וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יציל את המציל? הקריירה המבוזבזת של ברייט אנובקארה

בוולבס נעלם, בקובנטרי הבריז, וביוון נזרק אחרי 14 דקות. בזכות הכישרון העצום, התחזיות צפו שברייט אנובקארה יהיה כוכב פרמיירליג. בגלל בעיות משמעת אינסופיות, הוא במו"מ עם הפועל ירושלים מתחתית ליגת העל. אם אכן יחתום, הוא יהיה השחקן הכי מסקרן שנחת כאן בינואר

תקציר: מכבי חיפה - הפועל ירושלים 1:1/ספורט1

בתחילת אוגוסט 2015 ערכה וולבס האנגלית את משחק ההכנה האחרון שלה לקראת העונה החדשה וגברה 3:4 על דונקסטר. על שער הניצחון היה חתום שחקן הכנף בן ה-17 וחצי, ברייט אנובקארה ובמועדון נרשמה התלהבות אמיתית מהטאלנט.

אנובקארה הגיע לאנגליה מניגריה רק שנתיים לפני כן וחווה קשיים בשל הריחוק ממשפחתו, אבל בוולבס היו משוכנעים שהזמן יעזור וראו את הנתיב לסיפור הצלחה בלתי רגיל. "הרעב שלו, התשוקה שלו, המחויבות שלו לנצח, הפיזיות. כל אלו מצביעים על זה שברייט מסוגל להשתלב כבר עכשיו בקבוצת הבוגרים", התלהב המאמן דאז, קני ג'אקט.

אז איך שחקן שבגיל 17-18 נחשב לדבר הבא בוולבס, מנהל מו"מ מתקדם עם הפועל ירושלים ועשוי להגיע לקבוצה מתחתית ליגת העל הישראלית? "הצלה" היא מילת המפתח, כי ברייט אנובקארה - אם אכן יחתום - יצטרך להציל לא רק את האדומים-שחורים, אלא גם את הקריירה שלו. והוא עוד לא בן 24.

ברייט אנובקארה במדי וולבס ב-2015. James Baylis - AMA, GettyImages
שער בכורה אחרי שלוש דקות משחק בבוגרים. אנובקארה חוגג נגד בארנט ב-2015/GettyImages, James Baylis - AMA
"בוולבס לא יודעים איפה אנובקארה", נכתב באנגליה, "הפעם האחרונה שראו אותו במתקן האימונים הייתה לפני 12 ימים. אולי הוא טס לניגריה, אולי הוא עדיין באנגליה". לבסוף הסתבר שהוא בכלל היה בגרמניה

אנובקארה המשיך את המומנטום מאותו משחק הכנה נגד דונקסטר, גם למשחק גביע הליגה אחרי שבוע וחצי נגד בארנט. הוא פתח בהרכב ואת שער הבכורה בקריירת הבוגרים שלו הבקיע כשהיא הייתה בת שלוש דקות, בגיל 17 וחצי, בדרך לניצחון 1:2 ועליית שלב.

אלא שבמקביל לנסיקה, החלו הבעיות. בנובמבר 2015, כשלושה חודשים אחרי אותו שער בכורה, הניגרי הצעיר קיבל יום חופש כדי לטפל בעניין אישי ונעלם. בהמשך הסתבר שכמה ימים לפני כן הגיע באיחור לאימון ונקנס. בוולבס העריכו שזו הסיבה שפשוט התאייד. "הוא לא חזר למועדון ובוולבס לא יודעים איפה הוא", נכתב באנגליה ב-23 בנובמבר, "הפעם האחרונה שראו אותו במתקן האימונים הייתה ב-11 בנובמבר. אולי הוא טס לניגריה, אולי הוא עדיין באנגליה". לבסוף הסתבר שהכדורגלן היה בכלל בגרמניה, שם אביו עבר להתגורר.

בוולבס ניסו לרוץ בין הטיפות. לעטוף אותו בצמר גפן ובמקביל לשמור עליו בתלם - גם אם זה אומר להעניש אותו על איחורים או על ההיעלמות חסרת העקבות למשך שבועיים. "הוא התפתח הרבה בשלושה חודשים עם הקבוצה הבוגרת, הן ככדורגלן והן כאדם", אמר המאמן דאז קני ג'אקט.

אנובקארה המשיך בוולבס והיה חלק מעונת העלייה ב-2017/18. הוא רשם 21 הופעות תחת נונו אספיריטו, אבל מרביתן היו כמחליף והצדדים הבינו שהוא עדיין לא בשל לפרמיירליג ושעליו לעזוב בהשאלה. הביקוש היה רב והבחירה הייתה דווקא בקילמרנוק הסקוטית.

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים מחכה להלוואה, הייאוש של מזרחי המחיש את הצרות

לכתבה המלאה
ברייט אנובקארה במדי קילמרנוק ב-2018. Ian MacNicol, GettyImages
בסקוטלנד סיכמו את התקופה הקצרה של אנובקארה בקילמרנוק: "הוא הראה מהלכים יפים עם הכדור, אבל לא היה מוכן לעשות שום דבר בשביל הקבוצה וחבריו"/GettyImages, Ian MacNicol
בקובנטרי נהנו מהיכולת שלו והעלימו עין כשלא התייצב לאסיפות קבוצתיות. "יש יותר מדי אסיפות, זה לא בשבילי", הסביר לחברו לקבוצה, ג'ק גרימר

בקילמרנוק היו מוכנים לתת לאנובקארה את המפתחות, אבל הוא לא היה מוכן לקחת. אחרי 6 הופעות ב-11 המחזורים הראשונים בפרמיירליג הסקוטית, הוא פשוט התגלגל אל מחוץ לסגל ובמועדון קיבלו החלטה לקצר את תקופת ההשאלה. "הבעיה הייתה שהוא נראה חסר עניין", סיכמו בסקוטלנד, "הוא הראה מהלכים יפים עם הכדור, אבל לא היה מוכן לעשות שום דבר בשביל הקבוצה וחבריו".

הניגרי חזר לוולבס ומיד הושאל לקובנטרי מהליג וואן (השלישית) במה שהתברר כצעד הטוב ביותר שלו (וכנראה היחיד הטוב) בקריירה. ב-18 משחקי הליגה שנותרו עד סיום העונה, אנובקארה כבש 6 שערים והותיר חותם בעיקר על היציעים בריקו ארינה. האוהדים התאהבו, הקבוצה השיגה תוצאות חיוביות והניגרי הבריק.

בקובנטרי הסכימו להעלים עין מהברזות שלו מאסיפות קבוצתיות ("יש יותר מדי אסיפות, זה לא בשבילי", אמר פעם לחברו לקבוצה, ג'ק גרימר), אבל הקבוצה לא הצליחה להעפיל לצ'מפיונשיפ ואנובקארה הרגיש שהוא חייב לעלות ליגה. כך התסריט חזר על עצמו בפעם השלישית בתוך פחות מ-12 חודשים: חזרה לוולבס והשאלה נוספת, הפעם לוויגאן.

זו הייתה אמורה להיות העונה בה הוא פורץ, אבל שחקן הכנף הצעיר לא הצליח לעמוד בדרישות של המאמן פול קוק, שלא אהב את ההתנהלות שלו וזרק אותו מהסגל אחרי כמה שבועות בלבד. הוא נשלח לקבוצת המילואים וכך אחרי 48 דקות משחק ו-23 משחקים בהם כלל לא נכלל בסגל, הוא הוחזר לוולבס ביום שבו חלון ההעברות של ינואר נפתח. "אני לא מתכוון לדבר על ברייט אנובקארה, הוא סיים כאן", אמר קוק בראש השנה החדשה. כשאחד הכתבים ניסה להקשות, המאמן פסק: "עם כל הכבוד, אני לא מתכוון לדבר עליו".

כמה ימים חלפו ובניגריה הופיעו דיווחים שאנובאקרה נעצר על ידי המשטרה הבריטית. לפי אותם דיווחים, אנובקארה הגיע לבית מלון מלווה בחבריו ושם פרצה קטטה בגלל צעירה שהייתה במקום. עובדי המלון הזמינו משטרה והחלוץ נעצר ושוחרר בהמשך.

ברייט אנובקארה במדי וולבס ב-2017. Sam Bagnall - AMA, GettyImages
אם בקיץ 2015 בוולבס היו משוכנעים שילד הפלא יימכר בסכום עתק לקבוצה אחרת בממלכה, בינואר 2020 הם הבינו שלסיפור הזה צריך לעשות סוף/GettyImages, Sam Bagnall - AMA
בתקשורת היוונית סיפרו על הפרות משמעת חוזרות ונשנות של שחקן הכנף הניגרי, עבירות על הנחיות בזמן הקורונה, איחורים לאימונים ואי שמירה על חיים ספורטיביים

בוולבס עקבו אחר הנעשה והחליטו שדי. "לברייט יש כל כך הרבה כישרון, אבל הוא אחד מאותם כדורגלנים שאנחנו לא מצליחים לקדם. אני חושב שהוא יכול להיות שחקן ברמה עולמית, אבל עשה הרבה טעויות", אמר המאמן נונו אספיריטו.

אם בקיץ 2015 הזאבים היו משוכנעים שילד הפלא יוביל את הקבוצה להישגים או לחילופין יימכר בסכום עתק לקבוצה אחרת בממלכה, בינואר 2020 הם הבינו שלסיפור הזה צריך לעשות סוף. בירמינגהאם סיטי לא התרשמה מהסיפורים השליליים וביום האחרון של חלון ההעברות סיכמה עם וולבס על העברתו של שחקן הכנף, אבל הוא סירב לעבור והכעיס את כולם.

הניגרי נשלח לקבוצת המילואים של וולבס ובקיץ הצדדים החליטו על פרידה. וולבס לא התעשרה בעשרות מיליוני ליש"ט, גם לא בעשרות אלפים. אנובקארה נשלח לדרכו ללא תמורה, לעשות צרות במקום אחר.

בתחילת עונת 2020/21 שחקן הכנף חתם בא.א.ק אתונה של מאסימו קאררה. לא קבוצת פרמיירליג, אבל מועדון עם היסטוריה מכובדת, בסיס אוהדים עצום, תקציב גדול ושאיפות מרחיקות לכת. בהשוואה לישראל: מועדון שעולה כמעט בכל קנה מידה על מכבי חיפה ומכבי תל אביב, ובוודאי רחוק שנות אור מהפועל ירושלים. בבירת יוון קיוו שהם יצליחו להעלות את הכישרון על הפסים וטעו.

כמו בוולבס - גם בא.א.ק אנובקארה הבקיע בבכורה, נגד לאמיה, אבל זו הייתה הופעת הבכורה וגם הופעת הפרידה שלו. באוקטובר 2020, כחודשיים בלבד אחרי שחתם במדיה, א.א.ק הודיעה על הסכם גירושין. 14 דקות משחק רשמיות היו ההספק. בתקשורת היוונית סיפרו אז על הפרות משמעת חוזרות ונשנות, עבירות על הנחיות בזמן הקורונה, איחורים לאימונים ואי שמירה על חיים ספורטיביים.

ברייט אנובקארה במדי קובנטרי. Pete Norton, GettyImages
בקובנטרי גילו שהרבה דברים השתנו מאז הקדנציה הראשונה של אנובקארה בריקו ארינה/GettyImages, Pete Norton
מאמן קובנטרי, מארק רובינס, אמר אחרי השחרור של אנובקארה לפני כמה חודשים: "אם זה לא בשבילך ואתה רוצה לעשות מה שבא לך, אולי אתה לא צריך להיות חלק מסביבה של כדורגל מקצועני"

בינואר 2021 אנובקארה חתם באיסט בנגאל ההודית של רובי פאולר האגדי. חודש לפני יום הולדתו ה-23 נראה היה שהוא שבע מהדרישות שקבוצות בליגות אירופיות מציבות בפני השחקנים שלהן. הליגה ההודית קצרה והניגרי הגיע אחרי פתיחת העונה, כך שבפועל הוא שיחק בקבוצתו החדשה פחות מחודשיים והמשיך לדרכו אחרי 12 הופעות ו-3 שערים.

בקיץ האחרון חזר לקובנטרי - הקבוצה היחידה בה מימש את ההבטחה באותה חצי עונה מוצלחת ב-2019. אלא שבריקו ארינה הבינו מהר מאוד שבשנתיים וחצי הדברים יכולים להשתנות מקצה לקצה.
אחרי שסיים את חוזהו בהודו, אנובקארה המריא לבקר את משפחתו בניגריה ולא שמר על שגרה ספורטיבית. לאימוני פתיחת העונה של קובנטרי הוא התייצב בכושר ירוד והמאמן מארק רובינס אמר: "ברייט הגיע בעודף משקל. אנחנו עובדים איתו בכל אימון כדי שייכנס לכושר, אבל הוא עדיין רחוק מאוד מהכדורגלן שכולם זוכרים מהפעם הקודמת".

אנובאקרה קיבל הרבה סבלנות, אבל במועדון לא אהבו את מה שנראה כחוסר רצינות מצדו. הוא שיחק 63 דקות בגביע הליגה באוגוסט וזו הייתה ההופעה היחידה שלו במדים התכולים. "זה פשוט לא היה זה. אני מאחל לו הצלחה בכל דבר שהוא יבחר לעשות בחייו", אמר רובינס אחרי שקובנטרי החליטה לשחרר את הניגרי לפני כשלושה חודשים, "אולי הוא יעבור למקום אחר ויתפוצץ, אני מקווה בשבילו שזה יקרה".

המאמן המשיך: "אי אפשר להכריח אנשים לעשות דברים שהם לא רוצים לעשות. אם אתה בסביבה ספורטיבית, אתה צריך להתאים את עצמך אליה. אם זה לא בשבילך ואתה רוצה לעשות מה שבא לך, אולי אתה לא צריך להיות חלק מסביבה של כדורגל מקצועני. ברייט צריך לברר עם עצמו מה הוא רוצה לעשות עם הקריירה שלו".

אז מה הוא רוצה לעשות? אחרי שבאנגליה אף אחד כבר לא רצה לגעת בו, אנובקארה הבין שאולי הפועל ירושלים היא הפתרון. עם 63 דקות משחק רשמיות ב-11 החודשים האחרונים, זה עלול להיות קצת קשה, אבל אם הוא יצטרף ויראה קמצוץ מהכישרון שהוביל אותו ל-49 הופעות במדי וולבס, הדלת בממלכה תפתח שוב, והפועל ירושלים תרוויח בגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully