וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוכל על החילוף בשער: "קשוח שרק קפה החטיא, האחריות היא עליי"

מאמן צ'לסי לקח אחריות על הוצאת מנדי בדקה ה-119, בממלכה הטיחו ביקורת חריפה: "הוא חשב שהוא לא ינצח עם אחד השוערים הטובים בעולם, זה מגוחך". ואן דייק הקדיש את הגביע לקלופ, ב"ליברפול אקו" הפתיעו: "אולי התואר החשוב ביותר שלו"

תקציר: צ'לסי - ליברפול 11:10 (גמר גביע הליגה)/ספורט1

משחקי גמר פעמים רבות מסתיימים ללא שערים וללא הכרעה ב-120 דקות, אבל גמר כמו שנערך בוומבלי אמש (ראשון) באמת שלא זוכים לראות כמעט. ליברפול וצ'לסי שיחקו כדורגל התקפי בגמר גביע הליגה, החמיצו בענק, השוערים סיפקו הצלות אדירות ולא פחות מארבעה שערים נפסלו בעקבות עמדות נבדל, ואפילו הדו קרב מהנקודה הלבנה היה יוצא מגדר הרגיל - נמשך 22 בעיטות והיחיד שהחטיא היה קפה, השוער שתומאס טוכל העלה מהספסל בדקה ה-119 כדי להושיע את קבוצתו, אולם לא הדף אף כדור בהפסד 11:10 והיה מי שחרץ את גורל הקבוצה.

מאמן צ'לסי תומאס טוכל עם קפה. רויטרס
השינוי שחרץ את גורל הבלוז. טוכל וקפה/רויטרס

זהו למעשה היה הפסד רביעי ברציפות של צ'לסי במשחק גמר במסגרות המקומיות, אחרי שבעידן טוכל הקבוצה זכתה כידוע בליגת האלופות והחודש גם הפכה לראשונה בתולדותיה לאלופת העולם לקבוצות.

כשטוכל נשאל בסיום מדוע העלה את קפה מהספסל בדקה ה-119 במקום אדואר מנדי שהצטיין, אמר: "זה קשוח שהוא היחיד שהחטיא מבין 22 בועטים, אבל אין אף אחד להאשים בזה. אני לוקח החלטות רק כשאני רוצה לקחת אותן וכך היה, אני לא יכול לשנות את ההחלטה שלי אחרי שהיא בוצעה. אי אפשר לדעת מה היה קורה אם 'אדו' היה עומד בשער, אבל אם אתם רוצים להאשים מישהו אז תאשימו אותי, לא אותו. אני מי שהחליט, לפעמים זה עובד ולפעמים לא. אלו החיים של מאמן כדורגל, פעם אתה מעלה שחקן מהספסל והוא מכריע את המשחק לטובתך ואין לי שום חרטה על מה שנעשה. אם אתם מחפשים להאשים מישהו אז האחריות היא עליי".

טוכל גם נשאל על ההודעה הדרמטית של רומן אברמוביץ', שהעביר את המועדון לידי נאמן בעקבות הסנקציות שיוטלו על האוליגרכים שמקורבים לוולדימיר פוטין ואמר: "זה לא ישנה דבר עבורנו בהתנהלות היום-יומית, ככה אני מבין".

ג'יימי רדנאפ, כדורגלן העבר שמשמש כיום כפרשן, הטיח ביקורת חריפה בטוכל: "הוא ניסה להתחכם, הוא העלה מהספסל שוער שהוא חשב שטוב יותר בפנדלים, אבל מנדי בוודאי שוער טוב יותר - איך אתה יכול לחשוב שעם שוער כמו מנדי אתה לא תנצח? זו שטות גדולה והיום זה שוב הוכח. כולנו מסכימים ששחקן יכול להחטיא פנדל, אבל הוא לא שוער מספיק טוב כדי לשים עליו את כל הביצים ואתה עוד מוציא בשבילו את אחד השוערים הכי טובים בעולם. זה מגוחך".

מאמן ליברפול יורגן קלופ. רויטרס
כבר זכה עם ליברפול בליגה ובליגת האלופות, אבל זה התואר הראשון על אדמת אנגליה/רויטרס

ועכשיו לצד המנצח. ליברפול זכתה בגביע הליגה התשיעי שלה והפכה לשיאנית, הייתה עד אתמול בשוויון עם מנצ'סטר סיטי, ועבור האדומים מדובר בחגיגה של ממש גם אם מדובר בתואר שנחשב לשלישי בחשיבותו בממלכה מכיוון שהם חגגו בוומבלי עשור אחרי הגביע האחרון שהניפו שם ושש שנים אחרי שהפסידו בגמר גביע הליגה למנצ'סטר סיטי.

עבור יורגן קלופ זהו היה התואר החמישי כמאמן ליברפול וכמובן שגביע הליגה הראשון, והבלם וירג'יל ואן דייק הצהיר בסיום ש"הגביע הזה הוא בשביל קלופ ועבור כל משפחת ליברפול - אנחנו משפחה אחת ענקית שעשה את זה ביחד".

ב"ליברפול אקו" הגדילו לעשות כשכתבו ש"זה אולי התואר החשוב ביותר של קלופ בליברפול. הוא זכה בגביע בוומבלי, לעיני עשרות אלפי אוהדי הקבוצה, על אדמת אנגליה - זו לגמרי הצהרה של ליברפול. בהיסטוריה שלה ליברפול מעולם לא זכתה בעונה אחת בליגה, בליגת האלופות, בגביע ובגביע הליגה, אבל עכשיו זו בהחלט צריכה להיות מטרה".

יום מיוחד היה זה לשוער קאוימין קלהר, שוער המשנה שזכה להזדמנות, רשם מספר הצלות גדולות, כבש בדו קרב את הפנדל האחרון וזכה בסיום מקלופ למחמאה ענקית כשהוא קרא לו "השוער השני הטוב בעולם", וגם לקשר הצעיר הארווי אליוט, שבחודש אפריל יחגוג את יום הולדתו ה-19, שגם הוא התאושש מפציעה לאחרונה, עלה מהספסל, כמובן שגם הוא כבש בדו קרב ובסיום הפך לשחקן הצעיר ביותר של ליברפול שמשחק ומנצח בגמר של תואר משמעותי ורשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully