וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיד סגולה: המפגש הטעון של דושאן ולאחוביץ' עם פיורנטינה

2.3.2022 / 14:00

חודש אחרי שנטש בטונים צורמים, הכוכב הלוהט של יובנטוס מגיע לעימות מתוח עם הסגולים (22:00, ספורט3). מיכאל יוכין נזכר בביקור המצמרר של רוברטו באג'יו בפירנצה ותוהה כמה רחוק הסרבי שלא היסס להיכנס לנעליים של באטיסטוטה, ואפילו של רונאלדו, ייקח את הגברת הזקנה

כתבה על דושאן ולאחוביץ'/ספורט1

הערב (22:00, ספורט3) יהיה מבחן האופי האמיתי הראשון של דושאן ולאחוביץ', ולא בטוח שאפשר להתכונן לכך נפשית. פתיחת הקדנציה של הסקורר הסרבי במדי יובנטוס מזהירה בכל קנה מידה, והתלהבות האוהדים מביצועיו לא יודעת גבול, אבל הקרב מול האקסית אותה עזב לפני חודש לא יהיה קל עבורו - עד כדי כך שהמאמן מסימיליאנו אלגרי שוקל לספסל אותו. את קבלת הפנים שמכינים לו ביציעי איצטדיון ארטמיו פרנקי בפירנצה הוא לא ישכח.

האוהדים בסגול מגדירים בימים אלה בציניות את יובנטוס כפיורנטינה ב'. הם איבדו לטובת הזברות תחילה את פדריקו ברנרדסקי, לאחר מכן את פדריקו קייזה, וגם חואן קואדרדו הוא אקס מוכר, אם כי הקולומביאני עבר בצ'לסי בדרך לטורינו. יש אפילו שזוכרים לג'ורג'ו קייליני את העונה שלו במדי פיורנטינה כנער צעיר.

המעברים של ברנרדסקי וקייזה לא היו פשוטים לעיכול, אבל שום דבר לא מתקרב לעוצמת הזעם על עסקת ולאחוביץ'. הסרבי לא הסתיר את רצונו העז לעבור באמצע העונה, דחף אליו בכל הכוח, וגרם לבעלים רוקו קומיסו למכור אותו במחיר גבוה, 70 מיליון יורו בתוספת בונוסים, על מנת למנוע שחיקה - כי הרי חוזהו היה אמור להסתיים בקיץ 2023, והחלוץ סירב בתוקף להאריך אותו בניגוד להבטחותיו הקודמות.

שחקן פיורנטינה דושאן ולאחוביץ'. Alessandro Sabattini, GettyImages
ההתלהבות שלו נתפסה כזלזול בפיורנטינה. דושאן ולאחוביץ'/GettyImages, Alessandro Sabattini

ההתלהבות הטהורה שהפגין ולאחוביץ' לקראת העסקה נתפסה כזלזול בוטה בפיורנטינה, מעין יריקה בפנים של הקהל שתמך בו לאורך תקופת ההתאקלמות הקשה בליגה האיטלקית. הם לא ציפו ממנו להישאר בפירנצה לנצח, ואפילו היו מוכנים לאחל לו הצלחה בקבוצה אחרת - אבל לא ביובנטוס. מבחינת הכוכב, דעתם לא היתה רלוונטית בקידום הקריירה, התסכול מהתנהלותו אף הביא לשלטים גסים במיוחד בגנותו. "צועני, אתה גמור. שומרי הראש לא יצילו אותך", נכתב בכרזה שנתלתה בעיר בשלהי ינואר - ואפילו ראשי פיורנטינה נאלצו להתנצל עליה.

האם באמת נדרשים לו שומרי ראש בפירנצה? רצה הגורל, ויש לו שני ביקורים אצל האקסית כבר העונה. במחזור האחרון, ב-22 במאי, תגיע הגברת הזקנה למפגש אצל פיורנטינה, במה שעשוי אולי להיות קרב קריטי עבורה במאבק על הכרטיס לליגת האלופות. הפרשנים בארץ המגף טוענים כי צירופו של ולאחוביץ' שיפר משמעותית את הסיכויים של יובה לסיים במקום הרביעי, ויש אפילו אוהדים שמפתחים תקוות למיקום גבוה יותר, אולי אפילו השתלבות במאבק האליפות, כי אינטר, מילאן ונאפולי מאבדות הרבה נקודות במחזורים האחרונים.

השאיפות האלה לא ממש מציאותיות, אבל זכיה בגביע האיטלקי בהחלט באה בחשבון, והמפעל הזה הפך לחשוב הרבה יותר מבחינת המועדון. אשתקד הצילה הנפת הגביע במקצת עונה כושלת ואיפשרה לאנדראה פירלו לסיים את הקדנציה עם טעם טוב בפה. גם העונה זה יכול להיות פרס הניחומים של הגברת הזקנה כדי לא לסיים את את 2022 בידיים ריקות.

מנגד, המוטיבציה של פיורנטינה לקלקל את הכל ליריבה השנואה שלה מעולם לא היתה גבוהה יותר. ולאחוביץ' הוא סדין אדום, והשחקנים יתנו את המקסימום על מנת לנצח אותו, לפחות במשחק הביתי בחצי הגמר. הגומלין ייערך בסוף אפריל בטורינו, ויש עוד זמן עד אז.

לקראת המפגש, מציפים את אוהדי פיורנטינה זכרונות נוסטלגיים. גם הדור הצעיר שמע הכל על המעבר של רוברטו באג'ו מפירנצה ליובנטוס ב- 1990, בצעד שהעמיק מאוד את הקרע ואת האיבה בין שני המועדונים. אלא שאז, בניגוד ל-ולאחוביץ', הכוכב ממש לא רצה לנטוש, והמכירה נכפתה עליו על ידי ההנהלה משיקולים כספיים. באג'ו, שכיכב במדי הנבחרת במונדיאל הביתי באותו קיץ, אהב מאוד את הסגולים, ולא ראה בעזיבה ליובנטוס צעד קדימה.

ביקורו הראשון באיצטדיון ארטמיו פרנקי באפריל 1991 נכנס, אם כך, באופן מיידי לפנתיאון של הכדורגל האיטלקי. הפליימייקר זכה לתשואות אדירות מהקהל, וסירב לבעוט את הפנדל שנשרק לטובת יובה. לואיג'י דה אגוסטיני ניגש לנקודה הלבנה במקומו והחמיץ, ובאג'ו הוחלף באמצע המחצית השניה למרות שקבוצתו היתה בפיגור - והפסידה 1:0 בסופו של דבר.

בדרכו לחדר ההלבשה, הוא לקח את הצעיף של פיורנטינה שהגיש לו מישהו מהיציע, ושם אותו על צווארו. את האוהדים של יובה המעשה הזה הטריף, אבל עבור הסגולים היה זה רגע קסום. עבור אלה שחוו אותו בזמן אמת, ייתכן שמדובר בחוויה המרגשת ביותר בחייהם כאוהדים. באג'ו מעולם לא חזר לפיורנטינה כשחקן, אבל הוא היה ונשאר אגדה וגיבור בעיר. מעטים יכולים להשתוות אליו בפופולריות, ובראשם גבריאל באטיסטוטה.

האם אפשר בכלל לשאת את שמו של הארגנטינאי לשווא בפירנצה? מסתבר שכן. "הבאתי לך את באטיסטוטה החדש", אמרה אימו של ולאחוביץ' לפנטאלאו קורבינו, המנהל הספורטיבי של פיורנטינה, ב-2018. "מספיק שיהיה לוקה טוני החדש", השיב קורבינו המושעשע. איך שלא תסתכלו על זה, בטחון עצמי מעולם לא היה חסר למשפחת ולאחוביץ', וזה בא לידי ביטוי גם אחרי המעבר ליובנטוס. הוא לא היסס לקחת את החולצה מספר 7 של כריסטיאנו רונאלדו, חתם על החוזה ביום הולדתו, ושיחרר הצהרות גדולות. הציפיות היו אסטרונומיות, ובינתיים הסרבי אף עמד בהן.

הוא כבש במשחק הבכורה שלו כבר בדקה ה-13, בנצחון 0:2 על ורונה. במשחקו הראשון בקריירה בליגת האלופות, הוא הרשית בדקה הראשונה ממש במגרשה של ויאריאל, בתיקו 1:1 במשחק הראשון בשמינית הגמר שמעניק לגברת הזקנה יתרון מסוים לקראת הגומלין. בשבת האחרונה, הוא הפציץ צמד ב-2:3 באמפולי, והדרך בה עצר את הכדור בעקב במהלך שהוביל לשערו השני היתה עוצרת נשימה. לפרשנים ולאוהדים אין ספק - המועדון קיבל שחקן שמסוגל להגדיר תקופה, להצעיד אותו בחזרה לפסגה ולהפוך לאחד הטובים בדורו בעולם.

דושאן ולאחוביץ', חלוץ יובנטוס. David S. Bustamante, GettyImages
ביטחון עצמי לא חסר. דושאן ולאחוביץ'/GettyImages, David S. Bustamante

הפוטנציאל הזה קיים ללא ספק, אבל לקח לא מעט זמן להתחיל לממש אותו, והפריחה נמשכת רק קצת יותר משנה - מדצמבר 2020. דברים יכולים להשתבש בדרך, וחוסן מנטלי חיוני ביותר על מנת להמשיך את התנופה ולהיות באמת ובתמים בשורה אחת עם הכוכבים הזוהרים ביותר בעולם. למשחק בפירנצה מול הקהל ששונא אותו שנאה תהומית יכולה להיות תרומה חיובית על המומנטום הזה אם ולאחוביץ' יוכיח את עצמו בנסיבות אלה, אך זה עלול גם להיות ערב עגום שיפגע בו בטווח הקצר ובטווח הארוך.

ראשי פיורנטינה פנו בבקשה מיוחדת לקהל להימנע מקריאות בוטות וגזעניות, אך ברור כשמש שלא כל האולטראס ייענו לה. "דושאן רגוע. זה יהיה משחק מרגש עבורו מול הקבוצה שטיפחה אותו ואיפשרה לו להתקדם ליובנטוס, אבל הוא קר רוח, וכך זה צריך להיות", אמר אלגרי, וכעת השאלה הגדולה היא אם יסכן את מצבו הנפשי של הכוכב על כר הדשא. "זה יהיה ערב מצוין", הצהיר ולאחוביץ' עצמו. נחיה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully