וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים למותו של קובי בריאנט: פסל שלו ושל בתו נחשף בזירת ההתרסקות

שנתיים אחרי שנהרג יחד עם בתו ושבעה נוספים בתאונת מסוק, ברחבי העולם זוכרים את הבלאק ממבה. פסל הוצב על ההר, למאר אודום נזכר, וינס קרטר על יום הולדתו שהפך למשונה, ג'רי ווסט ביכה, מועדוני היורוליג פרסמו מחוות וגם מחוץ לעולם הכדורסל לא שכחו

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בדיוק לפני שנתיים, ב-26 בינואר 2020, עולם הספורט חווה טלטלה עם מותו של אחד מגדולי הכדורסלנים בכל הזמנים, קובי בריאנט, בהתרסקות מסוק. יחד אם אגדת לוס אנג'לס לייקרס נהרגו באותה טיסה שמונה אנשים נוספים, כולל בתו בת ה-13, ג'יאנה בריאנט. כחלק מציון יום השנה למותו, בעולם ממשיכים להיזכר במי שהפך במו ידיו לאחד האייקונים הגדולים בהיסטוריה של ה-NBA.

פסל של קובי בריאנט ובתו ג'יג'י, ליד זירת התרסקות המסוק בלוס אנג'לס. רויטרס
עוד מחווה מרגשת. הפסל/רויטרס

הלילה חשפו בלוס אנג'לס ליד מקום ההתרסקות פסל של קובי ובתו, כשהשניים מביטים זה על זה, כשגם ג'יג'י וגם אביה לובשים את מדי הלייקרס. על הפסל כתובים שמם של שאר קורבנות האסון, ורבים ממעריציו של קובי פקדו הלילה את המקום והשאירו זרי פרחים ומזכרות והצטלמו ליד הפסל.

פסל של קובי בריאנט ובתו ג'יג'י, ליד זירת התרסקות המסוק בלוס אנג'לס. רויטרס
פסל של קובי בריאנט ובתו ג'יג'י, ליד זירת התרסקות המסוק בלוס אנג'לס/רויטרס
פסל של קובי בריאנט ובתו ג'יג'י, ליד זירת התרסקות המסוק בלוס אנג'לס. רויטרס
המעריצים הגיעו לזירה/רויטרס

העיתונאי מארק סטיין היה מהראשונים לצייץ: "24 חודשים קשים מאז אותו יום נוראי, ואני עדיין לא יודע מה להגיד. שולח איחולים למשפחת בריאנט, לכל המשפחות המעורבות ולכל מי שאהב אותם".

שחקן העבר וינס קרטר שחוגג יום הולדת באותו תאריך בו קרה האסון, צייץ: "אני אסיר תודה לחוות עוד שנה בחיים האלה, אבל זה קשה לחגוג כשהעולם איבד אדם נפלא בדיוק באותו תאריך. על כן ביום זה אני אומר תודה על כל הקרבות ביננו על הפרקט ועל החברות".

למאר אודום, ששיחק שבע שנים עם קובי בלייקרס כתב בחשבון האינסטגרם: "לא עובר יום מבלי שאני חושב על אחי קובי. לוונסה בריאנט ולמשפחה - אני אוהב את כולכם. קובי לימד אותי להיות מרוכז ולהשיג את כל המטרות ששמתי לעצמי והראה לי מה צריך כדי להגיע לגדולה".

הלייקרס התארחו הלילה אצל ברוקלין נטס, וממש ממול לכניסה לאולם של הקבוצה מניו יורק, ישנו ציור קיר מרשים במיוחד של קובי וביתו ג'יאנה. אגב, הלילה השתווה לברון ג'יימס לבריאנט במקום ה-14 במספר ההופעות בכל הזמנים ב-NBA. כזכור, יממה לפני מותו של בריאנט עקף אותו ג'יימס ברשימת הקלעים של כל הזמנים ועלה למקום השלישי.

שחקן עבר אגדי נוסף של הלייקרס, ג'רי ווסט, שהיה גם זה שביצע את הטרייד בדראפט 1996 כדי להביא את בריאנט לעיר המלאכים, התראיין ל"ניו יורק טייס" כחלק מציון שנתיים לאסון:

"לא היו לו חיים מלאים, הוא היה אישיות גדולה ונלקח מאיתנו בגיל צעיר מדי. כשהילדים שלי היו צעירים הם היו מעריצים שלו, ההשפעה שלו בבית תמיד הייתה כאן הוא היה אצלי הרבה. כשהוא היה עולה על פסגת הר, הוא היה מטפס על הר נוסף, ואז הכל נגמר. קשה שלא להיזכר ביום ההוא. אני לא חושב שמישהו ישכח את זה הרבה זמן".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לשעבר קובי בריאנט עם ג'רי ווסט. Stephen Dunn, GettyImages
צירף אותו בערב בדראפט, וראה אותו הופך לאלוף. ווסט עם בריאנט/GettyImages, Stephen Dunn

גם בכדורסל האירופי מספר קבוצות הנציחו את כדורסלן העבר. בעמוד הטוויטר של פנאתינייקוס העלו ציטוט של קובי: "תהיו אתם, זה הכול. תהיו אתם", עם המספרים 24 ו-8 שהיו מזוהים עם הבלאק ממבה. בחשבון של מילאנו העלו מספר תמונות של קובי ואת הכיתוב "בלתי נשכח".

בעמוד הטוויטר של ארגון הכדורסל העולמי פיב"א ציינו גם הם את יום השנה למותו של קובי, ופרסמו סרטון ישן שלו מאליפות אמריקה ב-2007. "היום חוגגים את המורשת של קובי בריאנט", כתבו.

גם מחוץ לענף הכדורסל זוכרים את קובי. חשבון הטוויטר של פריז סן ז'רמן באנגלית העלה מספר מחוות של ניימאר לקובי. מתאגרף העבר אוסקר דה לה הויה צייץ: "לא ייאמן שעברו שנתיים מאז שאיבדנו את קובי. המורשת שלו ממשיכה לעורר השראה וגורמת לכולנו להיות הכי טובים שאנחנו יכולים בכל יום. לזכר קובי בריאנט, בתו ג'יאנה וכל אלה שאיבדו את חייהם בתאונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully