וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון חגגה: אבדיה ופורזינגיס עם "אחד המהלכים המלהיבים של העונה"

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 9:28

הוויזארדס נהנו מבכורה מוצלחת של הסנטר ומשיתוף הפעולה שלו עם הישראלי: "שחקנים כאלה לא מופיעים בכל רגע, בגלל זה הוא מכונה חד קרן". וגם: דינווידי "פגוע" מהביקורת עליו בוושינגטון ותקף בחזרה, הוויזארדס מכחישים את טענותיו

דני אבדיה מדבר לקראת החזרה של וושינגטון מהפגרה/האתר הרשמי של וושינגטון

וושינגטון חיכתה וחיכתה, ולפחות לפי ערב הבכורה, ההמתנה והציפייה היו מוצדקות. קריסטפס פורזינגיס סוף סוף ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הוויזארדס, קלע 25 נקודות במשחקו הראשון בקבוצה, והוויזארדס ניצחו את אינדיאנה 123:133. פורזינגיס חזר למגרשים אחרי שסבל מפציעה בברך ימין ושיחק לראשונה מאז שהוויזארדס צירפו אותו מדאלאס בטרייד לפני כמעט חודש. זה היה המשחק הראשון שלו בסך הכל מאז 29 בינואר. היה לו הלילה תפקיד משמעותי בניצחון, למרות ששיחק רק 21:19 דקות. "שמחתי להיות שם בחוץ על המגרש, למרות הגבלת הדקות", אמר פורזינגיס. "ניסיתי להישאר רגוע, לא לעשות יותר מדי, לשחק בצורה הנכונה. הכי חשוב, השגנו את הניצחון".

כבר בפוזשן ההתקפי הראשון וושינגטון הלכה על הסנטר, שלאט לאט נכנס לעניינים. הוא סיים בסופו של דבר עם 7 מ-12 מהשדה, 3 מ-4 מהשלוש, 8 מ-10 מהעונשין, יחד עם 5 ריבאונדים ו-2 חסימות. הרגע המלהיב ביותר היה 1:49 דקה לסיום. אינדיאנה יצאה להתקפה, קייל קוזמה סיפק חסימה מצוינת, הכדור הגיע לדני אבדיה שרץ את כל המגרש וסיפק אסיסט יפה לפורזינגיס, שביד אחת הטביע בלוב שהעניק לוויזארדס יתרון 119:124.

דני אבדיה במדי וושינגטון וויזארדס מול אינדיאנה. רויטרס
דני אבדיה במדי וושינגטון וויזארדס מול אינדיאנה/רויטרס
דני אבדיה מטביע במדי וושינגטון וויזארדס. רויטרס
דני אבדיה מטביע במדי וושינגטון וויזארדס/רויטרס

"כולם היו נהדרים, חיפשו ומצאו אותי, ואז דני זרק לי את הלוב בסוף", אמר פורזינגיס על המהלך שלו ושל אבדיה, "זה היה רגע נהדר למשחק הראשון שלי כאן בוושינגטון, ואני מצפה לעוד הרבה רגעים כאלה". גם הספסל של וושינגטון קפץ לשמים מהתלהבות, ואחד מכתבי וושינגטון שמכסים את הקבוצה, ניל דלאל, כתב ש"כנראה אחד המהלכים הכי מלהיבים של הוויזארדס העונה".

"הופתעתי לטובה, למען האמת, מהההופעה שלו", אמר מאמן הוויזארדס ווס אנסלד ג'וניור. "אני יודע שהיינו צריכים להיות מודעים לפרקי הזמן שהוא הולך לשחק, אבל הוא התמודד עם זה היטב". קייל קוזמה קלע 23 נקודות לוויזארדס, שהשתלטו על המשחק עם רבע שלישי של 39 נקודות ב-61 אחוז מהשדה. וושינגטון כרגע רחוקה רק שני משחקים מברוקלין, שארלוט ואטלנטה, ונכללת בפליי-אין של המזרח. אבדיה סיים עם 10 נקודות ו-7 אסיסטים, והמשיך בתופה המוצלחת שלו.

קריסטפס פורזינגיס, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
התחלה טובה. פורזינגיס/רויטרס
קריסטפס פורזינגיס, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
קריסטפס פורזינגיס, וושינגטון וויזארדס/רויטרס

פורזינגיס זכה לכינוי "חד קרן", גם בגלל גובהו החריג (2.21 מטר) וגם בזכות העובדה שענק כמוהו צולף מעבר לקשת בכזאת רכות. "זה באמת משהו חריג, אני ממש לא מופתע שהוא זכה בכינוי הזה, הוא יחיד במינו", אמר אנסלד ג'וניור, "שחקנים כאלה לא מופיעים בכל רגע". לדברי קוזמה, "אין הרבה שחקנים בעולם בגובה 2.21 מטר שיכולים לקלוע שלשות. יש אחד. יש סיבה למה מכנים אותו 'חד קרן'". פורזינגיס עצמו התייחס לזה ואמר: "יודעים משהו? בהתחלה לא אהבתי את הכינוי הזה. אמרתי לעצמי, למה? מעולם לא שמעתי את המילה הזאת (unicorn) בעבר. קווין דוראנט נתן לי את הכינוי הזה, והא נתקע, הוא נתקע. פעם לא אהבתי את זה, אבל עכשיו כן. זה מייצג את המשחק שלי. אני יכול לשחק בחוץ, עם האורך והוגבה שלי. אז כן, אני מנסה לאמץ את זה וליהנות, ולשחק כמו חד קרן".

פורזינגיס הגיע מדאלאס במסגרת טרייד ששלח למאבריקס את ספנסר דינווידי. אחרי עזיבתו את וושינגטון דינווידי אמר שהוא "פגוע" מהטענות לפיהן הוא פגע בחדר ההלבשה של הקבוצה. "זה הדבר שהכי כואב", אמר דינווידי, אחרי שקלע 36 נקודות וחילק 7 אסיסטים בניצחון של המאבס על סקרמנטו, "אף פעם לא ביקרתי את וושינגטון, אף פעם לא אמרתי משהו שלילי על הקבוצה. למעשה, הודיתי לבעלים, הודיתי לג'נרל מנג'ר, הודיתי לבראדלי ביל, לכל השלושה על החוזה שקיבלתי. הם לא היו חייבים לשלם ולהאמין במישהו שחוזר מקרע ברצועות... אני תמיד אסיר תודה. אז כשמבקרים, זה פוגע".

דינווידי קלע רק 8.9 נקודות למשחק ב-27.4 אחוז בתשעת המשחקים האחרונים שלו בוושינגטון, שבהם הוויזארדס הפסידו בשמונה. לדבריו, "נלחמתי עבור החבר'ה האלה. כשהתפקיד שלי השתנה - הם רצו שאמסור יותר, הם הרגישו שאני זורק הרבה - עשיתי את זה. הורדתי את הרגל מהגז מבחינת נקודות. הקבוצה רצתה שקוזמה וקולדוול פופ והחבר'ה האלה יזרקו. אז אמרתי, 'תראו, אני בכל מקרה מקבל משכורת'. אם העניין שכולם יזרקו, בסדר. אז שזורקים אותי מהדלת, זה הרגיש משוגע. לא עברתי דבר כזה בעבר".

אחרי המשחק הלילה, אנשי וושינגטון הגיבו לדינווידי. לדברי אנסלד, "לא אכנס לדברים ועד כמה הם מדויקים. זה עניין פנים קבוצתי. היינו צריכים לעשות שינוי בטרייד, והיינו חייבים לוותר על מישהו. הוא באמת שחקן כישרוני, משחק טוב, בריא, ואנחנו מקווים להרוויח מהטרייד הזה". קוזמה אמר: "אני בטוח שאם תחזרו אחרהר לציטוטים שלי, תראו שאמרתי שאני רוצה שהוא יהיה אגרסיבי, אני יודע שגם ביל תמיד רצה שהוא יהיה אגרסיבי ויזרוק. אז אני מתעלם מזה, ומתרכז במי שכאן, וממשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully