וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוהר בוטבול זכה בארד, שגיא מוקי לא הצליח להשיג מדליה

עודכן לאחרונה: 18.2.2022 / 18:47

ישראל על הפודיום גם ביום השני של גרנד סלאם תל אביב. בוטבול גבר על אספוזיטו האיטלקי, מוקי עלה עם זריקה לקרב האחרון ונכנע ליריבו הוותיק סמי שושי

החגיגה נמשכת גם ביום השני של גרנד סלאם תל אביב בג'ודו. היום (שישי) נערכו קרבות ומאבקים על מדליות בארבע קטגוריות משקל שונות, שתיים אצל הנשים ושתיים אצל הגברים, ונציג ישראלי נוסף עלה על הפודיום: טוהר בוטבול זכה במדליית ארד, אחרי שאתמול ברוך שמאילוב השיג אחת מזהב ותמנע נלסון לוי זכתה גם היא בארד. שגיא מוקי, שהתמודד עם בעיה בכתף במהלך התחרות, נכנע בקרב על מדליית הארד.

הג'ודוקא שגיא מוקי. Harry How, GettyImages
יצא בידיים ריקות. מוקי/GettyImages, Harry How

עד 81 ק"ג, גברים

שגיא מוקי לא הצליח להחזיר לעצמו את הבכורה בתל אביב לראשונה מאז 2019, אך סיים כפסע מהשגת מדליית הארד. היריב שלו בקרב על הפודיום היה סמי שושי הבלגי, שניצח את מוקי עם איפון בתוך ניקוד הזהב בתום קרב שאליו הישראלי עלה עם זריקה בעקבות כאבים בכתף. בין השניים יש היכרות ארוכה: זה היה הקרב השמיני שלהם בסך הכול והרביעי בתל אביב. ב-2018 מוקי ניצח את שושי בגמר אליפות אירופה, אבל בשנה שעברה הבלגי גבר על הישראלי בשמינית הגמר בדרייב אין.

מוקי התחיל את דרכו עם ניצחונות על שודמון ריזוייב מטג'יקיסטן וארדנבייאר בצאייה ממונגוליה וברבע הגמר המתין לו פרנק דה ויט (6 בעולם). מוקי צבר ניקוד ראשון, אבל 58 שניות לסיום דה ויט הטיל אותו על הגב והשופטת פסקה על איפון. לשמחתו של הישראלי, צפייה על המסך שינתה את ההחלטה, האיפון נפסל בגלל תנועה לא חוקית של דה ויט ואחרי כחצי דקה מוקי ביצע תרגיל משלו והכריע את הקרב לטובתו.

בחצי הגמר המתין למוקי ודאט אלבייראק שמייצג את טורקיה (ובעבר את גאורגיה ויוון), מדורג 5 בעולם ומחזיק בתואר אלוף אירופה מ-2021. המשוכה הזו כבר הייתה גבוהה מדי והישראלי, שסבל כאמור מכאבים בכתף, הפסיד אחרי ריתוק.

יפתח בדש ניצח את מקס אלייניק האמריקאי בסיבוב הראשון, אבל בסיבוב השני הפסיד לאותו ודאט אלייבראק שגבר מאוחר יותר גם על מוקי.

יהלי לביא נכנע בסיבוב הראשון לג'ים היימן ההולנדי.

שגב בן הרוש הפסיד לניקולאס יונזוקה האמריקאי בסיבוב הראשון.

עד 73 ק"ג, גברים

טוהר בוטבול, שזכה פעמיים במדליות ארד בתל אביב, עשה זאת שוב אחרי שניצח בווזארי את ג'ובאני אספוזיטו האיטלקי. מדליסט הכסף מאליפות אירופה התחיל את דרכו בסיבוב השני, אחרי שיום הקרבות כבר היה בעיצומו וחלק מהמתרים הספיקו לעלות למזרן לפחות פעמיים.

בוטבול פתח עם ניצחון על לוקא עותמאן הצרפתי ולאחר מכן הוא גבר על סומון מחמדבקוב מטג'יקיסטן. היריב בחצי הגמר היה הידיאט חיידרוב האזרי, שמדורג 8 בעולם ו-1 בתחרות בדרייב אין ומולו בוטבול כבר נותר חסר מענה. הישראלי נענש שלוש פעמים באופן מהיר והפסיד, אך כאמור התאושש בקרב האחרון והשיג את מדליית הארד.

אורון גינר ניצח את דניאר שמשייב הקזחי בסיבוב הראשון, אבל נכנע בסיבוב השני להידיאט חיידרוב האזרי שבהמשך גם התמודד עם בוטבול.

יהונתן אלבז הודח בסיבוב הראשון אחרי הפסד ללוקאס פנקולד הגרמני.

עידו לוין הפסיד לגיורגי צ'יחלידזה הגאורגי בסיבוב הראשון.

עוד בוואלה!

ברוך שמאילוב זכה בזהב בגרנד סלאם תל אביב, ארד לתמנע נלסון לוי

לכתבה המלאה
הג'ודוקא טוהר בוטבול. קובי אליהו
יצליח להגיע לפודיום? בוטבול/קובי אליהו

עד 63 ק"ג, נשים

כרם פרימו בת ה-16, אחותה של גפן פרימו ואחת התקוות הגדולות של הג'ודו הישראלי, גברה על אנסטסיה אנטיפינה בסיבוב הראשון, אבל נעצרה בסיבוב השני על ידי סופי אוזבש ההונגרייה (13 בעולם) אחרי הפסד בגולדן סקור.

גילי שריר שקיוותה להגיע לשלבים המאוחרים, הודחה בסיבוב הראשון אחרי הפסד ללאורה ואסקס פרננדס הספרדייה.

ענבל שמש הפסידה להאנה מרטין האמריקאית בסיבוב הראשון.

אדלינה נוביצקי נכנעה לנדיה סימאולי מאיטליה בסיבוב הראשון.

עד 70 ק"ג, נשים

אביה מלכה הפסידה בסיבוב הראשון להילדה יאגר מהולנד.

שקד עמיחי הפסידה בסיבוב הראשון לקייטי-ג'מיימה ייטס-בראון הבריטית.

גאיה בר אור הודחה בסיבוב הראשון על ידי לואנה קרבאליו הברזילאית.

מאיה גושן נכנעה בסיבוב הראשון לאידלניס גומס פריה מקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully