וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתם כתום: הכעס שיוסי אבוקסיס השאיר אחריו בבני יהודה

המתקפה הפומבית של איציק עזוז על יוסי אבוקסיס חשפה רק חלק מהטענות של שחקניו לשעבר, שרבים מהם שמחו לראות אותו עוזב: "מאז שהוא חזר מבאר שבע הוא נראה קצת מקולקל. הוא היה לחוץ ועצבני, שחקנים נפגעו". אחרי ארבע קדנציות, נראה שהרומן הזה נגמר סופית

תקציר: בני יהודה - הפועל חיפה 1:0/ספורט1

כשנדמה היה שכבר ראינו כמעט הכול בכדורגל הישראלי, הגיעו בשבוע שעבר פיטוריו של יוסי אבוקסיס מבני יהודה והמעבר שלו לבית"ר ירושלים וכל זאת יום אחד בלבד אחרי ששרון מימר כבר סיכם על חוזה בבירה ואף העביר אימון ראשון בבית וגן.

ההחלטה לסיים את עבודתו של אבוקסיס בשכונת התקווה התקבלה למעשה כבר ביום שלישי בלילה, אחרי ההפסד להפועל חיפה ברבע גמר גביע המדינה. בני יהודה הציגה יכולת חלשה שהיוותה המשך ישיר לחודש רע מאוד בליגה הלאומית. ביום רביעי בבוקר ערך הבעלים, ברק אברמוב, סבב שיחות עם האנשים הקרובים אליו במועדון וההחלטה התקבלה.

כבר ביום רביעי אחר הצהריים החלו לצוץ הידיעות על מועמדותו של אבוקסיס לבית"ר וביום חמישי בבוקר הוציאה בני יהודה את ההודעה הרשמית על סיום תפקידו של המאמן. הזהובים הודיעו שאבוקסיס עובר לבית"ר ירושלים כארבע שעות לפני שהמועדון מהבירה הודיע על כך רשמית.

"ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס הסכימו שבעקבות המצב והיכולת של הקבוצה בשבועות האחרונים ובחלקים נכבדים מהעונה, ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבור בני יהודה תל אביב היא להיפרד. יוסי יעבור לאמן את בית"ר ירושלים והמועדון ימשיך לשלם את שכרו עד לסיום העונה", נכתב בין השאר בהודעה שנשלחה לתקשורת ועלתה בדף הפייסבוק הרשמי של המועדון.

ההודעה הרשמית של המועדון זכתה למאות תגובות. אחת מהן, מעניינת במיוחד, הייתה של הקפטן לשעבר איציק עזוז, שכתב: "בשעה טובה! הוא לא ראוי לאמן את בני יהודה. לא היה לי ספק שיברח ברגע שיהיה קצת קשה. הסיכויים שלנו לעלות ליגה גדלו היום משמעותית".

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. דני מרון
"מהרגע שהוא הגיע מבאר שבע, הוא נראה קצת 'מקולקל'. זה לא היה יוסי שכולם הכירו מהקדנציות הקודמות"/דני מרון

צריך לזכור שבני יהודה סומנה בתחילת העונה כאחת העולות הבטוחות וכולם היו בטוחים שהעובדה שאבוקסיס ממשיך עם הזהובים גם בליגה השנייה, תהיה שובר השוויון לקראת עליית ליגה מהירה בתוך עונה. בפועל הדברים הלכו אחרת והקבוצה פתחה את העונה בצורה רעה מאוד ודורגה בתחתית הטבלה. לאחר רצף ניצחונות הצליחו הזהובים לטפס אל עבר החלק העליון של הטבלה, אך בחודש האחרון שוב חלה כאמור נסיגה והקבוצה לא ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים בליגה. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, בני יהודה מדורגת רק במקום השמיני, אמנם עם משחק חסר, אבל במרחק שש נקודות מהפסגה והיא נראית כבויה ולחוצה, בדיוק כמו המאמן שלה לשעבר.

עזוז תמיד היה ג'נטלמן אמיתי וההודעה שלו הפתיעה רבים. בעונה שעברה, אחרי שפרש, הקפטן לשעבר שימש כעוזרו של אבוקסיס בעת הירידה מליגת העל וכעת הוא למעשה פתח כמה מהדברים שהתחוללו מאחורי הקלעים במועדון. עזוז לא היה היחיד ששמח על עזיבתו של אבוקסיס. לא מעט שחקנים, חלקם בכירים, וגם בעלי תפקידים - כך מספרים בסביבת המועדון, נשמו לרווחה עם עזיבתו של המאמן, שעד לא מזמן נחשב כ"מאמן של שחקנים".

"יוסי נראה לחוץ מאוד בתקופה האחרונה", מספר אחד משחקני בני יהודה. "האמת שאפשר היה לראות את זה עליו כבר מהעונה שעברה. מהרגע שהוא הגיע מבאר שבע, הוא נראה קצת 'מקולקל'. זה לא היה יוסי שכולם הכירו מהקדנציות הקודמות בבני יהודה. הוא היה כבוי מאוד, לחוץ בחלק מהמשחקים וכל ההתנהלות שלו הושפעה מזה. לא נראינו טוב בהרבה מאוד משחקים ובתקופה האחרונה הרגשנו שחזרנו אחורה, ליכולת של תחילת העונה. שום דבר לא התחבר".

שחקן נוסף בקבוצה הוסיף: "יוסי היה מאוד לחוץ העונה והרגשנו את זה היטב, בעיקר ביום של משחק. השחקנים מרגישים הכול, אלה דברים שלא היו מתאימים לו בעבר. לדעתי הירידה בעונה שעברה הוציאה ממנו דברים שלא הכרנו. הוא היה יותר קשוח, צעק הרבה יותר, היו פעמים שאפילו דיבר לא יפה לשחקנים וכנראה שבסופו של דבר זה השפיע עליהם. הם כבר לא הלכו אחריו 'על עיוור', כמו פעם".

מקורב למועדון סיפר: "כמו שאבוקסיס הגיע מבאר שבע בעונה שעברה, זה היה ברור שאין לבני יהודה שום סיכוי לשרוד בליגה. הוא הגיע נטול אנרגיות, עצבני מאוד בחלק מהזמן וזה לא היה אותו יוסי שכולם הכירו מהשנים הקודמות. הכול היה שלילי אצלו וזה הקרין גם על הקבוצה. הוא לא הפסיק להגיד דברים רעים על שחקנים וזה רק הוסיף ללחץ שממילא היה במועדון. העונה הזאת הייתה המשך ישיר לעונה שעברה ולקח לבני יהודה יותר מדי זמן להבין איפה היא נמצאת. הסגל העונה נבנה בצורה עקומה ולאבוקסיס יש כמובן חלק בכך".

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה עם איציק עזוז. יוסי ציפקיס
הרבה דם רע. איציק עזוז עם יוסי אבוקסיס/יוסי ציפקיס

בחלק הראשון של העונה שעברה היה אבוקסיס על גג העולם, אחרי שהצליח להעפיל יחד עם הפועל באר שבע לשלב הבתים בליגה האירופית וסומן כאחד המובילים למשרת מאמן נבחרת ישראל. מדהים לראות איך תוך שנה הכול התהפך והשתנה ואם אבוקסיס יירד ליגה גם עם בית"ר ירושלים, הקריירה שלו תספוג מכה תדמיתית אנושה.

בהודעת סיום תפקידו של אבוקסיס, אמר הבעלים ברק אברמוב: "זאת הייתה החלטה קשה, אבל שנינו הבנו שאין ברירה אחרת. יוסי הוא מאמן מצוין, אבל לצערנו הדברים לא עבדו כמו שרצינו. כולנו בבני יהודה אוהבים את יוסי ומאחלים לו בהצלחה בהמשך העונה". לפחות בשלב זה, נראה שהרומן של אבוקסיס בני יהודה הסתיים ועל פי הדברים שיוצאים מתוך המועדון, הפעם הפרידה נעשתה בטונים מעט צורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully