וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהרצוג ועד הרצוג: על הקשר בין נשיא המדינה לחלום הגביע של הפועל תל אביב

17.2.2022 / 7:30

יצחק הרצוג יעניק לראשונה גביע כנשיא המדינה בגמר בין בני הרצליה להפועל תל אביב (חמישי, 21:00) ויסגור מעגל אחרי שהקדנציה של אביו חיים נפתחה עם זכייה אדומה בגביע, אך הוא לא העניק אותה, וכך גם נסגרה

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל תל אביב/אור שקדי

הפועל תל אביב תעלה הערב (חמישי, 21:00) לגמר גביע המדינה לראשונה מאז שנת 1994. הרבה דברים הסתדרו העונה לאדומים כדי להגיע למעמד הזה. שינוי שיטת הגביע איפשר רק לשמונה הראשונות בתום הסיבוב הראשון בליגת העל להיכנס לרבע הגמר, וכדי לעשות זאת הם זכו לסוג של נס במחזור הסיום של הסיבוב. גיא פניני קלע סל ניצחון עבור הפועל חולון בבאר שבע, גלבוע/גליל הפסידה והאדומים הדהימו את מכבי תל אביב ביד אליהו.

אלא שמי שמאמין קצת שההיסטוריה חוזרת על עצמה ידע שהפועל תל אביב תגיע למעמד הזה עוד ב-7 ביולי 2021, כשהאדומים היו בתחילת תהליך בניית הקבוצה לעונה הבאה. לא, לא מדובר באיזו החתמה גדולה של שחקן שמעלה קבוצות לגמרים כמו איגור קולשוב, אלא ביום שבו מונה יצחק הרצוג לתפקיד נשיא מדינת ישראל ה-11 והחליף בתפקידו את רובי ריבלין. כבר אז ידעו חלק מאוהדי הפועל, הגביע החל במסע לעבר הדרייב אין.

ביקור חיים הרצוג בלונדון 1984. סריקה, אתר רשמי
ביקור חיים הרצוג בלונדון 1984/אתר רשמי, סריקה

אז מה ליצחק הרצוג ולגביע של הפועל תל אביב? במאי 1983 הייתה הפועל תל אביב בסיומה של אחת מהעונות הגרועות בתולדותיה עד אז. האדומים סיימו עונה רעה וראו כיצד הפועל רמת גן תופסת את מקומה כקבוצה השנייה בטיבה בליגה. ב-5 במאי מונה חיים הרצוג לנשיא במקומו של יצחק נבון.

עונת 1983/4 בליגה הייתה עדיין בשליטת מכבי תל אביב כשהפועל רמת גן מצמצמת פערים והאדומים קצת הרימו את ראשם למקום השלישי בטבלה. בגביע הם זכו להגרלה לא פשוטה בדרך עם הפועל חיפה בשמינית הגמר, מכבי חיפה ברבע הגמר, אך זכו לא לפגוש את שתי הגדולות, הפועל רמת גן ומכבי תל אביב, בחצי הגמר, אלא לדלג על פני מכבי רמת גן עם 78:93. בחצי הגמר השני ניצחה הפועל רמת גן את מכבי תל אביב 76:80 עם הצגה גדולה של אור גורן ואחרי חמישה הפסדים בגמר למכבי, הם היו סוף סוף מוכנים להנפה משלהם.

הגמר נערך לרוב במעמד כבוד הנשיא, אלא שבעת הגמר חיים הרצוג הנשיא היה בביקור רשמי בלונדון, ובתקשורת ניתן ללמוד שבעת ש-4,000 צופים בלבד ביד אליהו ראו את המאבק על התואר, הרצוג נתן ראיון ל-BBC, ובזמן שהקבוצות ערכו את ההכנות הוא ביקר את המלכה אליזבת' והנסיך פיליפ, והגיע רכוב על "רולס רויס", כך על פי כתב מעריב באותה תקופה בלונדון, אבי מלר.

על הפרקט הצליחה הפועל של יהושע רוזין להדהים את רמת גן של שימי ריגר 73:79. קפטן האדומים דני ברכה לא זכה ללחוץ את ידו של הרצוג, ואת הגביע העניק לו מנחם סבידור, יו"ר הכנסת וממלא מקום הנשיא, שאף דאג לשלומו של רוזין שהתעצבן לא מעט במהלך הגמר.

סגירת המעגל של חיים הרצוג הגיעה תשע שנים לאחר מכן. שלושה שבועות לפני שסיים את הקדנציה הארוכה שלו כנשיא התייצב הרצוג ביד אליהו שם פגשה מוליכת הטבלה בליגה הלאומית הפועל תל אביב את הפועל גבעתיים, שהפתיעה את הפועל הרצליה, זאת שניצחה את מכבי תל אביב ברבע הגמר. האדומים הגיעו למשחק אחרי שהפסידו במשחק הראשון בסדרת חצי גמר הפלייאוף בביתם להפועל ירושלים.

כמו בגמר הקודם, גם הפעם על הקווים של האדומים עמד מאמן אגדי, רלף קליין, והפעם 9,000 צופים ראו משחק צמוד בסיומו רדנקו דובראש מוביל את הפועל לניצחון 65:71 על פני הקבוצה המפתיעה מגבעתיים. את התואר העניק הרצוג לשמעון אמסלם, הקפטן האדום האחרון שזכה להניף גביע.

"התרגשתי מאד על הבימה, והחזקתי את עצמי כדי לא להזיל דמעות מול עיני הנשיא. אני מאושר בשביל הקהל הנפלא שלנו, שחיכה כל־כך הרבה שנים ומגיע לו. למרות הבירות שנשתה הלילה בכמויות, אין מה לדאוג. ביום חמישי נגיע מאופסים", אמר אז אמסלם. באותו חמישי יצאה הפועל למלחה, וניצחה 81:84 עם 32 נקודות של דובראש. היא נעצרה רק בסדרת הגמר נגד גליל עליון.

עוד בוואלה!

פרנקו: "אין לחץ". אהרוני: "נעשה הכל כדי לצמצם את פערי הניסיון"

לכתבה המלאה
זכיית הפועל תל אביב בגביע המדינה 1984. סריקה, אתר רשמי
זכיית הפועל תל אביב בגביע המדינה 1984/אתר רשמי, סריקה

בדיוק כמו אביו, גם הקדנציה של יצחק הרצוג נפתחת במשחק גמר של הפועל תל אביב, אך הפעם בוז'י יהיה באולם. הוא צפוי להגיע למשחק עם רעייתו, מלווה בשר הביטחון בני גנץ, שר הספורט חילי טרופר ומכובדים נוספים. בהפועל יקוו שההיסטוריה תחזור על עצמה, ושהקדנציה של נשיא מבית משפחת הרצוג תחל עם גביע אדום, ויחכו עד מעט לפני הפרישה שלו כדי להניף גביע נוסף, בתקווה שהקדנציה תהיה בת פחות מ-10 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully