וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הרוסיות יודחו, אנחנו חייבים להיות בשמינייה הראשונה"

1.3.2022 / 9:28

מכבי תל אביב תארח את באסקוניה וספאחיה (21:05) במשחק השלמה מהמחזור ה-19 כשהמטרה היא להחזיר את הכבוד אחרי התבוסה בטורקיה בשבוע שעבר. סקוטי ווילבקין: "לא יודע למה אנחנו לא יציבים, לא עשינו את מה שרצינו העונה"

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (שלישי, 21:05) כשהצהובים יארחו את באסקוניה הספרדית במשחק השלמה מהמחזור ה-19. מכבי מגיעה למשחק מהמקום ה-12 עם 11 ניצחונות ו-13 הפסדים, ואילו באסקוניה ניצחה 7 משחקים בלבד מתוך 24 ומדורגת במקום ה-17 מתוך 18 קבוצות. הנתונים הללו עשויים להשתנות אם הקבוצות הרוסיות יודחו לבסוף מהיורוליג, אך נכון לעכשיו הן הושעו רק באופן זמני.

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס מול שחקן צסק"א מוסקבה דניאל האקט. דני מרון
לוטשים עיניים לעבר הרוסיות. אוואנס מול האקט/דני מרון

בכמה מילים: עוד לפני השעיית הקבוצות הרוסיות באופן זמני דיברו במכבי תל אביב על דבר אחד בלבד לקראת המשחק נגד באסקוניה - ניצחון שיחזיר את הכבוד מהתבוסה הקשה בטורקיה בשבוע שעבר. הצהובים מגיעים מאוד נחושים להתמודדות, והחדשות שהגיעו מהנהלת היורוליג, עם התחושה שייתכן מאוד שהקבוצות הרוסיות לא תסיימנה את העונה והדרך לפלייאוף תהיה סלולה, הופכת את המשחק להזדמנות אמיתית לשפר עמדות לקראת המשך העונה.

במכבי אמנם לא רצו לדבר על האפשרות שהרוסיות יודחו בסופו של דבר מהיורוליג אך גורמים במועדון סיפרו כי "אם הן אכן יודחו, אנחנו חייבים להיות בתוך השמינייה הראשונה, כל דבר פחות מזה יהיה כישלון מהדהד". אנטה ז'יז'יץ' עצמו לא רצה לדבר על הסיטואציה הקשה באירופה ואמר כי: "זה זמן משוגע, סיטואציה משוגעת. אני רק רוצה לדבר על כדורסל ולא על מלחמה, אני נגד המלחמה. מנסים להתרכז במשחק של מחר".

בצד המקצועי רוצים במכבי להתחיל את המשחק כמה שיותר חזק ולהפעיל לחץ על מובילי הכדור של באסקוניה. נתון חשוב נוסף של הצהובים הוא עצירת הקליעה מבחוץ של הבאסקים שקולעים 10.2 שלשות בניצחונות בקצת יותר מ-40 אחוזים ובהפסדים מתקרבים ל-30 אחוזים עם 7.2 שלשות בלבד.

עוד בוואלה!

תסכול בנבחרת ישראל אחרי גרמניה, ביקורת על הקרדיט הגדול למדר

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן אנאדולו אפס וסילי מיציץ'. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
לשכוח מההפסד בטורקיה. ווילבקין מול מיציץ'/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי

"המשחק האחרון שלנו נגדם היה לפני הרבה זמן, השתינו כקבוצה מאז, גדלנו לכיוונים שונים. זה יהיה משחק שונה לגמרי, להם יש מאמן אחר, לנו יש מאמן אחר, זה יהיה מאבק אחר לגמרי מחר", אמר סקוטי ווילבקין והתייחס למצב הקבוצה, "לא עשינו את מה שרצינו כקבוצה, אנחנו שני משחקים מתחת למאזן מאוזן, אנחנו רוצים להשוות את המאזן שלנו ולהתקדם למקום חיובי יותר משם. אני לא יודע למה אנחנו לא יציבים, אני יודע שכקבוצה אנחנו מנסים עדיין לבנות את הכימיה, מנסים להשתפר משם ולהבין איך נוכל לשחק טוב יותר, ואז אני אוכל לשחק טוב יותר. אנחנו צריכים להבין איך כל אחד יכול להוציא מעצמו יותר".

"היה לנו משחק קשה ביום חמישי שעבר, ההגנה שלנו לא עבדה טוב. המשחק נגד באסקוניה הוא ההזדמנות שלנו להראות את האופי שלנו. זה משחק קשה, אבל כל אחד מאיתנו יכול להרים את הרמה שלו ולהשיג את הניצחון הזה", אמר ז'יז'יץ' לקראת ההתמודדות, "אנחנו בכיוון הנכון, הראינו את הפוטנציאל שלנו העונה עם ניצחון יפים מאוד, אבל גם הפסדנו הרבה משחקים, כולל שמונה משחקים ברציפות, אנחנו בכיוון הנכון לפתור את כל הבעיות שגרמו לנו לרצף ההפסדים".

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס. דני מרון
צריך להשתפר התקפית. וויליאמס/דני מרון

במרכז ההתמודדות: דרק וויליאמס. הפורוורד שהיה אמור להיות משמעותי העונה במכבי רושם 4.4 נקודות בלבד בחמשת המשחקים האחרונים, ובלי תרומה יציבה שלו הצהובים עשויים להיות בבעיה גם נגד באסקוניה.

הנתונים: - מכבי תל אביב הפסידה העונה שלושה משחקי בית מתוך 11 משחקים - נגד קאזאן, אנאדולו אפס והכוכב האדום בלגרד, כשהם מדורגים נכון לעכשיו במקום השביעי בטבלת היורוליג במשחקי הבית. באסקוניה קיימה עד היום 12 משחקי חוץ, וניצחה רק פעמיים - את באיירן מינכן ואלבה ברלין. רק פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה מחזיקות במאזן חוץ גרוע משל הבאסקים.

- נבן ספאחיה חוזר ליד אליהו לראשונה מאז פוטר בנובמבר 2018. המאמן הקרואטי אימן את הצהובים במשך שתי עונות יורוליג ועוד שבעה משחקים בשתי קדנציות שונות. המאזן שלו עומד על 26 ניצחונות מול 31 הפסדים ביורוליג וזכייה בשתי אליפויות. יאניס ספרופולוס שהחליף אותו ניצח ב-57 משחקים והפסיד ב-50. אבי אבן, ממלא המקום של הצהובים על הקווים ניצח במשחק יורוליג אחד מתוך ארבעה שניהל עד היום.

- אנטה ז'יז'יץ' ממשיך לרשום עונה טובה מבחינה מספרית כשהוא מדורג שישי ביורוליג בממוצע מדד עם 17 למשחק, כשהנציג הבכיר ביותר של באסקוניה הוא וויד בולדווין השלישי עם 13.3 נקודות מדד למשחק. בולדווין זורק 8.1 זריקות ל-2 נקודות ביורוליג, כשרק יאן וסלי וג'ון בראון זורקים יותר ממנו. מי שמוביל את טבלת היורוליג בקליעות ל-2 נקודות הוא דווקא ז'יז'יץ' עם 5.2 קליעות מוצלחות למשחק מ-7.8 ניסיונות. המפגש הנוכחי היה יכול להיות בין קלע העונשין הטוב במפעל, סקוטי ווילבקין עם 95.9 אחוזים (71 קליעות מוצלחות מ-74 ניסיונות) לאחד מקלעי העונשין הגרועים, למאר פיטרס עם 30 אחוזים בלבד (3 קליעות מוצלחות מ-10 נסיונות ב-15 משחקים), אלא שפיטרס עזב את באסקוניה לפני מספר שבועות.

נבן ספאחיה, מאמן באסקוניה. Roberto Finizio, GettyImages
חוזר להיכל, הפעם כיריב. ספאחיה/GettyImages, Roberto Finizio

היריבה: באסקוניה אמנם כבר כמה שנים מחוץ לצמרת היורוליג, אבל למצב כמו העונה, כשהקבוצה הפכה לאחת החלשות במפעל וגם רחוקה מהצמרת בליגה הספרדית, לא חשבו במועדון להגיע. הבאסקים ניצחו רק שבעה משחקים מ-24, כשגם חילופי המאמנים לא עזרו להם, ואם בבית הם ניצחו 5 מ-12 משחקים, בחוץ המצב שלהם גרוע מאוד. וויד בולדווין הוא האיש המרכזי של הקבוצה עם 12.9 נקודות למשחק, כשהפורוורדים רוקאס גיידריטיס וסימונה פונטקיו קולעים גם הם בספרות כפולות.

שימו לב ל... סטיבן אנוק. שחקן הפנים האמריקאי פתח את העונה חלש כמו כל הקבוצה, אך כבר הציג רצף של משחקים איכותיים ומסוגל ביום נתון להפוך לבעיה אמיתית עבור הצהובים כשהוא לא מפחד גם לזרוק מדי פעם מחוץ לקשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully