וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוגר יותר, חזק יותר": עם טיפים מקוזמה, אבדיה לומד לנצל את היתרונות שלו

אחרי שקבע שיא אישי בריבאונדים, פורוורד וושינגטון מספר על האימונים המשותפים עם חברו לקבוצה, שמח שסוף סוף השחקנים מניעים כדור ומקבל מחמאות גם ממאמנו: "עכשיו הגיע תורו". וגם: ההתערבות עם פורזינגיס, וההבטחה: "אעלה את זה לרשתות החברתיות"

דני אבדיה מספר על המפגש עם קריסטאפס פורזינגיס/מתוך הטוויטר של הוויזארדס

דני אבדיה ממשיך ליהנות מהשינויים בוושינגטון, שמאפשרים לו לשחק יותר דקות ולהעמיד מספרים טובים יותר. מאז שדאוויס ברטאנס, מונטרז הארל, ספנסר דינווידי וארון הולידיי הועברו בטריידים ביום האחרון של החלון, הפורוורד הישראלי במגמת שיפור ברורה. הלילה (בין שני לשלישי) בניצחון 94:103 על דטרויט הוא רשם דאבל-דאבל רביעי בקריירה, עם 12 נקודות ו-15 ריבאונדים - שיא אישי ב-NBA. ב-31 הדקות שלו על הפרקט אבדיה גם הוסיף 3 אסיסטים וסיים עם מדד הפלוס/מינוס הטוב בקבוצה (13+), ובסך הכל, בשלושת המשחקים שהתקיימו מאז הטרייד דדליין קלע בספרות כפולות ונראה הרבה יותר משוחרר ובטוח בעצמו.

"יש לי ביטחון להיות יותר אגרסיבי, ליזום יותר מהלכים, להחזיק בכדור קצת יותר", הודה אבדיה בסיום כשנשאל איך השינוי בקבוצה משפיע עליו. "אני מרגיש בוגר יותר, חזק יותר, ואני מנסה לעזור לקבוצה כמה שאפשר בכל, גם בריבאונדים. הנעת הכדור שלנו הרבה יותר טובה, וזה מרגיש נהדר כי אני שחקן שאוהב למסור וליצור לאחרים מצבי קליעה. אנחנו מחוברים יותר, כולנו צריכים לעשות קצת יותר. אנחנו מתרגשים, אנחנו עושים מה שצריך, כל אחד יודע מה התפקיד שלו. היינו זקוקים לשינוי הזה, ואנחנו במגמת התקדמות. למדנו בדרך הקשה שאף אחד לא יכול לנצח משחקים לבד בליגה הזאת. אם נמשיך לחלוק את הכדור ולשחק יחד, העתיד שלנו יהיה ורוד".

שיא הריבאונדים של אבדיה לא הגיע במקרה: בסיום הוא סיפר שהוא עובד באופן מיוחד על ניצול היתרונות הפיזיים שלו, ומקבל עצות בין היתר מקייל קוזמה, שהופך לחברו הטוב בקבוצה.

"קוזמה נהדר, גם על המגרש וגם מחוצה לו. אנחנו עובדים יחד על המשחק הרבה, אנחנו מתקשרים מצוין ומקשיבים אחד לשני. הוא כל הזמן אומר לי שאני צריך להשתמש יותר בגוף שלי, שאני שחקן בגובה 2.06 עם כוח פיזי וצריך לנצל את זה", מספר אבדיה. "אני לומד לעשות את זה ב-NBA לאט לאט. יש לנו חברות נפלאה, והוא נותן לי עצות נהדרות. נקווה שנוכל להוביל את הקבוצה הזאת לדברים גדולים ולהרבה ניצחונות".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מוקף בשחקני דטרויט פיסטונס. רויטרס
גרסה חזקה, אגרסיבית ונחושה יותר. אבדיה/רויטרס

קוזמה, שהצטיין פעם נוספת עם 23 נקודות - 17 מהן ברבע השלישי בו הוויזארדס ברחו - המשיך את המחמאות ההדדיות ואמר על אבדיה: "דני יותר אגרסיבי ב'ציד' של זריקות. יש לו אור ירוק לזרוק והוא זורק עם ביטחון. אני מרגיש שכל זריקה שלו תיכנס. השמיים הם הגבול בשבילו".

גם מאמן הוויזארדס ווס אנסלד ג'וניור התייחס לנתון הריבאונדים החריג של אבדיה ואמר ש"זה הגיע מהמאמץ, הגודל ויכולת הציפייה שלו, חלק מהגנה של חמישה אנשים. היתה תקופה שקוז השתלט על הכדורים החוזרים ואני מניח שעכשיו זה התור של דני".

כשאבדיה נשאל על כך, הוא הודה ש"כיף לראות שיא קריירה. הודיתי לקוזמה על הריבאונדים שהוא השאיר לי היום, התבדחנו על זה קצת. אני עדיין מחכה לשיאים האחרים, אבל אני סבלני. אני צריך לאמץ את האגרסיביות והחדות שבאתי איתם היום למשחק ולעשות את זה לעיתים יותר קרובות".

אבדיה מקווה שגם אחוזי הקליעה ישתפרו בזמן הקרוב. "אני לא קולע בצורה יציבה השנה, אבל עובד על זה קשה מאוד ומרגיש שזה משתלם", הוא אומר. "זה מוסיף לי ביטחון ואמונה בעצמי, ואני יודע שככל שאהיה שחקן שלם יותר, כך גם הזריקות ייכנסו יותר בקלות. זה ייראה טוב בעתיד".

עוד בוואלה!

דאבל-דאבל ושיא אישי: 12 נקודות ו-15 ריבאונדים לאבדיה בניצחון וושינגטון

לכתבה המלאה
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
גם האחוזים יעלו? אבדיה/רויטרס

הוויזארדס מחכים להופעת הבכורה של קריסטאפס פורזינגיס, ואבדיה כבר נרגש - גם מההזדמנות לשחק איתו, וגם מהדו קרב פיפ"א שקבע מולו. "ביום הראשון שהוא הגיע לחדר ההלבשה הוא כבר הצהיר שינצח אותי בפיפ"א", סיפר בחיוך. "מצד שני, הוא אמר שהוא לא שיחק שלוש שנים, אז נחיה ונראה. המשחק הזה יתקיים, ואם אנצח בו, אדאג שזה יעלה לרשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully