וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפילה המנטאלית, האכזבה והמשמעות: התבוסה במינכן סיבכה את מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 7:11

הצהובים שוב קרסו אחרי תקופה טובה והציגו משחק התקפי חלש מול אחת מקבוצות ההגנה הטובות במפעל, ומלבד ווילבקין שום דבר לא עבד. וגם: המשמעות של ההפסד מבחינת הטבלה, ומשחק ההכרעה הגדול הראשון של העונה שמגיע ביום שני

תקציר: ברצלונה - חובנטוד בדאלונה 84:99/ספורט1

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את אחד ממשחקיה החלשים ביותר העונה ביורוליג כשהובסה 70:52 על ידי באיירן מינכן בחוץ. בעקבות ההפסד, שקטע רצף של שלושה ניצחונות עבור הצהובים, ירדה הקבוצה למאזן של עשרה ניצחונות מול 12 הפסדים, והיא מדורגת במקום ה-12 בטבלת המפעל.

הקבוצה, שהודרכה זה משחק שלישי על ידי אבי אבן במקומו של יאניס ספרופולוס בשל הקורונה, הייתה במשחק עד לאמצע המחצית השנייה כשבאיירן ניצלה את היכולת ההגנתית המצוינת שלה, ואת היכולת ההתקפית החלשה של מכבי שלא מצאה פתרונות, כדי לברוח לפער דו ספרתי.

הצהובים לא קיבלו תרומה מאף שחקן מלבד סקוטי ווילבקין, שקלע 20 נקודות מתוך ה-52 של הקבוצה וסיים עם מדד של 25 מתוך ה-45. קיירי תומאס קלע 4 נקודות ב-21 דקות ולא הצליח להשפיע על המשחק התקפית או הגנתית. מכבי סיימה את המשחק עם חמישה אסיסטים בלבד, ועם 16 אחוזים מחוץ לקשת. הפעם האחרונה שהקבוצה קלעה פחות נקודות במשחק באירופה הייתה בשנת 1969.

"זה לא היה המשחק שלנו מההתחלה ועד הסיום", אמר בסיום ההתמודדות קינן אוואנס, "לא נכנסנו לקצב של המשחק, במחצית השנייה איבדנו ביטחון ויצאנו לחלוטין מתוכנית המשחק שלנו".

אנג'לו קלויארו הוסיף: "היו לנו רק חמישה אסיסטים במשחק. קלענו באחוזים נמוכים מאוד. אנחנו לא יכולים לנצח נגד קבוצה טובה כמו באיירן עם משחק התקפי כל כך חלש. אנחנו צריכים לחשוב למה אנחנו באים כל כך פושרים ולחזור לעצמנו מהר. יש לנו משחק נוק אאוט בגביע ביום שני".

סקוטי ווילבקין, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
לא יכול לבד. ווילבקין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי

2. כאמור, מכבי תל אביב הגיעה למשחק עם רצף של שלושה ניצחונות ובביטחון גדול מאוד אחרי התצוגה ההתקפית המרשימה נגד ז'לגיריס קובנה. ברבע הראשון נגד באיירן הצהובים עוד נראו סביר התקפית, אך בהמשך הוסיפו 36 נקודות בשלושה רבעים בדרך ל-52 נקודות בלבד.

"היה ברור שלא באנו מוכנים מספיק לקשיחות של באיירן ושל טרינקיירי ולא בפעם הראשונה שזה קורה לנו נגדו ונגדם", אמרו במועדון אמש. שחקני הקבוצה, שלפני המשחק דיברו על הרצון לשמור על האחוזים הגבוהים מהשדה מהמשחק בקובנה, נתקעו בקיר הגרמני, ושידרו עצבנות רבה כשהשופטים לא שרקו לעבירות, עד לייאוש בסיום עם הבריחה של הקבוצה הביתית.

במכבי הודו לאחר המשחק כי לקבוצה יש בעיה גדולה של יציבות בין משחקים, וגם בתוך רצף הניצחונות הנוכחי שקדם למשחק נגד באיירן הקבוצה לא שמרה על יציבות ובין מחצית שנייה נהדרת נגד אולימפיאקוס ומשחק התקפה משובח בקובנה, הציגה כדורסל בינוני נגד אלבה ברלין.

עוד בוואלה!

התחמושת נשארה בקובנה: מכבי תל אביב הובסה 70:52 בידי באיירן מינכן

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו מול שחקן באיירן מינכן אוגניין ירמאז. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
ההפסד מסבך את הצהובים בטבלה/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי

3. אמנם מבחינה הטבלה מכבי תל אביב עדיין קרובה לאזור המקום השמיני, כשהם במרחק שני ניצחונות בלבד ממונאקו ובאיירן, עם שני משחקים חסרים, אבל כעת לגרמנים יש יתרון עליהם בקרב הישיר בזכות הניצחון בהפרש גבוה. "רצינו מאוד להגיע ל-50 אחוז לפני המשחק הקרוב נגד צסק"א, אבל נצטרך לטפס שוב למעלה אחרי הההפסד הזה", אמרו במועדון.

למרות העובדה שנותרו 12 מחזורים לסיום העונה, וההפרש עדיין בר מחיקה, מבט אל לוח המשחקים של הצהובים מלמד על הבעיה - למכבי נותר לפגוש עדיין את ברצלונה, קאזאן ואנדולו בחוץ, ובבית את ריאל מדריד, מילאנו, זניט סנט פטרסבורג ובמשחק הקרוב את צסק"א מוסקבה ביד אליהו. מבין הקבוצות שמתחתיה נותר לצהובים משחקי חוץ לא פשוטים נגד פנאתינייקוס והכוכב האדום בלגרד, ומשחק ביתי נגד וילרבאן.

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, אנטה ז'יז'יץ'. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
ועכשיו, הפנים לזירה המקומית, וגם שם לא יהיה קל/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי

4. עם כל הכבוד למצב הטבלאי ביורוליג, במכבי מגיעים השבוע לראשונה למשחק הכרעה העונה, בלי לזלזל בגביע ווינר. הצהובים, שהמריאו ממינכן שעות ספורות מתום ההפסד, יחלו בסוף השבוע בהכנות לקראת המשחק ביום שני נגד גליל עליון ברבע גמר גביע המדינה, כשהמאמן יאניס ספרופולוס יעביר את האימונים בארץ אחרי שיצא מהבידוד, וככל הנראה ג'ייק כהן גם כן יעמוד לרשותו מיום ראשון.

במכבי סיפרו במהלך הימים האחרונים כי בעונה כל כך לא פשוטה עם עליות וירידות, חשוב לעבור משוכות כמו המשחק הקרוב בכפר בלום וירצו להימנע מנקודת שפל נוספת בעונה הזאת. במכבי נוטים שלא להלביש את קיירי תומאס למשחק החשוב, אלא לחפש משחק ליגה כדי להריצו בדקות משמעותיות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully