וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך שמאילוב זכה בזהב בגרנד סלאם תל אביב, ארד לתמנע נלסון לוי

17.2.2022 / 18:37

הג'ודוקא ניצח בגמר עד 66 ק"ג: "החזרתי על האהבה". נלסון לוי עם מדליה שלישית בתל אביב, ראשוני ופרימו הפסידו בקרב על הארד

גרנד סלאם תל אביב, אירוע הג'ודו המהנה שמתקיים בהיכל הדרייב אין, יצא היום (חמישי) לדרך עם מדליה ישראלית ראשונה מזהב, ששייכת לברוך שמאילוב, ולאחר מכן השיגה תמנע נלסון לוי את הארד. לפני כן הצופים הרבים ביציעים למדו להכיר את האחיות אסטריד ופריסילה נייטו, שגברו בזו אחר זו על ארבע מתמודדות ישראליות. התחרות תימשך עד יום שבת וישראל שלחה אליה לא פחות מ-44 ספורטאים.

ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
יופי של תחרות. ברוך שמאילוב/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 66 ק"ג, גברים

ברוך שמאילוב כיכב ביום הראשון וחגג מדליית זהב ראשונה בקריירת הבוגרים שלו. הג'ודוקא הישראלי השיג חמש מדליות ארד בסבב הגרנד סלאם והנה, דווקא בתל אביב, הוא חגג לעיני הקהל הביתי את ההישג האישי הכי טוב שלו (המדליה האולימפית בטוקיו הייתה קבוצתית). הג'ודוקא הישראלי חלף על פני יריב מונגולי ולאחר מכן גבר על טל פליקר בדרבי ברבע הגמר. בחצי הגמר המתין לו גוסמן קירגיזבאייב הקזחי ושמאילוב גבר עליו בניקוד זהב, ובגמר הוא שוב נגרר לניקוד זהב וביצע איפון אדיר על ישאר נאייפוב האזרי שהקפיץ את כל הקהל באולם.

שמאילוב הנרגש הודה לאוהדים על התמיכה: "יש לנו קהל שאוהב ויודע מה זה ג'ודו. החזרתי להם אהבה עם מדליית הזהב. אנחנו חצי שנה אחרי האולימפיאדה, התחלנו בהכנה אינטנסיבית. לא היינו מוכנים במאה אחוז, אבל הגענו לפה בצורה הכי טובה שהיינו יכולים. היו עוד כמה בנות שהתמודדו על המדליה, החבר'ה הצעירים התנסו".

פליקר שניצח יריבים מגאוגריה וקירגיסטן, התגלגל לבית הניחומים אחרי ההפסד לשמאילוב, ושם נכנע לדאיקי בובה מצרפת. אילון ברששת ניצח את אדוניס דיאז האמריקאי בסיבוב הראשון, אבל נכנע ליריב אזרי בסיבוב השני והודח. ירין מנגד הפסיד בסיבוב הראשון.

עד 48 ק"ג, נשים

שירה ראשוני הפסידה בקרב על מדליית הארד לספרדייה חוליה פיגרואה, אחרי מאבק עיקש שארך כמעט שמונה דקות. הישראלית נכנסה לניקוד הזהב ביתרון קל בגלל שני עונשים של יריבתה, אבל נכנעה לתרגיל מנצח של פיגרואה והסתפקה במקום החמישי. ראשוני גברה לפני כן על יריבות מאוסטריה ומונגוליה, ובחצי הגמר המתינה לה שירין בוקלי הצרפתייה, אלופת אירופה, האלופה מתל אביב בשנה שעברה והפייבוריטית לזכייה גם הפעם. הישראלית נלחמה, אבל הפסידה ליריבה החזקה וכאמור סיימה בסופו של דבר ללא מדליה. תמר מלכה נכנעה לפרנצ'סקה מילאני מאיטליה והודחה בסיבוב השני.

גפן פרימו מול אסטריד נייטו, ג'ודו. David Finch, GettyImages
גפן פרימו וסטריד נייטו/GettyImages, David Finch

עד 52 ק"ג, נשים

כמו ראשוני, גם גפן פרימו הפסידה בחצי הגמר ואז בקרב על הארד. המדורגת 6 בעולם במשקל שלה, התחילה את היום עם ניצחון קליל על פאביולה. בחצי הגמר זו כבר הייתה אופרה אחרת, עם קרב נגד אסטריד נייטו הצרפתייה. אחרי כשבע דקות ללא הכרעה, פרימו ספגה עונש שלישי והפסידה. בקרב על הארד היא פגשה את האיטלקייה אודטה ג'ופרידה, מדליסטית הארד מטוקיו והכסף מריו, ואחרי שפרימו צברה שני עונשים הצליחה ג'ופרידה להכריע עם איפון בניקוד הזהב.

ירדן ראב ופז כפרי עלו אוטומטית לסיבוב השני, אבל הפסידו בו והודחו. כפרי אגב, נכנעה לאותה אסטריד נייטו שגברה בהשך על גפן פרימו.

עד 57 ק"ג, נשים

תמנע נלסון לוי שמאוד אוהבת את התחרויות בתל אביב (זכיות ב-2019 ו-2021) לא הצליחה אמנם להתייצב שוב בראש הפודיום, אבל שמרה על מסורת המדליות לעיני הקהל הביתי בזכות ניצחון בקרב על הארד מול הפולנייה ארלטה פודולאק שצברה שלושה עונשים מהירים. אחרי ניצחון קל יחסית על יריבה קזחית, נלסון לוי פגשה לקרב ארוך את רפאלה סילבה הברזילאית - מדליסטית הזהב מאולימפיאדת ריו 2016. השתיים ניהלו קרב צמוד ובסופו הישראלית הצליחה להשיג ניקוד זהב ולנצח, אבל כמו גפן פרימו לפניה, היא נכנעה בחצי הגמר לאחותה הגדולה של אסטריד נייטו, פריסיליה. בניגוד לפרימו, היא ידעה להתאושש והשיגה את מדליית הארד.

רות לביא ומיה לאופולד הפסידו בסיבוב הראשון, רומי דורי העפילה לסיבוב השני אוטומטית ובו הפסידה ל... פריסיליה נייטו.

תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
שמרה על המסורת בתל אביב. תמנע נלסון לוי/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 60 ק"ג, גברים

מתן קוקולייב היה הישראלי היחיד מבין ארבעה שצלח את הסיבוב הראשון, אבל הוא נכנע בסיבוב השני ליריב מאזרבייג'אן וסיים את דרכו. ים וולצ'אק, יהונתן וקסלר וליאור רפאילוב הפסידו בסיבוב הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully