וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בישראל אחרי ההפסד לגרמניה: "היה לנו קשה בגודל איתם"

26.2.2022 / 8:07

תסכול בנבחרת מחוסר השטף ההתקפי אחרי ההפסד 71:67 בדרייב אין, כשהיחיד שתפקד היה תומר גינת: "היו רגעים שהוא החזיק אותנו לבד". לאחר שג'ייק כהן הביע רצון לשחק גם במשחק השני, מכבי תל אביב שחררה אותו. נמרוד לוי: "אפשר לתקן"

דני אבדיה מדבר לקראת החזרה של וושינגטון מהפגרה/האתר הרשמי של וושינגטון

אכזבה גדולה בנבחרת ישראל בעקבות ההפסד אתמול (שישי) 71:67 לנבחרת גרמניה בדרייב אין. מלבד העובדה שמדובר בהפסד הראשון של הנבחרת באולם התל אביבי, ישראל פספסה הזדמנות להיות במצב נהדר לקראת עלייה לאליפות העולם, וכדי לשפר את המצב תצטרך לנצח בגרמניה ביום שני (20:30).

היה זה אחד ממשחקי ההתקפה החלשים ביותר של ישראל, ולא מבחינת קליעה אלא מבחינת שטף המשחק. ישראל לא רצה, נתקעה במשחק העומד ולא מצאה פיתרונות במשך דקות רבות להגנה הגרמנית. כשהקבוצה החסרה מאוד שמנגד החלה לקלוע מבחוץ לקראת הסיום, נשארה החבורה של גיא גודס חסרת תשובה בדרך להפסד.

"חוסר ריכוז קצת, היינו שם באנרגיות, חזרנו, שיחקנו יפה, איבדנו את הריכוז וזה עלה לנו במשחק", ניסה להסביר נמרוד לוי שקלע 9 נקודות והוריד 4 ריבאונדים, "אני מרגיש שבאנו מאוד מוכנים, לא היה לנו שטף בהתקפה, לפעמים כשמתחיל משחק זה משפיע לכל אורכו, באנו מוכנים ומשהו בשטף של ההתקפה שלנו לא היה כמו שאנחנו רגילים".

בר טימור, שקלע 2 נקודות ומסר 6 אסיסטים והיה מנקודות האור בנבחרת היה מאוכזב: "פיזית הם כתשו אותנו והענישו עם הרבה ריבאונד התקפה, בדברים קטנים, הם לא עשו דברים יוצאי דופן. הם קלעו שלשות על אנשים לקראת הסוף, כל המשחק הם השאירו את עצמם בחיים עם הפיזיות והיה לנו קשה בהתקפה. באנו מוכנים, היה לנו קשה בגודל איתם, הם גדולים בכל העמדות, יותר מאיתנו, לא הצלחנו לאורך זמן להשוות את האינטנסיביות שלהם, אבל היינו מוכנים. בעיקר לא רצנו, זה הדבר העיקרי. היה חסר לנו נקודות קלות, זה קרה בגלל ריבאונד ההתקפה, וגם כשלקחנו ריבאונד לא הצלחנו בגלל התשישות אולי ליצור משהו יותר קל".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס. ברני ארדוב
ללא פתרונות בהתקפה. גיא גודס/ברני ארדוב

בנבחרת הסתובבו בסיום המשחק בתחושה שיותר מדי שחקני מפתח שעליהם בנו בצוות המקצועי היו מתחת ליכולת שלהם. גל מקל סיים משחק חלש עם 4 נקודות, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 איבודים ב-26 דקות, ג'ייק כהן שרק נחת בארץ 12 שעות לפני המשחק היה תשוש מאוד, לא מצא את עצמו וקלע 5 נקודות ב-14 דקות, עידן זלמנסון קלע 4 נקודות ב-2 מ-8 מהשדה ב-12 דקות, גיא פניני ורפי מנקו תרמו 3 נקודות כל אחד ואילו מקס היידיגר לא נכנס למשחק ולא קלע ב-9 דקות. גם ים מדר שאמנם קלע 12 נקודות ב-29 דקות, עשה זאת באחוזים רעים, ומסר רק 2 אסיסטים.

בצד השני שון דאוסון לא קיבל את הקרדיט מגיא גודס, שיחק פחות מ-6 דקות במחצית הראשונה, קלע 5 נקודות, ובנבחרת תהו מדוע לא קיבל את הצ'אנס גם בחצי השני מהמאמן שהתעקש לשחק ברגעי ההכרעה עם מקל. "מי שפה הוא מספיק טוב, ואנחנו מספיק טובים כדי לנצח את המשחק עם החבר'ה שיש לנו עכשיו. אני שמח להיות פה, זה כבוד גדול בשבילי", הגן נמרוד לוי על חבריו.

נקודת האור בכחול לבן הייתה בעיקר תומר גינת. שחקנה של לבלואה הצרפתית סיים את המשחק עם 20 נקודות ו-7 ריבאונדים והוכיח למה קבוצות יורוליג ברחבי אירופה כבר שמו עליו את העין. "בלי תומר היינו מקבלים תבוסה קשה", אמר אחד מאנשי הנבחרת בסוף, "היו רגעים שהוא החזיק אותנו לבד".

בר טימור, שחלק גדול מהאסיסטים שלו היו לגינת, הוסיף על שיתוף הפעולה ועל חזרתו לנבחרת: "זה לא פעם ראשונה שלי עם תומר, שיחקתי איתו בנבחרת, החיבור מחוץ למגרש חיבר איתנו על המגרש. היה כיף להיות איתו. היה לי קשה עם הסיפור הזה של הנבחרת. לא רוצה לדבר על מה שהיה, היה לי קשה, מבואס שלא חיברנו ניצחון, זה יותר חשוב מהחזרה שלי, וזה יכל להיגמר יותר מתוק, זה עבר לי בראש, אבל יש לנו את יום שני לתקן את זה".

עוד בוואלה!

כבר לא מושלמת: נבחרת ישראל הפסידה 71:67 לגרמניה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל תומר גינת. ברני ארדוב
נקודת האור. תומר גינת/ברני ארדוב

הנבחרת המריאה הבוקר לגרמניה וכבר בשעות הערב תערוך אימון ראשון לקראת המשחק השני נגד הגרמנים. אל הנבחרת יחבור תמיר בלאט ששוחרר מאלבה ברלין לצורך המשחק, אבל החדשות החמות הגיעו דווקא מגזרת ג'ייק כהן. לאחר ההפסד אמש שוחחו בנבחרת עם אנשי מכבי תל אביב, ולאחר שכהן הביע את רצונו להיות חלק מהנבחרת והצהובים הבינו כי רומן סורקין יוכל לחזור לאימונים לפני המשחק נגד באסקוניה, הוחלט לתת לו לצאת למשחק.

"כמובן שאפשר לתקן, אנחנו נעשה הכל כדי לבוא למשחק שם ולנצח אותו, אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה", אמר נמרוד לוי לקראת המשחק ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully