וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס מונה למאמן בית"ר ירושלים עד תום העונה

3.2.2022 / 14:57

חוזר לטדי אחרי 21 שנה. שחקן העבר של הקבוצה, שהיה אחד מהסמלים הגדולים שלה בשנות ה-90, יחליף את יוסי מזרחי בצל פארסת שרון מימר, שקיבל התנצלות: "יש רגעים שכולנו צריכים לשים הכל בצד". אוחנה: "הוא מבין את התנאים העומדים לרשותו"

תקציר: הפועל חיפה - בית"ר ירושלים 1:5/ספורט1

יוסי אבוקסיס מונה היום למאמנה החדש של בית"ר ירושלים ובצל הבעיות הקשות בכל פינה במועדון, הוא ינסה להשאיר את הצהובים-שחורים בליגה. אבוקסיס מחליף על הקווים את יוסי מזרחי שהתפטר והוא מגיע אחרי אחרי 11 משחקים בהם הקבוצה השיגה ניצחון בודד, 0:3 טכני על הפועל ירושלים.

אבוקסיס בן ה-51 מגיע אחרי הפארסה הגדולה ביום רביעי, אז שרון מימר שכבר סיכם את תנאיו, הספיק להעביר אימון בכורה. בשעות הערב, אחרי שהתברר שמשה חוגג פנה לבני יהודה בנוגע למאמנה, מימר החליט לוותר על המשרה. אבוקסיס הצהיר שלא יחתום בלי ברכת הדרך של היו"ר אלי אוחנה (שהיה זה שסיכם עם מימר), אבל השניים שוחחו והדרך נסללה. "אלו ימים לא פשוטים עבור המועדון ושוב אנו מודים ומתנצלים בפניו של שרון מימר על שאירע בימים האחרונים", מסרה בית"ר ירושלים.

אבוקסיס אמר לאחר החתימה: "שמחתי להיפגש הבוקר עם אלי אוחנה ולהבין ממנו את הכיוון של הקבוצה והמועדון. יש רגעים שכולנו צריכים לשים הכל בצד וזה הרגע הזה. התגייסתי למשימת העל להשאיר את הקבוצה בליגה ואני מבטיח שכמו שנתתי את הכל על המגרש בשביל בית"ר, ככה אתן את הלב והנשמה כמאמן. אני חוזר עכשיו לבית וגן כי המשימה לא פשוטה והאתגר הוא גדול ומיוחד. מה שחשוב זה רק הכדורגל והרצון לראות את בית"ר נשארת בליגת העל. אני רוצה להודות לבני יהודה ולברק אברמוב, שותף לדרך וחבר אמת, על העבודה המשותפת והדרך הארוכה שעשינו ביחד, מתנצל שלא עמדנו במטרה ומקווה שהשינוי יעשה טוב לשני הצדדים".

אבוקסיס חוזר לבית"ר ירושלים 21 שנה אחרי שעזב אותה כשחקן מוביל והפך לדמות שנויה במחלוקת ביציעים. הקשר האחורי לשעבר שיחק בקבוצה בשנים 1995-2001, זכה איתה בשתי אליפויות, היה אחד הסמלים הגדולים שלה ואחד מחביבי האוהדים. העזיבה שלו לטובת היריה המרה הפועל תל אביב, עורר זעם עצום ביציעים בטדי.

בית"ר ירושלים היא הקבוצה החמישית בה אבוקסיס יעמוד על הקווים כמאמן ראשי. הוא שימש כמאמן בני יהודה בארבע קדנציות שונות ואימן גם את הפועל תל אביב, בני סכנין והפועל באר שבע.

אלי אוחנה אמר על המינוי: "יוסי אבוקסיס הוא מאמן מצוין ועם לא מעט קבלות בכדורגל הישראלי. ישבנו ושוחחנו על מצב הקבוצה, הוא מבין בדיוק את מצב הסגל ואת התנאים העומדים לרשותו כעת. בית"ר חייבת מאמן עם ניסיון במצב הנוכחי, ושמחתי לראות את ההירתמות, ההתלהבות ואת התוכניות של יוסי עד לסיום העונה. אני מאחל לכולנו בהצלחה ומקווה לימים שקטים יותר. כעת הפוקוס חייב להיות על הדשא ולשם נכוון".

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. אריאל שלום
סיבוב שני בטדי, הפעם כמאמן. אבוקסיס/אריאל שלום

בית"ר התחילה את העונה עם ארווין קומאן על הקווים, במה שהיום נראה כמו היסטוריה רחוקה. ההולנדי עמד על הקווים עד המחזור ה-11 וסיים את דרכו אחרי ההפסד 2:0 לבני סכנין. מזרחי מונה במקומו, כשבתווך גל כהן - עוזרו של קומאן - עומד על הקווים בהפסד 2:1 למכבי תל אביב. כהן ניהל גם את המשחק נגד הפועל חיפה בסוף השבוע האחרון.

מזרחי לא הצליח להוליך את בית"ר לדרך חדשה, כשברקע גוברות הבעיות הכלכליות והניהוליות במועדון. שחקן העבר האגדי של המועדון שימש כמאמן ראשי ב-7 משחקים ובהם השיגה הקבוצה ניצחון בודד - אותו 0:3 טכני על הפועל ירושלים. ההפסד להפועל תל אביב ביום שני, ביחד עם חוסר הוודאות והמצב הקשה, הובילו להתפטרותו של מזרחי מהתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully