וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גאה להיות אוסטרלית": הציטוטים והמספרים מהזכייה של אשלי בארטי

המדורגת ראשונה חגגה תואר ראשון במלבורן: "הקהל דחף אותי להציג את הטניס הכי טוב שלי". קולינס, אזרנקה ורוד לייבר החמיאו. וגם: קיריוס וקוקינאקיס זכו בטורניר הזוגות, וגרמו להרחקת אוהד

אוסטרליה לבשה חג היום (שבת) עם זכייתה של אשלי בארטי באליפות אוסטרליה הפתוחה. המדורגת ראשונה בעולם הפכה לטניסאית המקומית הראשונה שזוכה במלבורן מאז כריס אוניל ב-1978, ובכך היא רשמה זכייה בגרנד סלאם שלישי בקריירה אחרי הרולאן גארוס ב-2019 ו-ווימבלדון ב-2021.

אשלי בארטי אליפות אוסטרליה. רויטרס
הפעם זה קרה לעיני הקהל האוהד במלבורן. בארטי עם הגביע/רויטרס

בארטי גברה בגמר 3:6, 6:7 (2) על דניאל קולינס האמריקאית וחגגה בסיום את המאורע: "כאוסטרלית, הדבר הכי חשוב זה לחוות את האירוע הזה עם כל כך הרבה אנשים. הקהל הזה הוא אחד המהנים ששיחקתי בפניהם אי פעם. הבאתם לי כל כך הרבה אושר, הרגעתם אותי ודחפתם אותי להציג את הטניס הכי טוב שלי. זה חלום שהתגשם ואני גאה להיות אוסטרלית".

קולינס, עבורה מדובר בגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, כבר הובילה 1:5 במערכה השנייה ונדמה היה שהיא תצליח לכפות מערכה שלישית, אך האוסטרלית רשמה קאמבק ענק בדרך לזכייה. האמריקאית החמיאה ליריבתה בסיום ואמרה: "אני מברכת את אשלי על שבועיים פנומנליים ושנתיים אחרונות פנומנליות. אני מעריצה את השחקנית שאת ואת הגיוון במשחק שלך, מקווה שאוכל ליישם חלק מזה אצלי".

אשלי בארטי אליפות אוסטרליה. רויטרס
טניסאית שלמה. בארטי/רויטרס

מי שהצטרף למחמאות הוא רוד לייבר, טניסאי עבר אוסטרלי שזכה ב-11 גרנד סלאמים בקריירה ועל שמו קרוי המגרש המרכזי במלבורן: "אלופת גרנד סלאם בשלושה משטחים שונים, את טניסאית שלמה. אני כל כך שמח עבורך, אין דבר שמשתווה לזכייה בבית".

ויקטוריה אזרנקה, שזכתה באליפות אוסטרליה פעמיים (2012 ו-2013) והשנה הודחה בשמינית הגמר, פרגנה למדורגת ראשונה בעולם: "אין שחקנית יותר טובה כרגע, הכי שלמה ומפוקסת. הדרך בה היא מחברת את כל החלקים ומוסיפה עוד דברים למשחק שלה ראויה להערצה, היא מהווה דוגמא לכולם".

המספרים

* אשלי בארטי היא הטניסאית הרביעית בעידן הפתוח שמחזיקה במאזן מושלם בגמרי גרנד סלאם (מבין הטניסאיות שהגיעו לפחות לשלושה גמרים). איתה ברשימה: וירג'יניה וייד, ג'ניפר קפריאטי ונאומי אוסקה.

* יריבותיה של בארטי הצליחו לשבור את ההגשות שלה שלוש פעמים בלבד במהלך הטורניר - הכי מעט עבור זוכת גרנד סלאם מאז 2016.

* זו הפעם החמישית במילניום הנוכחי שטניסאית זוכה בגרנד סלאם כשהיא מפסידה 30 משחקונים ומטה במהלך הטורניר. סרינה וויליאמס עשתה זאת שלוש פעמים, איגה שוויונטק משלימה את הרשימה. אגב, בארטי הינה הראשונה שרושמת את ההישג הזה באליפות אוסטרליה מאז מארי פירס ב-1995.

ניק קיריוס ותנאסי קוקינאקיס חוגגים זכייה בטורניר הזוגות באוסטרליה. רויטרס
יום חג לאוסטרליה/רויטרס

* ניק קיריוס ותנאסי קוקינאקיס זכו היום בטורניר הזוגות באליפות אוסטרליה, אחרי שגברו 5:7, 4:6 על בני ארצם מאט אבדן ומקס פורסל לעיני קהל נלהב ברוד לייבר ארינה - שרק זמן קצר לפני כן חגג את הזכייה של אשלי בארטי והשלים יום היסטורי לטניס האוסטרלי. קיריוס וקוקינאקיס, חברי ילדות, הפכו לאוסטרלים הראשונים שזוכים בתואר במלבורן מאז מארק וודפורד וטוד וודברידג' ב-1997.

עוד בוואלה!

בכל מקרה, יש כבר אלוף: הקאמבק של רפאל נדאל באוסטרליה הוא דוגמה ומופת

לכתבה המלאה
אוהד מוצא מהמגרש במשחק של קיריוס באליפות אוסטרליה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
אוהד מוצא מהמגרש במשחק של קיריוס באליפות אוסטרליה/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

במהלך המשחק התחוללה תקרית לא שגרתית: קיריוס התלונן שמפריעים לו במהלך ההגשה של הסרבים שלו, ובהמשך אף הצביע למאבטחים על האוהדים הספציפיים שלטענתו פגעו לו בריכוז. מאבטחים ניגשו למקום, והוציאו שלושה צופים - אוהד ושני חברים שלצדו. ברשתות החברתיות, כצפוי, הגיבו בשעשוע עובדה שקיריוס, הידוע כשחקן פרוע, מתלונן על מפירי סדר וגורם להרחקתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully