וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: "אין לחץ". אהרוני: "נעשה הכל כדי לצמצם את פערי הניסיון"

16.2.2022 / 18:20

הפועל תל אביב ובני הרצליה מוכנות לגמר הגביע בחמישי. טימור: "מהיום הראשון אני חולם להניף פה גביע". מאמן האדומים: "רק מחר נדע אם ירדנו לקרקע מהדרבי"

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל תל אביב/אור שקדי

משחק גמר גביע המדינה בכדורסל 2022 ייערך מחר (חמישי, 21:00) ביד אליהו ויפגיש את הפועל תל אביב ובני הרצליה. שתי הקבוצות ינסו לזכות בגביע ראשון מאז שנות ה-90 וההיכל צפוי להיות מלא לחלוטין: הפועל מקווה להביא 7,000 אדומים למשחק ובהרצליה מתכננים הסעות שיביאו כ-3,000 אוהדים מהשרון להתמודדות. זה יהיה משחק הגמר הראשון של נשיא המדינה מר יצחק הרצוג ובאולם יהיו גם שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, ג'ייקובן בראון במרכז. דני מרון
לא רוצים לעצור. הפועל תל אביב/דני מרון

המספרים

שתי הקבוצות נפגשו רק פעם אחת בתולדות גביע המדינה, בשמינית גמר עונת 2017/18 כשהפועל מנצחת בהרצליה 60:74. המשחק זכור בעיקר בשל ההרחקה של ג'רל מקניל שלאחר מכן לא שיחק ברבע גמר הגביע. האדומים זכו בגביע ארבע פעמים, הפעם האחרונה ב-1993, כששנה לאחר מכן הגיעו לגמר בפעם האחרונה. בני הרצליה זכתה בגביע המדינה פעם אחת בלבד, בשנת 1995, והגיעו לגמר עוד פעמיים כבני השרון, בשנת 2007 ו-2010, והפסידו פעמיים. בשורות הפועל תל אביב שלושה שחקנים שזכו בגביע - ג'ייקובן בראון, בר טימור ועידן זלמנסון, כולם עשו זאת עם הפועל ירושלים. בהרצליה שני שחקנים כאלו - דורי סהר וסנדי כהן, שניהם עשו זאת עם מכבי תל אביב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

במרכז ההתמודדות

ג'ייקובן בראון. אחרי תצוגת השיא במשחק חצי הגמר והכושר הנהדר שלו מגיע הגארד של האדומים כדי לשבור בצורת של 29 שנים ולהביא לקבוצתו תואר.

שחקני בני הרצליה כריס באב, אנדי ואן ווליט חוגגים. מאור אלקסלסי
מגיעה בכושר טוב. הרצליה/מאור אלקסלסי

בכמה מילים

בני הרצליה מגיעה למשחק עם יום אחד יותר של מנוחה. הקבוצה מהשרון צפתה במשחק חצי הגמר ומהרגע שמכבי תל אביב הוסרה מהדרך, יודעת שהסיכוי שלה לזכות בתואר גדל. הרצליה כבר ניצחה העונה פעם אחת את הפועל תל אביב, ומגיעה למשחק עם כבוד ליריבה אך עם הרבה ביטחון עצמי. במועדון מאמינים כי כריס באב שהיה לא דומיננטי במשחק חצי הגמר נגד חולון יתעלה בהתמודדות הנוכחית, ומקווים להמשך המומנטום הנהדר בו נמצא צ'ינאנו אונואקו.

בהפועל תל אביב התרגשות שיא לקראת המעמד. בהפועל נתנו לקבוצה חצי יום חופש אחרי הדרבי ולאחר מכן החלו בהכנות אינטנסיביות לקראת הרצליה, קבוצה אותה פגשה הפועל בפעם האחרונה לפני יותר מארבעה חודשים. בקבוצה ינסו להימנע מבעיית עבירות מיותרת של שחקני הפנים במאבק עם אונואקו, ויחפשו פיתרונות מול האיש הגדול של הרצליה כשלצוות המקצועי ברור שגם הפעם המפתח לניצחון יגיע דרך היכולת ההגנתית.

ציטוטים

דני פרנקו: "יש לנו ביטחון כקבוצה. זכות גדולה להפועל תל אביב להשתתף במעמד כזה, למועדון היה מאוד חשוב להגיע למשחק שאפשר להיאבק בו על תואר, אז זה הישג יפה בפני עצמו. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה, שלא בכדי מובילה את הליגה. יהיה ערב חווייתי לכולם. רק מחר אחרי המשחק נדע אם הצלחנו לרדת לקרקע אחרי הדרבי. זה לא קל. גם בעונה עצמה ראו הבדלים גדולים בין משחק בבית מול הגדולות לכל משחק אחר בליגה. מצד שני, זה הטבע האנושי. הדריכות היא לא אותו דבר, החוכמה היא לדעת להביא את הדברים הטובים שלך לכל ערב נתון. בני הרצליה כבר ניצחה אותנו השנה ואנחנו רוצים להראות שהתקדמנו והשתפרנו".

על הלחץ לעשות משהו שלא קרה במועדון זמן רב: "לא מרגיש לחץ, אלא התרגשות, גאווה, שמחה ותחושת סיפוק גדולה מאוד של כל מי שמעורב בהפועל תל אביב. הם חוו שנים קשות ואני מכיר את זה מקדנציות קודמות שלי כאן, מעצם ההעפלה לגמר התחושות חזקות יותר, אבל אין הרבה לחץ, ההפך. יש ביטחון בזה שהקבוצה תעשה את המקסימום".

אורן אהרוני: "אנחנו מנסים להתכונן כרגיל למרות ההתרגשות והמתח הטבעיים, הפועל תל אביב קבוצה טובה מאוד, מנוסה ועם מאמן שהיה במעמדים האלה. לא חושב שיש כרגע משמעות למיקום בליגה, אבל יש לנו חיבור טוב ואנחנו מרגישים בכיוון הנכון. יש לנו נפילות כמו לכל קבוצה, אבל זה משחק אחד שצריך לרכז בו את כל המאמץ המנטלי והפיזי כדי לבוא כמה שיותר מוכנים ולהתחיל טוב. למעט שון דאוסון, אין לנו שחקנים שעברו את המעמדים האלה, אז להיכנס טוב למשחק ולצבור ביטחון תוך כדי, יהיה משמעותי עבורנו. מניסיוני, גם כשחקן, זה יתרון שכבר היית במעמדים האלה. אנחנו נעשה הכל כדי לצמצם את פערי הניסיון. ברור שצריך לשים את הניצחון על חולון מאחורינו, אבל קשה לנבא איך נבוא כקבוצה. ניסינו כמה שיותר לפקס את השחקנים במשחק הבא ובמה שנפגוש בו, לא להתעסק במה שהיה".

מאמן בני הרצליה אורן אהרוני. אודי ציטיאט
פערי הניסיון ישפיעו? אורן אהרוני/אודי ציטיאט

בר טימור: "אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים להיות במעמד הזה, זה חשוב מאוד למועדון. זו הייתה המטרה שלנו, לשחק על תואר. גם נגד ירושלים ומכבי לא באנו בתחושת אנדרדוג. אנחנו מכבדים כל יריבה והרצליה כרגע במקום הראשון בליגה, כך שאין סיבה לזלזל ואנחנו מן הסתם לא עושים את זה. זה משחק אחד והכל יכול להיות, העניין של אנדרדוג או פייבוריט פחות יושב לנו בראש. זה לגמרי חלום להניף גביע עם הפועל תל אביב, מהיום הראשון שלי פה, אבל יש לנו משחק מאוד קשה נגד קבוצה מוכשרת, אז צריך להתרכז בפעולות ולא בחלומות".

יאיר קרביץ: "שון דאוסון הוא אחד השחקנים המנוסים שלנו, אז ברור שהוא ידבר עם אלה שפחות, אבל היתרון שלנו כקבוצה הוא שאנחנו מתייחסים לעצמנו כיחידה אחת. הנפה היא חלום, אבל אני עסוק רק בלנצח מחר. יש מולנו קבוצה מצוינת, אנחנו נשחק את המשחק הרגיל שלנו ונעשה את המיטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully