וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדנו, קח: ניתוח המהלכים הבולטים בחלון הטריידים של ה-NBA

9.2.2022 / 13:30

פורטלנד פיצלה את הפאוור קאפל הנצחי כדי להמר על מהפכה שתצית את לילארד מחדש, ניו אורלינס ויתרה על נכסים כדי לבנות חמישייה מודרנית לצד זאיון. וגם: הפראיירית הקבועה שוב הצליחה להרוס לעצמה, והאם אבדיה ירוויח מהסיטואציה המשונה בוושינגטון?

דני אבדיה באימון אחד על אחד מול קייל קוזמה/חשבון הטוויטר של הוויזארדס

היום האחרון של הטרייד דדליין הוא אחד העמוסים והמעניינים ב-NBA. השנה, כמה קבוצות החליטו לפעול מוקדם והפכו את כל שבוע הדדליין לאירוע מתגלגל. יומיים וחצי לפני הגונג כבר בוצעו כמה מהלכים משמעותיים, לא כאלה שמשפיעים על מאבק האליפות השנה אבל כן כאלה שמשנים גורלות וכיוונים של קבוצות. יש קבוצות שהגיעו לעונה עם ציפיות גבוהות והולכות בכל הכוח לבנייה מחדש ויש קבוצות ששיפרו עמדות לקראת הפלייאוף, השנה ובשנים הבאות. ויש את סקרמנטו. נבצע סקירה מהירה של הקבוצות הרלוונטיות לימים האחרונים, כולל עדכון על הקבוצה המתוסבכת של שחקן ישראלי מסוים.

דמיאן לילארד, פורטלנד טריילבלייזרס. Tim Nwachukwu, GettyImages
ההימור של הבלייזרס יצדיק את עצמו? כבר ראינו דברים יותר מופרכים. לילארד/GettyImages, Tim Nwachukwu

פורטלנד

בקיץ דמיאן לילארד כמעט ביקש טרייד, אז בחורף מחליפים את כל הקבוצה חוץ מלילארד. הג'נרל מנג'ר הזמני ג'ו קרונין ביצע בימים האחרונים מכירת חיסול והעביר את סי ג'יי מקולום, לארי נאנס, נורמן פאוול ורוברט קובינגטון בשני מהלכים שבהם הבלייזרס קיבלו בעיקר צעירים מעניינים יותר ופחות, בחירות דראפט וכל מיני חוזים משלימים (על מקולום הוא קיבל חבילה יפה, בעיקר בזכות הבחירה של ניו אורלינס, על פאוול וקובינגטון הוא קיבל מעט מאוד). ניתן להניח שגם יוסוף נורקיץ' ימצא את דרכו החוצה לכל קבוצה שתהיה מוכנה לתת משהו תמורתו, ולא אופתע אם גם ג'וש הארט היעיל, שהגיע בטרייד על מקולום, יועבר תמורת מי שתציע את בחירת הסיבוב הראשון הטובה ביותר עבורו. השחקן המשמעותי היחיד שנראה חסין הוא אנפרני סיימונס הצעיר, שפורץ בשבועות האחרונים. ככה מתנהלת קבוצה שהחליטה לפרק את החבילה ולבנות מחדש.

רגע, אבל מה עם לילארד? או, כאן הסיפור נהיה מעניין יותר. אנשי פורטלנד מתעקשים כל השבוע שהמטרה שלהם היא לבנות קבוצה חדשה סביב לילארד. אם אני מבין נכון, התוכנית של קרונין וחבורתו היא כזו: להגיע לקיץ עם מקום פנוי מתחת לתקרת השכר כדי להציע חוזה מקסימום לשחקן חופשי בכיר, ועם כמות גבוהה של נכסים שתאפשר לבצע טרייד על שחקן בכיר נוסף, כך הם יספקו לדיים גרסה משלו לסופר טים. קבוצות כאלה בדרך כלל מתגבשות בערים הגדולות ביותר, לא בפורטלנד, אבל הבלייזרס יקוו שנתון אחד יעבוד לטובתם: לשחקנים חופשיים שלא ירצו להיות תלויים בקבוצה שהם עוזבים לא תהיה אף אופציה אמיתית אחרת. מספיק אחד כזה כדי להתניע תהליך שיגרום לאחרים לבקש לעבור לפורטלנד. מי יכול להיות האחד הזה? בראדלי ביל, למשל. אפשר גם לפנטז על ג'יימס הארדן, שיש לאחרונה דיווחים על חוסר שביעות רצון שלו מכל מיני דברים שקורים בברוקלין.

הרבה דברים יצטרכו לקרות כדי שהפנטזיה של הבלייזרס תקרום עור וגידים, רוב הסיכויים שהם לא יצליחו לשים יד על שחקן שיוכל להצדיק את פירוק הקבוצה הקיימת. במקרה כזה, סביר להניח שאופציה ב' תהיה להעביר את לילארד בקיץ וללכת לבנייה מחדש אמיתית. אבל דברים הרבה יותר מוזרים קרו בשנים האחרונות, הכוכבים הגדולים הוכיחו פעם אחרי פעם שהרצונות שלהם לא צפויים. מי יודע מה יוליד הפלייאוף הקרוב ואילו שחקנים ירצו להיפרד מהקבוצות שלהם אחריו. לא מופרך לגמרי לדמיין שביל יבחר לחבור לדיים ושפיניקס תמשיך לסרב לשלם לדיאנדרה אייטון חוזה מקסימום והוא יגיע כצלע שלישית, או ששחקנים כמו ג'וליוס רנדל וקלינט קאפלה ישלימו סגל אטרקטיבי. טומי שפרד, הג'נרל מנג'ר של וושינגטון, כן צריך להיות מודאג מעצם קיומה של אפשרות כזאת, שלא הייתה קיימת לפני כמה ימים.

אנפרני סיימונס, פורטלנד טריילבלייזרס. Steph Chambers, GettyImages
היחיד שנראה חסין. אנפרני סיימונס/GettyImages, Steph Chambers

ניו אורלינס

סי ג'יי מקולום לא מכיר פוזיציה אחרת פרט לסייד קיק של לילארד, הם היו אמורים להיות הצמד שלא נפרד אף פעם, אבל הם לא היו מספיק טובים ביחד כדי לאיים ברצינות על התואר. אז עכשיו מקולום ייצא להרפתקה חדשה בקבוצה של השחקן הכי שונה מדיים שניתן לדמיין: טנק אנושי שמתבסס על יכולת להגיע לטבעת. מכיוון שזאיון וויליאמסון אמור לתפקד גם כמוביל הכדור, מקולום עשוי להיות התאמה מוצלחת עבורו - קלע חוץ מצוין שמכיר את התפקיד של יוצר משני. יחד עם ברנדון אינגרם זו שלישייה התקפית מאוזנת ומסקרנת. אבל זאיון עדיין לא משחק, השלישייה הזו מגיעה מדורות שונים ונראית שייכת לעולמות שונים ואף אחד מהם לא שומר טוב במיוחד כרגע. קשה מאוד לדעת האם ייווצר הקליק ההכרחי לקבוצה טובה, ולפני כל דבר אחר עוד לא ברור אם הגוף של זאיון יאפשר לבדוק את זה.

לארי נאנס, שהגיע יחד עם מקולום, יכול להתברר כחלק חשוב בקבוצה המתגבשת. הוא ייתן אופציה טובה להרכבים נמוכים עם זאיון כסנטר, וזו עשויה להיות הדרך הטובה ביותר להשתמש בטנק. נאנס והברקת הדראפט הרב ג'ונס, שהתברר כמומחה הגנה ברמה גבוהה מאוד, יכולים להיות הפועלים האפורים שלצד שלושת הכוכבים, וליצור יחד איתם חמישייה מודרנית. בינתיים, וגם ללא זאיון, מקולום הופך את הפליקנס לפייבוריטים הברורים בקרב על המקום האחרון בפליי-אין במערב, אבל לא בשביל זה הם ויתרו על ניקייל אלכסנדר ווקר שעוד יכול להתפוצץ, ועל בחירת לוטרי (כנראה, אבל לא ניכנס לדקויות).

שחקן ניו אורלינס פליקנס ברנדון אינגרם מול סי ג'יי מקולום. Sean Gardner, GettyImages
דורות שונים, עולמות שונים, סגנון שונה. מקולום עם אינגרם/GettyImages, Sean Gardner

הקליפרס

הקליפרס השיגו במחיר אטרקטיבי מאוד את נורמן פאוול ורוברט קובינגטון - שני שחקני רוטציה ראויים, אחד עם קונוטציה התקפית יותר ואחד הגנתית, שלשניהם יש ניסיון וקבלות בפלייאוף. לטווח הקצר, בהנחה שפול ג'ורג' יחזור במהלך העונה (האפשרות שקוואי לאונרד יחזור נראית פחות ופחות ריאלית), הם משדרגים את קבוצת מרכז הטבלה שיכולה להקשות על לא מעט קבוצות בפלייאוף. שניהם מתאימים מאוד לחזון של טיירון לו - חמישייה נטולת עמדות שמורכבת כולה מסוגים שונים של שחקני כנף שקולעים מבחוץ ומבצעים חילוף על כל חסימה בהגנה. חמישייה מסוג כזה הצליחה להדיח את יוטה בעונה שעברה גם לאחר הפציעה של קוואי, שני המצטרפים החדשים מוסיפים עומק של שחקני כנף ואיכות שחסרה בסגל.

אבל המהלך של הקליפרס נעשה עם מחשבה על השנים הבאות. סטיב באלמר הוא האיש העשיר ב-NBA בפער עצום, אין לו בעיה להוציא כל סכום שצריך כדי לבנות קבוצה טובה סביב קוואי ו-PG13. פאוול חתום לחמש שנים על חוזה לא קטן, מה שכנראה הרתיע לא מעט קבוצות, אבל עבור הקליפרס זו בדיוק ההזדמנות להשיג שחקן ברמה שאין להם יכולת להשיג בשוק החופשי בגלל מגבלות תקרת השכר. קובינגטון מסיים חוזה, אבל הטרייד מעביר לקליפרס את זכויות הבירד שלו ויאפשר להם להחתים גם אותו לטווח ארוך בקיץ אם הוא ישתלב בצורה טובה. כך, לורנס פרנק השיג חיזוק משמעותי לסגל לשנים הבאות בלי לוותר על הצעירים המרשימים יותר שלו - טרנס מאן, אמיר קופי וברנדון בוסטון. מהלך מצוין שלו.

רוברט קובינגטון, לוס אנג'לס קליפרס. Ronald Martinez, GettyImages
הקליפרס הפכו בן רגע לקבוצה שאף אחת לא תרצה לפגוש בפלייאוף. קובינגטון/GettyImages, Ronald Martinez

אינדיאנה

גם הפייסרס הולכים לבנייה מחדש מתבקשת בעונה בה הם תקועים במקום ה-13 במזרח, רחוק מאוד ממאבקי פלייאוף. קאריס לברט עזב תמורת בחירות דראפט, דומנטאס סאבוניס עזב בעיקר תמורת טייריס האליברטון, כך שני הסקוררים הבכירים בקבוצה הוחלפו בנכסים עתידיים. האליברטון הוא הישג עצום עבור אינדיאנה, שקיבלה את אחד הצעירים המבטיחים בליגה, שחקן שלם וחכם שכמעט אף פעם לא ניתן להשיג בטרייד בגיל 21. זה שחקן שניתן להתחיל לבנות סביבו קבוצה חדשה לגמרי, אך ניתן גם לשלב אותו בניסיון ליצור קבוצה תחרותית חדשה.

נכון לעכשיו, נראה שהפייסרס מכוונים לאופציה השנייה. מלקולם ברוגדון (שלא יכול לעבור בטרייד השנה) ומיילס טרנר עדיין בסגל ולא מתאימים לבנייה מחדש, אבל עשויים להיות מרוצים מהמעמד הבכיר יותר שהם יקבלו. טי ג'יי וורן, הפצוע הנצחי, אולי יחזור יום אחד. יחד עם האליברטון, באדי הילד שהגיע בטרייד והרוקי הבשל כריס דוארטה, יש כאן בסיס לקבוצה עם כלים לנצח משחקים. אולי ריק קרלייל יתחבר יותר לגרסה החדשה של הסגל, שמבוססת על שחקנים חכמים וקבוצתיים. יש תקדימים לכך שוויתור על כוכבים רק גרם לקבוצה להשתפר, לא אופתע אם זה יהיה המצב באינדיאנה בשנים הקרובות. מזל בהגרלת הלוטרי בהחלט יעזור לכך.

שחקני סקרמנטו קינגס טייריס האליברטון, באדי הילד. Thearon W. Henderson, GettyImages
הישג עצום עבור הפייסרס, עוד מהלך תמוה של הקינגס. האליברטון עם באדי הילד/GettyImages, Thearon W. Henderson

קליבלנד

די מדהים שקלילבנד שייכת לרשימת הקבוצות שמבצעת מהלך כדי להתחזק באופן מיידי, עבור הפלייאוף הנוכחי. לברט הוא השחקן היוצר הנוסף שהיה חסר בחמישייה של הקאבס מאז הפציעה של קולין סקסטון, וההחתמה שלו אולי מעידה על מוכנות לוותר על סקסטון בקיץ. זאת סוגיה מורכבת שקשורה גם לאפשרות שיהיה לקליבלנד מקום משמעותי מתחת לתקרת השכר בקיץ 2023, אבל בהחלט ייתכן שהשיקול המרכזי של קובי אלטמן היה הפלייאוף הנוכחי.

למרות הכישרון הרב, לברט הוא לא שחקן שמובן מאליו לשלם עליו בחירת סיבוב ראשון ובחירת סיבוב שני גבוהה מאוד (של יוסטון). הוא מועד מאוד לפציעות, לא קולע טוב מבחוץ ולא נחשב לשומר איכותי, הוא בעיקר סקורר שעדיין לא הוכיח יכולת להשתלב בקבוצה טובה באמת. לכן, זו הזדמנות חשובה מאוד עבורו להראות רלוונטיות למאבקי פלייאוף בקבוצה שזקוקה בדיוק לאיכויות שלו ויכולה להפוך אותו לגו-טו-גאי שלה במאני טיים של משחקים מכריעים. עדיין קשה לדמיין את קליבלנד עוברת סיבוב מול היריבות הפוטנציאליות במזרח, אבל עם השתלבות טובה של לברט קל יותר להפליג בדמיון הזה.

קאריס לברט, אינדיאנה פייסרס. Michael Hickey, GettyImages
הימור מסוכן. לברט/GettyImages, Michael Hickey

סקרמנטו

להביא את סאבוניס ולוותר על האליברטון זה מהלך קלאסי של סקרמנטו. הליטאי הוא בהחלט שחקן איכותי, סנטר התקפי מצוין עם משחק פוסט ויכולת מסירה גבוהה, אבל לא ברור איך אמורים לבנות סביבו קבוצה מצליחה. הוא לא פרטנר קלאסי לפיק נ' רול, לא קולע כמעט שלשות ולא מגן על הטבעת מספיק טוב. מה שדי בטוח זה שהוא ממש לא מתאים להיות הפרטנר של דיארון פוקס שהולך ודועך השנה. סקרמנטו שוב מנסה לבנות קבוצה תחרותית ושוב קשה להאמין שהיא ביצעה את המהלך שיוביל אותה לשם, בדרך היא ויתרה על אחד הצעירים הכי מוכשרים בליגה. מה חדש?

שחקני וושינגטון וויזארדס דני אבדיה, בראדלי ביל. Michael Reaves, GettyImages
בתרחיש לא מופרך, המעמד של אבדיה בוושינגטון עשוי דווקא להשתפר/GettyImages, Michael Reaves

וושינגטון

הקבוצה של דני אבדיה לא ביצעה מהלך, אלא ראתה את השחקן שהיא רוצה עובר לקבוצה אחרת. זו לא אשמת שפרד, לא היה לו משהו להציע שמתקרב להאליברטון. מעט לאחר הטרייד של סאבוניס הגיעה הודעה שבראדלי ביל בחר לעבור ניתוח ולסיים את העונה, מהלך שבו ביל בעצם מכריז על ויתור על העונה הזאת. אם לוויזארדס הייתה כוונה לנסות לבנות קבוצה ששואפת לפלייאוף השנה, ההודעה של ביל הוציאה את הרוח מהמפרשים שלה. הפציעה של ביל מבטלת כמעט לגמרי גם את האפשרות של טרייד עליו ביומיים הקרובים, כי מי תרצה לקחת שחקן שלא ישחק עד שיסתיים החוזה שלו. מה וושינגטון כן יכולה לעשות בדדליין? לנסות לדלל את הסגל הצפוף, להיפטר משחקנים שלא רלוונטיים לעתיד ולהמשיך לנסות להשיג שחקן שיוכל לעזור לשכנע את ביל להישאר בקיץ. אם לא יימצא שחקן כזה, בהחלט ייתכן שהאופציה הטובה ביותר תהיה לתת את הבמה לצעירים, להפסיד הרבה משחקים ו-"לשפר" עמדות לקראת הגרלת הלוטרי. אבדיה הוא עדיין נכס משמעותי לטרייד אם יימצא שחקן ששפרד רוצה, אם הוא לא יעבור הוא אמור להרוויח מאיבוד העניין של הוויזארדס בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully