וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העיניים עליו: דושאן ולאחוביץ' לראשונה בליגת האלופות

מנצל מצבים טוב יותר מלבנדובסקי, כובש יותר מאמבפה וזוכה להשוואות להולאנד, אבל הסרבי הצעיר מעולם לא שיחק במפעל היוקרתי באירופה. הערב המבחן הגדול בחייו מתחיל

תקציר: אטאלנטה - יובנטוס 1:1/ספורט1

הרגע הגדול בקריירה הקצרה של דושאן ולאחוביץ' מגיע. הסרבי בן ה-22 נחשב לחלוץ די אלמוני עד העונה שעברה ולזכותו היה שער אחד בלבד ב-11 המחזורים הראשונים בסרייה A עם פיורנטינה, אבל מהמחזור ה-12 ועד המחזור ה-35 הוא כבש 20 שערים נוספים, העונה כבר הבקיע 17 שערים ב-21 משחקים ונרכש על ידי יובנטוס תמורת 75 מיליון יורו. גם במדי הגברת הזקנה הבקיע בבכורה בליגה, אבל רגע האמת שלו יהיה הערב (שלישי, 22:00) באצטדיון "לה סרמיקה" בוויאריאל, כאשר יעלה למשחק ליגת האלופות הראשון בחייו.

ולאחוביץ' כבר זוכה לכינויים כמו "חלוץ העתיד" ולהשוואות לכוכבים הצעירים קיליאן אמבפה (23) וארלינג הולאנד (21) כאחד מהשלושה שצפויים לרשת את ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו כשחקנים הטובים בעולם, לפחות בכל הנוגע לכיבוש שערים, אבל חובת ההוכחה עליו במפעל היוקרתי ביותר ביבשת ומובן מאליו שכל העיניים יהיו עליו הערב במשחקו הראשון, במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות.

דושאן ולאחוביץ', שחקן יובנטוס. Jonathan Moscrop, GettyImages
כל העיניים בוויאריאל יהיו עליו. ולאחוביץ'/GettyImages, Jonathan Moscrop

השוער הוותיק ג'יאנלואיג'י בופון הצהיר שוולאחוביץ' "השחקן הצעיר הכי טוב בעולם לצד אמבפה והולאנד" וגם חלוץ העבר כריסטיאן ויירי טוען בשנה וחצי האחרונות שוולאחוביץ' הוא החלוץ הטוב בעולם להוציא את הולאנד, אבל כעת הסרבי הצעיר יעמוד למבחן בבמה המרכזית.

ולאחוביץ' כבש בשנת 2021 לא פחות מ-33 שערי ליגה, רק רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן מצא את הרשת יותר פעמים ממנו (43), אבל מה שמדהים שהוא שהסרבי הצעיר מבקיע 68.1 אחוז מהמצבים הגדולים אליהם הוא מגיע ואין חלוץ באירופה שמתקרב לממוצע כזה מבין השחקנים שכבשו לפחות 10 שערים העונה בחמש הליגות הבכירות - לבנדובסקי עם 53.33 אחוז, אמבפה עם 36.6 ורק הולאנד קרוב אליו עם 64.52 אחוזי הצלחה. האם ולאחוביץ' יעמיד מספרים דומים גם בליגת האלופות? בכל אופן בדקנו מה עשו אמבפה והולאנד בתחילת דרכם במפעל.

עוד בוואלה!

"אלגרי אמר שאני צריך להישאר, עכשיו תורי להחזיר לו על המגרש"

לכתבה המלאה
חלוץ יובנטוס דושאן ולאחוביץ'. Jonathan Moscrop, GettyImages
באיטליה הוא הוכיח שהוא יודע את העבודה/GettyImages, Jonathan Moscrop

אמבפה ערך את הבכורה בספטמבר 2016 כמחליף מול לברקוזן במדי מונאקו ולא כבש. גם בשני המשחקים הבאים עלה לדקות מועטות ולא הבקיע, אבל בשמינית הגמר מול מנצ'סטר סיטי כבש בשני המפגשים, הוסיף גם שלושה שערים מול דורטמונד ברבע הגמר וגם הבקיע נגד יובנטוס באחד משני משחקי חצי הגמר. בסיום אותה עונה הוא עזב לפריז סן ז'רמן ובמדיה הוסיף למאזנו 26 שערים ב-43 משחקים.

הולאנד, הצעיר שבחבורה, הוא למעשה גם החלוץ הקטלני בעולם כיום. הנורבגי בן ה-21 של בורוסיה דורטמונד הבקיע 23 שערים ב-20 משחקים העונה בכל המסגרות, כולל שער למשחק בליגת האלופות. הוא כבש את 23 השערים ב-84 בעיטות לשער ויש לו ממוצע מדהים של שער כל 70.35 דקות, אבל בליגת האלופות הוא כבר הפך בשנה שעברה לשחקן הצעיר אי פעם שהגיע ל-20 שערים ונזכיר כי את תחילת דרכו במפעל הוא עשה בזלצבורג, במדיה כבש בכל חמשת משחקיו הראשונים - התחיל עם שלושער בבכורה מול גנק ובסך הכל הרשית שבע פעמים - נעצר רק במחזור סיום שלב הבתים בדצמבר 2019 נגד ליברפול. הוא גם כבש צמד בשמינית הגמר באותה עונה נגד פריז סן ז'רמן כבר ככוכב בדורטמונד ובסך הכל הוא עם 23 שערים ב-19 משחקים בבמה המרכזית של אירופה.

הפוטנציאל של ולאחוביץ' מרקיע שחקים, באיטליה הוא מוכיח זו השנה השנייה ברציפות שהוא יודע להבקיע שערים וייתכן שגם יובנטוס היא רק תחנה בדרך עבורו, אבל הערב מתחיל המבחן הבאמת גדול הראשון שלו כדי להתחרות על תואר החלוץ הטוב בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully