וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולידריות ב-NBA עם אוקראינה, אופ"א ומנצ'סטר יונייטד יבטלו חסויות?

שחקני סקרמנטו ודנבר הביעו מסר נגד המלחמה בהובלת אלכס לן האוקראיני. קריאה לביטול עסקאות חסות עם חברות רוסיות. פורשת נוספת מה-VTB לאור הפלישה

בווידאו: תיעודים מהפלישה הרוסית לאוקראינה/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

המלחמה שפרצה בשל הפלישה הרוסית אתמול (חמישי) לאוקראינה ממשיכה להכות גלים גם בעולם הספורט. ספורטאים מכל הענפים, מכל קצוות תבל מתייחסים לאירועים, כשברקע המחוות לקורבנות ולאזרחים שנמצאים תחת אש, וגם קריאות לחרם על הספורט הרוסי. במהלך היום נרכז את הדיווחים והתגובות.

* לחצים כבדים על אופ"א לבטל את עסקת החסות עם החברה הרוסית גזפרום. ענקית הנפט והגז מעניקה חסות לארגון משנת 2012, כשהסכום שמוציאה החברה על תמיכה בתחרויות שמארגנת אופ"א עומד על כ-40 מיליון יורו בשנה. במאי האחרון חודש ההסכם בין שני הצדדים לשלוש שנים נוספות.

* מנצ'סטר יונייטד בודקת אפשרות לבטל את שיתוף הפעולה עם חברת התעופה הרוסית אירולופט. בבריטניה השעו לבינתיים את טיסות החברה במרחב האווירי של הממלכה ורשיון התעופה הושעה על ידי רשות התעופה האזרחית הבריטית. שיתוף הפעולה בין אירולופט והשדים האדומים החל ב-2013. בשלישי האחרון - עוד טרם הפלישה הרוסית לאוקראינה - ביטלו אנשי המועדון את הטיסה שהזמין דרך החברה וטסו עם חברה אחרת.

* ז'ילונה גורה הפולנית פרשה מה-VTB כמחאה על הפלישה הרוסית. זוהי הקבוצה השנייה שפורשת מליגת הכדורסל האזורית לאחר קאלב/טראמו האסטונית.

* במשחק ה-NBA בין סקרמנטו קינגס לדנבר נאגטס שחקני שתי הקבוצות שילבו ידיים יחד, כמחווה לסנטר הקינגס אלכס לן האוקראיני ולבני ארצו שנתונים תחת מתקפה. לן ושחקנה של טורונטו ראפטורס סבי מיכאליוק - שני האוקראינים היחידים בליגה - הוציא הצהרה משותפת בה כתבו: "אסון גדול נפל על מולדתנו אוקראינה. אנחנו מגנים בכל תוקף את המלחמה. אוקראינה היא מדינה ריבונית ושוחרת שלום, בה גרים אנשים שרוצים להחליט בעצמם על גורלם".

עוד נכתב בהצהרה שפורסמה ברשתות החברתיות: "אנחנו מתפללים עבור המשפחות שלנו, החברים, הקרובים וכל האנשים שנמצאים בטריטוריה שתחת מתקפה. אנחנו מקווים שהמלחמה הנוראית הזו תסתיים בהקדם האפשרי. אחינו האוקראינים, החזיקו מעמד! זו אחדות! אנחנו איתכם!"

* ברחבי המשחקים שנערכו אמש בליגה האירופית ובקונפרנס ליג הביעו שחקני הקבוצות השונות וגם הקהל את דעתם וקראו "להפסיק את המלחמה".

* אתמול, מספר קולות של ספורטאים מפורסמים מאוקראינה התבטאו בחריפות נגד המלחמה ונגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שחקן מנצ'סטר סיטי אנדריי זינצ'נקו איחל לפוטין "מוות קשה בייסורים", בעוד כוכב העבר של מילאן ונבחרת אוקראינה והמאמן בהווה אנדריי שבצ'נקו כתב ברשתות החברתיות: "אוקראינה היא המולדת שלי, ואני גאה בעם שלי. עברנו לא מעט זמנים קשים, אבל במשך 30 השנה האחרונות ייסדנו אומה של אנשים כנים שעובדים קשה ושוחרי חופש. זה הנכס הגדול ביותר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully