וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבל הספורטיבי של המלחמה: "טימושצ'וק הבוגד כבר לא אגדה"

בזמן שספורטאים תומכים במולדת, מתגייסים לצבאה ועוזבים קבוצות ברוסיה, אנטולי טימושצ'וק שומר על דממה ועל משרתו ב"מועדון של פוטין". שיאן ההופעות של נבחרת אוקראינה כבר מכונה "בוגד" וחבריו לשעבר תוהים: "איך אתה יכול לחיות עם עצמך?"

בווידאו: טנקים אוקראינים שנהרסו וטילים נטושים ליד מריופול/מערכת וואלה!

התקשורת האוקראינית בדרך כלל לא יורדת לחייהם האישיים של מושאי הסיקור שלה, אבל אתמול בערב (שבת) לא היה אתר ספורט אחד (ולא רק אתרי ספורט) שלא דיווח בשמחה וששון על "השפל החדש אליו הגיע אנטולי טימושצ'וק".

איזה שפל? לפי הדיווחים שכללו גם את צילום מהמסך, עורכי דינו של כדורגלן העבר העבירו מכתב רשמי לעורכי דינה של גרושתו ובה הכריזו שכדורגלן העבר מפסיק את תשלומי המזונות בגלל הסנקציות שהוטלו על רוסיה. הרי טימושצ'וק מתפרנס ברוסיה ובמסגרת הסנקציות אין אפשרות לבצע העברות בנקאיות מחשבונות בנק רוסיים לחשבונות זרים.

עוזר מאמן זניט סנט פטרסבורג, אנטולי טימושצ'וק. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
טימושצ'וק לא פצה את פיו ובעיני האוקראינים גרוע מכך - הוא נשאר לעבוד ברוסיה/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

ספורטאים אוקראינים רבים לא מפסיקים להביע תמיכה בלתי מסויגת במולדתם ב-10 הימים האחרונים, בהם רוסיה פלשה לאוקראינה ותוקפת אותה ללא הבחנה באופן אכזרי. אנגליה התרגשה עם אולכסנדר זינצ'נקו, ויטלי מיקולנקו ואנדריי ירמולנקו, הטניסאי סרגיי סטחובסקי התגייס לצבא וכמוהו גם כדורגלן העבר אולכסנדר אלייב - וזה רק על קצה המזלג.

אבל במלחמה כמו במלחמה, תמיד יש את הנבל וכרגע מדובר באנטולי טימושצ'וק. נבל? באחד מהאתרים האוקראינים קראו לו אפילו "בוגד" לפני כמה ימים. וזה לא עניין של מה בכך כי עד לא מזמן מדובר היה באגדה.

בשבוע האחרון עוד ועוד אנשי ספורט אוקראינים ששיחקו או עבדו ברוסיה ובלארוס עזבו את הקבוצות שלהם. אנדריי וורונין ששימש עוזר מאמן בדינמו מוסקבה, אפילו ירוסלב ראקיצקי שנחשב עד לא מזמן ל"בוגד", קטע את חוזהו בזניט סנט פטרסבורג. אתמול הגיע תורה של שחקנית הכדוריד ויקטוריה בורשנקו, שעזבה את רוסטוב אחרי 9 שנים. אבל לא טימושצ'וק.

מלבד כמה משפטים לקוניים בתחילת הלחימה על כך שיש להשכין שלום עולמי, טימושצ'וק לא פצה את פיו ובעיני האוקראינים גרוע מכך - הוא נשאר לעבוד בזניט. מילא לא להביע תמיכה באוקראינה, אבל להישאר ב"מועדון של פוטין"?

עוד בוואלה!

הטניסאי שהתגייס לצבא אוקראינה: "דג'וקוביץ' תמך בי, פדרר ונדאל בחרו לשתוק"

לכתבה המלאה
אנטולי טימושצ'וק במדי נבחרת אוקראינה ב-2016. Lars Baron, GettyImages
"טוליה, שיחקנו ביחד בנבחרת, חלקנו את אותה גאווה כששרנו את ההמנון. איך אתה יכול לחיות ככה?"/GettyImages, Lars Baron

טימושצ'וק הוא שיאן ההופעות בנבחרת אוקראינה ולבש את מדיה 144 פעמים. הוא היה חלק ממנה בשנים 2000-2016 ונחשב לאחד מגדולי האוקראינים מאז פירוק ברית המועצות. אגדה בחייו, אבל לא עוד. בימים האחרונים הוא סופג אש מילולית מכל כיוון.

"איפה אתה טימושצ'וק? אתה עדיין תקוע עם הלשון בתחת של עצמך?", שאל כדורגלן נבחרת אוקראינה לשעבר אולכסנדר אלייב בסטורי באינסטגרם, "הרי אתה פטריוט, אז איפה אתה? אני מכיר אותך, היית איכר אוקראיני ונשארת כזה. אני יודע שאתה אוהב את המולדת שלך".

ייבהן לבצ'נקו ששיחק עם טימושצ'וק בנבחרת אוקראינה, העביר לו מכתב פתוח: "טוליה, איך אתה יכול להיות ככה? אתה אוקראיני, איך אתה יכול לשמור על דממה ולהמשיך לעבוד שם? שיחקנו ביחד בנבחרת, חלקנו את אותה גאווה כששרנו את ההמנון. איך אתה יכול לחיות עם עצמך ככה?".

אנטולי טימושצ'וק עם דגל אוקראינה אחרי הזכייה של באיירן מינכן בגביע הגרמני ב-2013. Stuart Franklin, GettyImages
טימושצ'וק עם דגל אוקראינה אחרי הזכייה של באיירן מינכן בגביע הגרמני ב-2013/GettyImages, Stuart Franklin

טימושצ'וק דווקא נולד וגדל בלוצק שבמערב אוקראינה - אזור שנחשב לפטריוטי ושבו בניגוד למקומות אחרים במדינה, מדברים כבר שנים ארוכות בעיקר אוקראינית ולא רוסית. הוא זכה בתארים עם שחטאר דונייצק ובאיירן מינכן ובמדי האחרונה הניף רבים כשהוא עטוף בדגל אוקראינה. הוא גם שיחק בזניט סנט פטרסבורג בשתי קדנציות שונות.

ב-2017 חזר לזניט כעוזר מאמן, בשנים בהן כבר הייתה מתיחות בין המדינות, ומאז הוא שם. התדמית האגדית שלו החלה להיסדק כבר אז, אבל בסוף השבוע שחקן אטאלנטה ונבחרת אוקראינה, רוסלן מלינובסקי, כבר חרץ את הדין: "טימושצ'וק כבר לא אגדת כדורגל באוקראינה, כל מה שהוא עשה נשכח".

לזכותו של טימושצ'וק עומד מבחן הזמן. הוא עדיין יכול לעשות שינוי כיוון עם כמה משפטים נכונים ועזיבה חד משמעית של זניט. אפילו ראקיצקי עשה את זה ושיפר על תדמיתו. השאלה היא אם שיאן ההופעות של נבחרת אוקראינה בכלל רוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully