וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי ידעה שלא אקח את ההצעה, זה היה די ברור"

מדוע סירב למכבי תל אביב ("הייתה תחושה שלא אכפת להם שאבוא"), הקדנציה בצהוב ב-2007 ("הכל היה עקום"), הפציעה שגמרה לו את הקריירה כשחקן ("מתמודד עם האובדן כל יום") ועוד: עודד קטש התארח ב"סערה בממלכה" לריאיון שאסור לפספס

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

בשנים האחרונות עודד קטש ביסס את עצמו כאחד המאמנים הבכירים בכדורסל הישראלי. הוא הדריך בהצלחה את נבחרת ישראל והוביל את הפועל ירושלים לזכייה בתארים, דבר שהקנה לו גם הזדמנות חוזרת כמאמן יורוליג בפנאתינייקוס, אחרי החוויה הראשונה הלא מוצלחת במכבי תל אביב ב-2007. לאחרונה הוזכר שמו של קטש כמועמד לשוב למועדון הצהוב כמחליף ליאניס ספרופולוס המפוטר, אך הוא העדיף להישאר בתפקידו כמנהל מקצועי בגלבוע/גליל. בשבוע שעבר התארח קטש בן ה-47 בתכנית "סערה בממלכה" עם לירן שכנר, הסביר מדוע סירב לאותה הצעה וגם התייחס לעוד נקודות ציון מרכזיות בקריירה שלו כשחקן וכמאמן.

קטש נשאל איזו מהי ההחלטה שהיה רוצה לשנות מבין אלו שקיבל במהלך הקריירה: "לא לקחת את מכבי ב-2007. הרגשתי שזה לא נכון. גם בטבע יש סיטואציות שחיה יודעת שהיא הולכת למות, והיא לא יכולה להימנע. הכל היה עקום מהרגע הראשון, גם מבחינתי וגם מבחינתם. בסופו של דבר הקבוצה הזאת עשתה גמר יורוליג, היא נבנתה טוב. פשוט המקום שלי במערכת לא היה מספיק חזק. גם התחלנו עונה עם פציעות של טל בורשטיין וניקולה וויצ'יץ', זה קצת כמו להוציא את השכל מהגוף".

המאמן המשיך והבהיר כי אותה קדנציה בצהוב אינה הסיבה שלא חזר למכבי השנה: "אני במקום אחר לגמרי בתור מאמן. הרבה יותר מגובש, מרגיש הרבה יותר ביטחון ומחכה לסיטואציה הנכונה. זה לא חייב לקרות במכבי. הסיטואציה של לבוא לארבעה חודשים, בלי המשכיות, אחרי החוויה הדי דומה שהייתה לי בפנאתינייקוס... אולי יש פער בין איך שאני תופס את עצמי לאיך שאחרים תופסים. הייתה תחושה שלא היה אכפת להם שאני אסיים את העונה. זה גם היה יכול להיות טוב להם. הם ידעו שאני לא אקח את זה, זה היה די ברור, אבל הם ניסו".

מאמן פנאתינייקוס עודד קטש. פנאתינייקוס, אתר רשמי
"הם ידעו שלא אקח את זה". עודד קטש/אתר רשמי, פנאתינייקוס

קטש נתבקש לסמן את הרגע המכונן בקריירה: "הפציעה שלי, זה די ברור. היום, בדיעבד, אני יודע שזו פציעה שלא ידעו לאבחן אותה. אם הייתי פוגש את הסיטואציה שהייתה לי עם הרפואה של היום, הייתי מקבל את הטיפול הנכון וממשיך לשחק. בגלל שהאבחנה לא הייתה נכונה, זה הפך את הכל למבולבל ומתסכל. ארבעה-חמישה ניתוחים שלא לצורך. אבל קשה להאשים מישהו, כי אז לא ידעו. יש לי כמו מחלת מפרקים כזו שהתפרצה ואני חווה אותה עד היום, אני חושב שזו הסיבה. הרבה מחלות מתפרצות ברגע של סטרס, ואני חושב שהפיינל פור ההוא בסלוניקי לקח את זה צעד קדימה. אני מתמודד כל יום עם האובדן הזה, למדתי לחיות עם זה. הדבר הזה היה משמעותי בחיים שלי".

בנוסף, הוא דיבר על הזכייה באליפות המדינה עם גלבוע/גליל ב-2010, על חשבון אותה מכבי תל אביב שפיטרה אותו שנתיים וחצי לפני כן: "זה לאו דווקא הרגע הכי גדול בקריירה. תמיד אתה רוצה להוכיח, במיוחד אחרי מה שקרה. זה היה מלא אמוציות. כל פעם שקורית תקלה, אלה רגעים מכוננים בחייו של ספורטאי או מאמן. כשאתה חוטף את המכה ויורד למטה, הפרספקטיבה יותר שלמה. שם נוצרת המחויבות שלך ואתה מוכיח לעצמך שזה המקצוע שלך. כאלה שהיו למטה וחוו את הכוויה הזו, יצאו החוצה".

מעבר לכך, קטש סיפר מדוע הוא אוהד את מכבי נתניה בכדורגל, על האהדה למכבי תל אביב בכדורסל בילדותו ועל השחקן הראשון שהעריץ. צפו בחלק א' של הריאיון (חלק ב' ישודר השבוע בספורט1) בנגן הווידאו למעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully