וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרות הטניס של רוסיה ובלארוס הושעו מתחרויות

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 20:38

נבחרות הנשים והגברים של רוסיה, אלופי הטורנירים, סולקו, הטניסאים/ות ימשיכו לשחק בסבב. לייבסקור מחרימים את רוסיה

מנור סולומון עורך אימונים אישיים אחרי הבריחה מאוקראינה/עמוס אעידן

המתקפה הצבאית של רוסיה על אוקראינה ממשיכה להביא להשלכות גם בעולם הספורט, כולל במפעלים החשובים ביותר. כאן תוכלו למצוא את הדיווחים המרכזיים על ההתפתחויות היום.

שחקני נבחרת הדייויס של רוסיה, דניל מדבדב, אנדריי רובלב, אסלן קראצב, קארן חצ'אנוב, יבגני דונסקוי עם הקפטן שמיל טארפישב. Juan Naharro Gimenez, GettyImages
לא יוכלו להגן על התואר. שחקני רוסיה/GettyImages, Juan Naharro Gimenez

* גם איגוד הטניס העולמי הודיע הערב על השעיית רוסיה ובלארוס מכל הטורנירים הקבוצתיים. כלומר רוסיה לא תשתתף בגביע דייויס ולא תוכל להגן על התואר בו זכתה בשנה שעברה. גם נבחרת הנשים, שאף היא זכתה בגביע בילי ג'ין קינג, לא תוכל להשתתף בטורניר הגמר של הגביע.

בנוסף לכך, נבחרת הגברים של בלארוס לא תשחק בסוף השבוע הקרוב בפלייאוף של בית 1 בגביע דייויס מול מקסיקו. נבחרת הנשים של בלארוס לא תתמודד מול בלגיה במפגש שהיה אמור להיערך ב-15-14 באפריל וכמובן שמדובר בבעיה גדולה עבור הבלארוסיות שכן יש להן נבחרת חזקה מאוד שכוללת בין היתר את ארינה סבאלנקה, המדורגת שלישית בעולם, את ויקטוריה אזרנקה (16) ואת אלכסנדרה ססנוביץ' (60).

עם זאת, הטניסאים והטניסאיות הרוסים והבלארוסים יורשו להמשיך להשתתף בטורנירים בסבב, אבל לא תחת דגלי רוסיה או בלארוס.

* אתר עדכוני התוצאות לייבסקור הודיע כי לא ידווח יותר על משחקי כדורגל מרוסיה בשל הזדהות עם אוקראינה.

* אופ"א החליטה להשעות את הקבוצות הרוסיות ובהן את ספרטק מוסקבה והמשמעות היא שלייפציג תעפיל לשלב הבא בליגה האירופית בלי לשחק, אבל הגרמנים ספגו ביקורת קשה על כך שסירבו להחרים את המפגשים מול היריבה הרוסית. המנכ"ל אוליבר מינצלאף נשאל על כך היום והבהיר: "מעולם לא היינו בסיטואציה כזאת ואין כאן עניין של צדק. אלה שטויות שאנחנו לא מחרימים את המפגש בגלל שיקולים כספיים, אלא אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם אנחנו יכולים לשחק שם כדורגל או שאי אפשר להגיע בגלל שיש שם מלחמה, וזו שאלה שלא ראיתי שאף אחד שאל".

* אחרי פיפ"א, אופ"א ואיגודי ספורט נוספים, גם פיב"א הודיעה כי הקבוצות והנבחרות הרוסיות מושעות עד הודעה חדשה. בנוסף, הוועד האולימפי הבינלאומי רומז לצעדים נגד רוסיה ובלארוס. מזכירות הוועד המליצה לגופים שכפופים לה להשעות ספורטאים רוסים ובלארוסים מתחרויות בינלאומיות.

* איגוד הכדורעף העולמי הודיע על הזזת אליפות העולם בכדורעף, שהייתה אמורה להתקיים ברוסיה בחודש אוגוסט. עדיין לא הוחלט היכן תתקיים האליפות היוקרתית, אבל באיגוד הכדורעף הדגישו: "בלתי אפשרי להתכונן לטורניר ברוסיה בגלל המלחמה באוקראינה".

* היום הוחלט גם על השעיית כל המתחרים והמתחרות מרוסיה ובלארוס באליפות העולם בהחלקה על הקרח שתתקיים בסוף מרץ במונפלייה. רוסיה נחשבת למדינה המובילה בענף.

* הנהלת הפורמולה 1 תתכנס היום ותדון אם להשעות את הנהג הרוסי ניקיטה מאזפין. אביו של הנהג מקבוצת האס, דימיטרי מאזפין, הוא אוליגרך המקורב לפוטין וגם אחד מנותני החסות הבכירים של הקבוצה בה נוהג בנו. לפני מספר ימים הפורמולה 1 הודיעה על ביטול הגרנד פרי הרוסי בעונה הקרובה.

עוד בוואלה!

אופ"א ופיפ"א החליטו שרוסיה לא תשתתף באף תחרות בינלאומית

לכתבה המלאה
האתר לייבסקור עם הודעה על כך שלא תדווח על משחקים מהליגה הרוסית. מתוך טוויטר, צילום מסך
לייבסקור עם מסר ברור/צילום מסך, מתוך טוויטר
ניקיטה מאזפין, נהג פורמולה 1. Mark Thompson, GettyImages
בדרך החוצה. מאזפין/GettyImages, Mark Thompson

* אנדריי וורונין עזב את תפקידו כעוזר המאמן של דינמו מוסקבה, אחרי שלפני כמה ימים הבהיר: "לא אשאר בקבוצה ממדינה שמפציצה את מולדתי". חלוץ העבר שמתגורר בגרמניה כבר זמן רב, התראיין ל"בילד" ואמר: "איך גרמניה יכולה לעזור? לעצור את פוטין הבן זונה ולסייע לפליטים. אני רואה את התמונות והסרטונים מאוקראינה, זה סרט אימה. אזלו לי המילים". מאמנה הגרמני של היריבה העירונית לוקומוטיב מוסקבה, מרקוס גיסדול, עזב גם הוא את קבוצתו.

* שחטאר דונייצק אישרה שכל שחקניה הברזילאים עזבו את אוקראינה: "המילוט שלהם נעשה הודות לעזרה אישית של נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין ויושבי ראש ההתאחדויות של אוקראינה ומולדובה. אנחנו רוצים להודות לכל מי שהשתתף בתהליך הזה".

* אחד הברזילאים של שחטאר, פדריניו, סיכם את אירועי הימים האחרונים לאחר שנחת יחד עם כמה מחבריו במולדתו: "מוקדם מדי כדי לדבר על חזרה לאוקראינה, הכל קרה עכשיו, כל מה שאני רוצה זה להיות עם המשפחה וההורים. בכל פעם שהייתי מדבר איתם, אמרתי להם 'להתראות' כי לא ידעתי אם זו תהיה השיחה האחרונה. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את זה. במשך שלושה ימים חשבנו מה לעשות, אם לקחת רכבת או לנסוע ברכב. המצב היה מורכב, היו איתנו הרבה ילדים. קיבלנו אזהרה שהדברים הולכים להתדרדר ושאם לא נעזוב בחמש הדקות הקרובות, לא נוכל לצאת. לקחנו רכבת ביום האחרון ואופ"א עזרה לנו עם אוטובוסים כדי שנוכל לעזוב בשלום".

* בינתיים מנור סולומון כבר בישראל כמובן, והוא עורך אימונים אישיים.

* שחקן דינמו קייב, ויטלי בויאלסקי, כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אני גאה בצבא שלנו, שנלחם באויב, ואני בטוח שננצח. אני רוצה שילדינו יגדלו בשלום באוקראינה נטולת מלחמות. לך להזדיין פוטין!".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך אימון ג'ודו. Mikhail Svetlov, GettyImages
פוטין במהלך אימון ג'ודו/GettyImages, Mikhail Svetlov

* יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, וגילי לוסטיג המנכ"ל, הוציאו מכתב תמיכה והזדהות לסרגיי בובקה, יו"ר הוועד האולימפי של אוקראינה, ולמנכל"ית נטליה קובלנקו. ארד ולוסטיג כתבו בין היתר: "בשם הוועד האולימפי של ישראל אנחנו רוצים להביע תמיכה וסולידריות עם הוועד האולימפי האוקראיני ועם אזרחי המדינה בזמנים קשים אלו".

* איגוד הטאקוונדו הבינלאומי שלל מוולדימיר פוטין את החגורה השחורה שלו. נשיא רוסיה קיבל לאות כבוד חגורה שחורה דן 9 בנובמבר 2013 בעת ביקור בדרום קוריאה, למרות שהוא לא מתרגל את אמנות הלחימה הזו. איגוד הטאקוונדו הסביר: "השלום יותר חשוב מניצחון. רוסיה הפרה את עקרונות הכבוד והסובלנות". לפני כמה ימים פוטין הושעה מחברות הכבוד שלו באיגוד הג'ודו הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully