וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן פרש: "לא האמנתי שאהיה הקפטן היהודי הראשון בבונדסליגה"

14.2.2022 / 17:00

הקשר ערך מסיבת עיתונאים חגיגית והכריז בגיל 33 על סיום הקריירה המפוארת, מונה לתפקיד המנהל הספורטיבי של מכבי נתניה: "בתחילת העונה סבלתי מכאבים, לא רציתי יותר להתאמן. המטרות בתפקיד החדש? בטוח שניקח תואר, בשנים הבאות נהיה בצמרת"

אלמוג כהן פורש מכדורגל/צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

סוף תקופה בכדורגל הישראלי. בגיל 33, לאחר קריירה מפוארת שכללה תשע שנים בגרמניה ובמהלכן גם היה קפטן בבונדסליגה, אלמוג כהן הודיע על פרישה מכדורגל במסיבת עיתונאים חגיגית ומרגשת, בעיצומה של עונה במהלכה סבל מפציעות ואותה ימשיך כמנהל הספורטיבי החדש של המועדון.

"אני מאוד מתרגש ומודה לכל מי שהגיע", פתח כהן, "זה יום עצוב ומרגש עבורי, אבל כזה שמוציא אותי לדרך חדשה ומאתגרת. בתור שחקן הגעתי למקומות שלא חלמתי עליהם. לא האמנתי שאשחק באצטדיונים של באיירן, דורטמונד, אהיה הקפטן היהודי הראשון בליגה הגרמנית ואהיה שחקן נבחרת ישראל. אני מודה בכל יום לבורא עולם על כך שנתן לי את הזכות להיות מודל לחיקוי ומקווה שבכל יום אני עושה את המוטל עלי בצורה הטובה ביותר בזכות הערכים שקיבלתי מהוריי ומהמועדון ששימש לי בית".

מתי החליט לפרוש: "בתחילת העונה הייתה לי שיחה עם אייל וניב וכבר עברו לי בראש מחשבות שצריכים לקרות הרבה דברים כדי שאמשיך לשחק, כי אחרי עונה טובה כבר במחנה האימונים כאבה לי הברך וכל הזמן עליתי עם זריקות לאימונים. בסוף כבר סבלתי ולא נהניתי להיות המגרש. האימונים האלו גרמו לי לא לרצות יותר לשחק".

אלמוג כהן פורש מכדורגל. שלומי גבאי
הפציעות הכריעו, מעתה הוא בראש מחלקת הכדורגל של היהלומים. כהן/שלומי גבאי

החזרה לארץ אחרי השנים המוצלחות בגרמניה: "הייתי טוב באינגולשטאט וגם הקפטן, לא רציתי לחזור, אבל אתה יכול לתכנן תכניות והקדוש ברוך הוא צוחק מלמעלה ויודע מה הוא עושה. אמא שלי נפטרה ואז קיבלתי החלטה לחזור, מכבי נתניה היא הבית שלי ותמיד הייתי בקשר עם אייל. נכון שהיו הצעות יותר טובות ואטרקטיביות, אבל ידעתי שאני רוצה לשחק במכבי נתניה גם כדי להיות קרוב לאבא שלי ולמשפחה שלי. לא באמת היו אופציות אחרות. זו ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בקריירה".

הרגע המרגש בקריירה: "נגד לברקוזן כשחשפתי את החולצה עם הכיתוב 'השם הוא האלוהים'. עבר לי בראש שתהיה לי הזדמנות ושאתן את הגול, הכנתי את החולצה כי הרגשתי שאבקיע ושיש לי שליחות ספציפית במשחק הזה".

אם הוא מרגיש שיש דברים שפספס בקריירה: "ברור שרציתי לקחת תואר עם מכבי נתניה בתור שחקן פעיל, אבל אי אפשר להגשים את כל החלומות. בטוח ומאמין בדרך שלי בתפקיד החדש שאני נכנס אליו, שאפשר להביא תואר למכבי נתניה".

עוד בוואלה!

מכבי נתניה באופוריה: "מבחן אופי גדול ועברנו אותו בהצלחה"

לכתבה המלאה
אלמוג כהן פורש מכדורגל. שלומי גבאי
רגעים מרגשים בגרמניה וסגירת מעגל במועדון נעוריו/שלומי גבאי

שינויים שהוא מתכנן במכבי נתניה כמנהל מקצועי: "הדבר הכי חשוב בכדורגל זה שיהיה חיבור עם המאמן, ואני לא יודע אם גם במקומות אחרים יכול להיות לי חיבור כמו שיש לי עם בני לם, זו חברות של המון שנים, קליק מהשנייה הראשונה שלו במכבי נתניה. יש לי אחריות גדולה, אני גם מחובר לניב ולאייל וחושב שיש לי את כל המעטפת כדי להצליח ומרגיש שרוצים שאצליח. הכי חשוב זה להתמיד, לעבוד קשה ובצניעות וזה מה שננסה להנחיל לצעירים במכבי נתניה וגם לקבוצה הבוגרת".

מטרות שהוא מציב לעצמו כמנהל מקצועי: "שהקבוצה הבוגרת תמשיך לשחק כמו שהיא משחקת היום, שקבוצת הנוער תצליח כמו שהיא מצליחה לאחרונה ותמשיך לשחק כדורגל שמתאים לעיר נתניה ולאוהדים. אני אף פעם לא רגוע ותמיד רוצה להשתפר, אבל כשאני רואה את השחקנים הצעירים שלנו אני חושב בשבנים הקרובות נהיה בצמרת".

איך מתמודדים עם הקבוצות הגדולות כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה: "המאמן ראלף האזנוהטל שינה לי את כל התפיסה על כדורגל, הוא גרם לי להבין שכסף לא משחק תפקיד כששיחקנו נגד באיירן מינכן של פפ גוואדיולה והם בקושי עברו את החצי".

גל אשתו של אלמוג כהן במסיבת העיתונאים בו הודיע על פרישה. שלומי גבאי
מתרגשת מדבריו. גל, אשתו של אלמוג/שלומי גבאי

אם יצרף שחקנים או אנשי צוות בזכות קשריו בחו"ל: "זה לא משהו שאני בונה עליו. אני רואה את ההשקעה בשחקנים בעדיפות עליונה, הכי חשוב שהשחקנים ירגישו כמו מקצוענים וכך הם ישתפרו. יש פה שחקנים שמובילים את מכבי נתניה ולפני כמה שנים אף אחד לא האמין שזה יהיה. אני בטוח שזה גם מה שיגרום לחבר'ה הצעירים להשתפר".

אם יש לו כוונה לאמן בעתיד: "אני לא רואה את עצמי מאמן בשנים הקרובות, זה לא עובר לי בראש. אני רוצה ללמוד, להשתפר וללכת להשתלמויות של 'ספורט דיירקטור' ומקווה ללמוד כמה שיותר".

על כך שלא זכה בתואר כשחקן: "לקחתי אליפות בבונדסליגה השנייה, כן? אני בטוח שמכבי נתניה תיקח תואר, בעזרת השם. אני בטוח".

אלמוג כהן פורש מכדורגל. שלומי גבאי
יוצא לדרך חדשה. אלמוג כהן/שלומי גבאי

מסיבת העיתונאים נפתחה באיחולי הצלחה מיוסי בניון, דודו אוואט, מאמנים, שחקנים ומכרים של כהן בארץ ובעולם ולאחר מכן מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין הכריז על מינויו של כהן למנהל המקצועי של המועדון: "מדובר בקפטן בלתי נשכח, אבל גם בעוד יום חשוב למועדון בו אלמוג כהן ממונה לתפקיד המנהל המקצועי. הוא היה אדם נערץ, שחקן ענק, אחד הלגיונרים הגדולים, סמל המועדון ודמות נעצרת, והפך מאז שחזר להיות האבא של כולנו. מהבעיה הכי קטנה של שחקן בנערים א' ועד שחקני הבוגרים, אלמוג מסייע ועוזר למצוא פתרונות. אלמוג יהיה אחראי על האימונים, על שיטת המשחק וזאת מרמת האקדמיה ועד הבוגרים. כפי שעשה כשחקן, הוא ישבור שיאים ויוביל את המועדון להישגים גם בדרכו החדשה".

גם הבעלים אייל סגל בירך את כהן בנאום: "דניאל יאמר הגיע ב-2006 וזה היה הקיץ המרגש ביותר עבור אוהדי מכבי נתניה, כי כל שחקן בשוק הצטרף. בין השאר צירף יאמר את בני לם למחלקת הנוער והדבר הראשון שהוא עשה זה להעלות את אלמוג וחן (עזרא) לבוגרים. במשחק גביע אופ"א, בפורטוגל הוא כבר פתח בהרכב בגיל נוער. זה היה המפגש הראשון שלי עם אלמוג, עוד לא מלאו לו 19. שמרנו על קשר בשנים הטובות והפחות טובות וכל אורך הדרך התייעצתי איתו, בטח מאז שרכשתי את המועדון. לכן, כשהוא החליט לחזור לארץ, קבענו פגישה ובה אלמוג לא דיבר איתנו על נושאים כספיים, אלא מקצועיים. אני מעריך שכבר באותו יום ניב ואלמוג, שהכירו בפגישה, רקמו את היום הזה.

"זה רגע היסטורי במכבי נתניה ובכדורגל הישראלי בכלל", המשיך סגל, "כי זו פעם ראשונה ששחקן מקבוצת הנוער, שנסע לשחק בליגה השנייה או השלישית הכי טובה באירופה ובילה שם 9 שנים, חזר לארץ לקבוצה שבה הוא התחיל, פרש והמשיך בצורה טבעת לתפקיד מקצועי. אם הקשבתם לניב אז הוא לא יהיה המנהל המקצועי, אלא 'ספורט דירקטור' - זה משמעותי. אנחנו מאוד מקווים שכך זה גם ייראה. אלמו, אתה מקבל פה צ'אנס לבנות דרך במועדון שבו התחלת, וזו דרך שיכולה לקחת את המועדון למקומות אחרים לחלוטין ולהראות שלא חייבים שמות נוצצים, אלא חשובה יותר הצמיחה מלמטה. אני משוכנע שיחד איתך נוכל להגיע למקומות אחרים ובטוח שזה רגע היסטורי לכדורגל הישראלי ובטח שלמכבי נתניה".

כהן גדל במכבי נתניה והפך לכוכב הקישור שלה בגיל צעיר. בתחילת עונת 2010/11 הוא עבר לקבוצת נירנברג מהבונדסליגה ושיחק בשורותיה 3 שנים לפני שחזר לתקופה קצרה להפועל תל אביב ואז חתם באינגולשטאדט מהליגה השנייה בגרמניה, בשורותיה הוא כבש 11 שערים ב-126 הופעות. ב-2019 כהן חזר לנתניה כשחתם לארבע שנים, אך העונה וחצי האחרונות היו פחות טובות מבחינתו והוא סבל מפציעות רבות. לכהן יש גם 27 הופעות במדי נבחרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully