אז עבד בוולפסבורג. מה שבטוח ששחקני הרטה ברלין לא חגגו יותר מדי עם היוודע הבשורה. מגאת, שגם היה שחקן מצוין והוביל את המבורג לזכייה בגביע האלופות עם שער ניצחון בגמר, ידוע כמאמן עם שיטות אימון ומתודות ששייכות לעולם אחר, ישן יותר. הוא מאמין בעיקר במשמעת ברזל, בעבודה בלתי מתפשרת ובדיסטנס שכבר לא קיימים בכדורגל ולא בכדי זכה לכינוי "סדאם חוסיין" ו"המענה". קיבצנו עבורכם כמה אירועים מהעבר בנוגע אליו.

פליקס מגאת מאמן איינטרכט פרנקפורט. Peter Schatz, GettyImages
"סבלתי ממנו כמו שלא סבלתי בחיים". מגאת בזמנו כמאמן פרנקפורט/GettyImages, Peter Schatz

2000

באצ'ירו סאלו, ששיחק אצל מגאת בפרנקפורט, הדביק לו את הכינוי "הדיקטטור האחרון באירופה". בריאיון ב-2011 הוא אמר שהוא לא חוזר בו מהדברים: "לא מתחרט על זה. סבלתי ממנו כמו שלא סבלתי בחיים. בהתחלה עוד הייתי בסדר, אבל אז הגיעה העונה השנייה והוא התחיל להגזים עם שיטות האימון שלו. הוא תמיד רצה יותר ויותר ויותר. העונה איתו עלתה בשלוש עונות מהקריירה. זה היה מוגזם וגמר לי את הגוף. בשלב מסוים פחדתי לקבל את הכדור במשחקים כי לא נשאר לי כוח ברגליים בכלל. תמיד נהניתי לשחק כדורגל, אבל מגאת לקח לי את הכול".

עוד בוואלה!

סדאם הגרמני ממתין למשפט: שאלקה מתכוננת למפגש עם פליקס מגאת

לכתבה המלאה
אואן הרגריבס, קשר מנצ'סטר סיטי. GettyImages
גם הוא חווה את מגאת. הארגריבס/GettyImages

2007-2004

אואן הארגריבס, ששיחק אצל מגאת בבאיירן מינכן, סיפר על האימונים המפרכים. "הוא בהחלט עושה אימונים כאלה", אמר קשר העבר, "אני יכול להבטיח לכם שהוא מריץ את השחקנים גם לאצטדיון לפני משחק, זה נוהל קבוע. היו ימים של משחקים, קדם עונה, ובערב הוא היה מריץ אותנו במדרגות לפני השחקנים הגדולים. אלה שחקנים שזכו בליגת האלופות האלופות ולא הבינו מה קורה. זו הפילוסופיה שלו, לרוץ כל הזמן. היינו רצים ספרינטים כל היום עם כדורים רפואיים, מדעני ספורט היו חוטפים התקף לב אם הם היו רואים את האימונים האלה היום. זה היה המשטר שלו, הוא מגיע מהעידן הזה. זו הדרך שהוא מכיר".

גם פיליפ לאהם דיבר על המתודות האלה ואמר בריאיון לאתר הרשמי של באיירן: "הריצות האלה והאימונים הקשים היו דבר שבשגרה אצל מגאת. זה היה עינוי ואי אפשר להשוות את זה לכלום. הזמנים השתנו, הדברים היו אחרים בעבר. הכושר חשוב מאוד, אבל אתה צריך גם להיות רגוע ושקט".

ראפיניה, באיירן מינכן. GettyImages
הרגיש כמו בצבא. ראפיניה/GettyImages

2010

ראפיניה, שכבר היה אז בבאיירן מינכן דיבר על התקופה שלו בשאלקה תחת מגאת ואמר: "לפעמים הרגשתי שאני בכלל בצבא. מגאת עובד בצורה שלא מתאימה למושג הנאה".

ג'פרסון פרפאן שחקן שאלקה (ימין) עם פליקס מגאת. Martin Rose, GettyImages
"הפעמים היחידות שמגאת דיבר איתי היה כשהוא קנס אותי". פרפאן עם מגאת/GettyImages, Martin Rose

2011

פליקס מגאת התחיל את העונה בשאלקה ופוטר, רלף רנגניק תפס את מקומו והוביל את את הכחולים לחצי גמר ליגת האלופות. ג'פרסון פרפאן, שספג מהמאמן קנס של 100 אלף יורו אחרי שאיחר לחזור מחופשה, החליט לסגור חשבון עם מגאת ואמר: "יחסי האנוש שלו הרסו אותנו כקבוצה. הלחץ הפסיכולוגי של מר מגאת כבר לא כאן, הדברים עכשיו שמחים בשאלקה. הפעמים היחידות בהן מגאת דיבר איתי היו כשהוא נתן לי קנסות, הכול אצלו היה רק עבודה, עבודה, עבודה. כל הזמן תחתיו זה לחץ פסיכולוגי אחד עצום". לאחר מכן מגאת הגיע לוולפסבורג, קבוצה שפרפאן היה מועמד אליה. כשנשאל מה היה קורה אם היה מתאחד איתו שוב, אמר הפרואני: "הייתי מתפגר".

פליקס מגאת מאמן וולפסבורג. Boris Streubel, GettyImages
"הבקבוקים נפלו". מגאת/GettyImages, Boris Streubel

2012

פליקס מגאת רתח מזעם שוולפסבורג שלו הובסה 3:0 על ידי באיירן מינכן ולפי דיווחים רוקן את מרבית בקבוקי המים של שחקניו בזמן ריצה ארוכה ביערות העיר. ב"בילד" ציטטו את המאמן כמי שאמר לשחקנים: "לא מגיע לכם לשתות יותר מדי מים אחרי איך שנראיתם, תחלקו את המים שנותרו". היו בסך הכול 40 בקבוקים, שרובם רוקנו ומגאת אמר: "הם נפלו".

מאמן פולהאם, פליקס מגאת. GettyImages
בפולאהם עשו מסיבה כשהוא פוטר. מגאת/GettyImages

2014

בעונה הזו מגאת הגיע לאמן את פולהאם והפך להיות לא פופולארי מהר מאוד. עד כדי כך לא פופולארי שכשהוא פוטר דיברו במועדון על מסיבת חגיגה. גורם במועדון אמר אז: "מעולם לא נתקלתי במישהו כל כך לא פופולארי. הוא היה פרנואיד, חולה כוח ושחצן. הוא דיקטטור מודרני ולא ענה לאף אחד חוץ מאשר לבעלים. שיטות האימון שלו היו עתיקות והדרישות הפיזיות שלו היו מגוחכות. עד שהגיעו למשחקים לשחקנים כבר לא נשאר כוח כי מגאת הריץ אותם בלי סוף". כשמגאת מונה למאמן פולהאם נשיא באיירן דאז אולי הנס אמר: "אין לו עתיד בגרמניה, ידעתי שהסיכוי היחיד שהוא ימונה זה יהיה מחוץ למדינה, שם לא מכירים אותו. הוא מציב אתגרים פיזיים בלתי סבירים לשחקנים ודוחף את השחקנים במידה מגוחכת. הוא סוחט את הגוף של שחקנים כמו לימון עד הטיפה האחרונה. זה מוביל לאסון. בחיים לא הייתי מתנהג אל בני אדם כמוהו".

מריו מנדז'וקיץ' שחקן וולפסבורג. Stuart Franklin, GettyImages
שילם ביוקר אחרי שלא ירד להגנה. מנדז'וקיץ'/GettyImages, Stuart Franklin

חיבה לקנסות

במהלך התקופה של מגאת בוולפסבורג, הוא נהג לקנוס שחקנים בלי סוף. שחקנים ספגו קנסות של 1,000 יורו על מסירות אחורה, 250 יורו על כך שהאזינו למוזיקה באוטובוס הקבוצה, 100 יורו על איחור לאימון ו-500 יורו לשחקנים הגנה שאפשרו לכדור לקפוץ לפני שניקו את הסכנה. פטריק הולמס ומריו מנדז'וקיץ' חטפו ממנו קנס של 10,000 יורו כל אחד בגלל שלא חזרו אחורה במהלך משחק".

בנוסף, מגאת תמיד היה בכושר גופני מטורף והיה בין הראשונים בריצות עם כל שחקניו למרות גילו המתקדם. עוד אחת מהמתודות שלו שהיו מתישות שחקנים הייתה אי גילוי לו"ז. השחקנים היו מגיעים למחנה אימונים ולא יודעים מה עושים, מתי ואיך. כלומר, היו מתחילים לרוץ בלי לדעת עד לאן או עד מתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully