וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריקסון חושף שחיתות: צפון קוריאה ביקשה ממני "לסדר" את ההגרלה למונדיאל

המאמן השבדי סיפר את הפרטים על הטיול ההזוי שלו לצפון קוריאה והבקשה המוזרה לשוחד: "הם לא האמינו שאני לא יכול, אלא חשבו שאני לא רוצה"

בווידאו:שיגר טיל בקוריאה הצפונית/צילום: רויטרס

סוון-גוראן אריקסון חשף כי גורמים בצפון קוריאה ניסו לשכנע אותו "לסדר" את ההגרלה של הנבחרת שלהם למונדיאל 2010. מנג'ר אנגליה לשעבר היה בנוטס קאונטי באותו זמן, לאחר שמונה על ידי הנוכל ראסל קינג לתפקיד מנהל הטכני של המועדון.

אריקסון דיבר על קינג והמסע עמו לצפון קוריאה במסגרת סדרה ב-BBC שכותרתה "Sports Strangest Crimes: The Trillion Dollar Conman". במהלך הראיון עמו, אריקסון בן ה-74 דיבר על הרגע שבו התבקש לעזור לצפון קוריאנים ולסדר להם הגרלה קלה לטורניר בדרום אפריקה.

סוון גוראן אריקסון מאמן נוטס קאונטי. רויטרס
היה חלק מפרשה גדולה. אריקסון בימיו בנוטס קאונטי/רויטרס

לדברי אריקסון, "הם (נציגי צפון קוריאה) ידעו שאני חבר בוועדת הכדורגל של פיפ"א. הם אמרו, 'אתה יכול בבקשה לעזור לנו?'. 'כמובן שאני יכול לעזור, אם אני יכול', אמרתי. חשבתי שהם רוצים כדורים או נעליים או משהו כזה.

"הם אמרו, 'אנחנו רוצים לעשות הגרלה פשוטה'. הם רצו לקבל עזרה בהגרלה. כמובן שאמרתי, 'האם אתה באמת מתכוון למה שאני חושב? אני לא יכול לעשות את זה. אף אחד לא יכול לעשות את זה. זה בלתי אפשרי לחלוטין וזה פלילי, אפילו לנסות'.

"אבל הם לא קיבלו את זה. הדבר המדהים היה שזה נראה כאילו הם לא מאמינים שאני לא יכול לעשות את זה - הם האמינו שאני פשוט לא רוצה לעשות את זה. מוזר מאוד. זו הייתה, אני מניח, הסיבה העיקרית שבגללה הוזמנתי לשם, ולמה זה היה כל כך חשוב שנסעתי לשם".

בסופו של דבר קוריאה הצפונית קיבלה הגרלה קשה בטורניר, כששובצה באותו בית עם ברזיל, פורטוגל וחוף השנהב. לאחר הופעה מכובדת בהפסד 2:1 לברזיל, היא הפסידה 7:0 לפורטוגל ו-3:0 לחוף השנהב.

על הטיול שלו לפיונגיאנג עם קינג, אמר אריקסון: "יום אחד באו אליי ואמרו, 'אתה חייב בבקשה לבוא איתנו לצפון קוריאה. זה חשוב'. אמרתי, 'לא, אני לא רוצה לנסוע לצפון קוריאה'. הכרתי מישהי שעובדת עבור הממשלה באנגליה. שאלתי את האדם הזה, 'האם עליי לנסוע לצפון קוריאה?'. היא אמרה, 'ממש לא, סוון, אתה לא צריך ללכת לשם'.

'ראסל חזר אלי ואמר, 'סוון, אתה חייב לבוא. זה מאוד חשוב למועדון הכדורגל". אז הרגשתי... האם באמת כדאי לי ללכת? לא רציתי ללכת, אבל זה היה חשוב למועדון הכדורגל, אמרו".

עוד בוואלה!

גרושתו של קאניג'ה מאשימה אותו באונס: "אהרוג אותך, בת ז**ה"

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, 18 ביוני 2021. רויטרס
נראה להם טבעי. צפון קוריאה/רויטרס

הפודקאסט של ה-BBC מתמקד בהשתלטות השנויה במחלוקת על נוטס קאונטי על ידי Munto Finance ב-2009, שבמהלכה קינג השתלט על המועדון. קינג פיזר הבטחות ללכסף גדול עם תוכנית לקחת את הקבוצה מהליגה הרביעית לפרמיירליג בעוד חמש שנים.

הכותרות הגדולות ביותר היו בעקבות החתמתם של סול קמפבל וקספר שמייכל. קמפבל רשם רק הופעה אחת במועדון, בעוד שמייכל מעולם לא קיבל שכר מהמועדון ועזב בתום העונה. דיווחים על החובות הגדולים של המועדון, כולל חשבון מס שלא שולם, הופיעו לקראת סוף 2009. אריקסון התפטר לאחר מכן מתפקידו. השבדי ויתר על חובות של מיליוני ליש"ט כדי לסייע לקבוצה ולבעלים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully