וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייק כהן ישחק עם הנבחרת מול גרמניה ביום שישי

מכבי תל אביב הסכימה לוותר והסנטר שלה ישחק מול הסגל המשני של הגרמנים בתל אביב. גודס: "יהיה אדיר אם ננצח פעמיים"

החגיגות של בני הרצליה אחרי הזכייה בגביע המדינה/צילום ועריכה: לילך וייס

נבחרת ישראל בכדורסל החלה היום (שני) את ההכנות שלה לקראת החלון השני במוקדמות אליפות העולם. הנבחרת של גיא גודס, המוליכה את הבית שלה עם שני ניצחונות משני משחקים בחלון הראשון, תפגוש ביום שישי הקרוב (14:30) את נבחרת גרמניה בדרייב אין, ושלושה ימים לאחר מכן תתארח אצל אותה יריבה בהיידלברג (20:30).

מכבי תל אביב הסכימה לשחרר את הסנטר ג'ייק כהן לנבחרת והוא ישחק איתה ביום שישי. מחר כהן יתאמן פעמיים עם הנבחרת, ברביעי יטוס עם הצהובים לאיסטנבול למשחק מול אנאדולו אפס, שייערך בחמישי בערב, ואז יגיע לישראל ובשישי בצהריים כבר ישחק.

הפנים החדשות בסגל הרחב של גיא גודס הם של המתאזרח מקס היידיגר והגארדים יאיר קרביץ ומייקל בריסקר, כשבנוסף שון דאוסון ובר טימור שבו לסגל אחרי תקופה ממושכת לאור היכולת הטובה שלהם בליגה. מי שלא יעמדו לרשותו של גודס הם שחקני מכבי תל אביב, לאחר שהצהובים החליטו לא לשחרר את ג'ייק כהן שהיה אמור לשחק במשחק הראשון, את רומן סורקין שתוכנן להשתתף במשחק השני ואת יפתח זיו שעליו בנו בנבחרת לשני המשחקים.

מעבר לכך, איתי שגב שוחרר מהסגל היום בשל מתיחה בשריר הירך, ואילו יובל זוסמן שסובל מפציעה באותו השריר צפוי גם הוא שלא לשחק בחלון הזה. מי שהגיעו היום מקבוצותיהם הם תומר גינת וים מדר, כשגל מקל הגיע ארצה לפני מספר ימים.

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל גיא גודס. יותם רונן
מכבי תל אביב היא לא הסיבה לחיוך. גיא גודס/יותם רונן

מאמן הנבחרת גיא גודס והקפטן גל מקל קיימו הערב מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הראשון נגד גרמניה, שבו ההיכל בתל אביב יהיה מלא לאחר שכל הכרטיסים נמכרו. במהלך מסיבת העיתונאים, דובר האיגוד התייחס להודעת מכבי תל אביב בנוגע לאי שחרור שחקניה, ואמר: "ההודעה הזו לא מקובלת עלינו. היו סיכומים עם מכבי תל אביב, וסיכומים צריך לכבד".

גודס הגיב גם הוא לשינוי התכניות של מכבי תל אביב: "ברור שתכננו משהו, אבל כרגע אני מתרכז במי שנמצא. בספורט אין ואקום, אנחנו מספיק חזקים כדי להסתדר עם מה שיש. התאמות הן חלק נכבד מהספורט, אתה מתכנן על סגל אחד ובסוף מגיע משהו אחר, אבל הבסיס נמצא וקיים. 9-10 שחקנים פה רצים ביחד תקופה ארוכה".

לקראת המפגש הכפול עם גרמניה, המאמן אמר: "אנחנו נכנסים לחלון הזה אחרי פתיחה טובה בחלון הראשון, נהנינו מכל רגע ביחד. זה סוג של צומת דרכים. לא משנה מי מגיע, גרמניה הרשימה בניצחון בפולין כשהובילה כל המשחק, וגם לאסטוניה הפסידה רק בדקות האחרונות. נצטרך לתת תשובה לפיזיות שלהם, זה משחק חשוב מאוד".

שחקן נבחרת ישראל שון דאוסון. יותם רונן
שב לנבחרת אחרי תקופה ארוכה. שון דאוסון/יותם רונן
מקס היידיגר, נבחרת ישראל. יותם רונן
זימון בכורה לנבחרת ישראל. מקס היידיגר באימון/יותם רונן

גודס המשיך: "אם ננצח את שני המשחקים - עשינו משהו אדיר. המשחק הראשון מאוד משמעותי, כי אנחנו לא יודעים איזה שחקנים יהיו להם ואיך הם יגיעו. כרגע אני מתעסק רק ביום שישי. אחד היתרונות הגדולים שלנו, הוא שהנבחרת ביחד הרבה שנים וכולם מכירים אחד את השני טוב מאוד".

על מקס היידיגר, המתאזרח בחלון הנוכחי שרושם עונה טובה בליגה הגרמנית: "הוא יכול להוסיף לנו המון יכולת אישית וקליעה מבחוץ. הוא מישהו שיעזור לנו להיות נבחרת יותר טובה. אני שמח שהוא הגיע. נחשוב אולי להשתמש בו לא רק כשחקן אלא גם כסקאוט. זה יעזור לנו, אולי הוא יגיד דברים שאנחנו לא יודעים עליהם".

גודס נגע גם בחזרתם של שון דאוסון ובר טימור, ובבעיית הגבוהים שנוצרה בעקבות חסרונם של סורקין וג'ייק כהן: "יש פנים חדשות, שון ובר היו בעבר וחזרו, זה מראה לכולם שאנחנו עוקבים אחרי כל אחד. מי שבכושר שאנחנו מוצאים לנכון לזמן, אנחנו מזמנים. לגבי הגבוהים, אי אפשר להוסיף שחקן לסגל. תומר גינת ונמרוד לוי שיחקו בקמפיין הנוכחים ביחד ועשו דברים טובים, ובאופן כללי כולם יצטרכו לתת יותר ולהוכיח שהם שווים הזדמנות".

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל גל מקל. יותם רונן
שמח לחזור לשחק מול הקהל הביתי. גל מקל/יותם רונן

גל מקל הוסיף: "אנחנו מאוד שמחים להיות שוב ביחד, כיף בכל פעם להגיע לחדר ההלבשה כאן. פתחנו טוב את הקמפיין ואנחנו רוצים להמשיך, בשיטה הזו כל משחק חשוב גם לשלב הבא, גרמניה נבחרת חזקה ולא משנה באיזה סגל היא באה. אם נצלח את הקמפיין הזה, זו תהיה הצהרת כוונות מבחינתנו". הרכז, שחזר מפציעה לאחרונה, התייחס לכשירותו: "בשבוע שעבר חזרתי לשחק והרגשתי טוב. לצערי בעונה וחצי האחרונות היו לי המון דברים מסתכלים, אבל תמיד חשוב לי להגיע לפה ולתת את כל מה שאני יכול. מבחינתי, בשלב הזה של הקריירה, הנבחרת היא התשוקה הכי גדולה שלי. כיף שהאולם יהיה מלא, בתור מי מי שמשחקים כבר שנים בחו"ל, זה כיף גדול לבוא לשחק בארץ עם התמיכה שיש כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully