וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבד את זוסמן, ולנצח: מכבי תל אביב מגיעה טעונה לאלבה ברלין

25.1.2022 / 9:48

אחרי ההפסד בדרבי במועדון יודעים שהמשחק נגד האקס (21:15) הוא כזה שאסור להפסיד אם עדיין חולמים על הפלייאוף, כהן: "האפשרות עדיין קיימת". המפתחות - להוריד את האחוזים לשלוש ואת ריבאונד ההתקפה. וגם: הפספוס בדחיית המשחק נגד פנרבחצ'ה והמועד למפגש מול פנאתינייקוס

תקציר: ברצלונה ניצחה 75:85 את ריאל מדריד בקלאסיקו/פלייר

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (שלישי, 21:15) ביד אליהו כשהצהובים יארחו את אלבה ברלין במשחק השלמה מהמחזור ה-20. מכבי מגיעה למשחק עם שמונה ניצחונות ו-11 הפסדים, ויריבתם ניצחה שישה משחקים בלבד והפסידה 13. במפגש הראשון בין שתי הקבוצות בגרמניה ניצחה אלבה 86:91.

שחקני מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו, קינן אוואנס, אנטה ז'יז'יץ', רומן סורקין, סקוטי ווילבקין. דני מרון
מגיעים אחרי הפסד קשה. שחקני מכבי תל אביב בדרבי/דני מרון

בכמה מילים: המשחק נגד אלבה ברלין אמנם יעמוד בסימן החזרה של יובל זוסמן ותמיר בלאט ליד אליהו, אך עבור אנשי מכבי תל אביב מדובר במשחק שחייבים לנצח אם ברצונם לחזור לתמונת המאבק על הכניסה לפלייאוף ביורוליג.

יום לא פשוט עבר על הקבוצה אחרי ההפסד בדרבי, כשבצוות המקצועי שוחחו עם השחקנים כדי לנסות ולהבין מה הייתה הסיבה המנטאלית לירידה הגדולה בין הניצחון על אולימפיאקוס להופעה הרעה בדרייב אין. במכבי מאמינים כי הסטירה שקיבלו תוביל למשחק אחר, לפחות בגישה, נגד אלבה ומקווים שזאת הייתה מהמורה בדרך למרות שלא מתכוונים להתעלם מהבעיות המקצועיות הברורות שנראו במהלך המשחק. קיירי תומאס לא יתלבש למשחק, והבכורה שלו צפויה להיות רק בשבוע הבא.

בקבוצה מקווים להוריד את אלבה ברלין בשני מדדים על מנת לשלוט במשחק - הראשון הוא האחוזים מחוץ לקשת, כשאלבה זורקת הרבה וקולעת בדרך כלל באחוזים די טובים. הנתון השני, ואולי החשוב יותר, הוא הריבאונדים בהתקפה, כשאלבה מדורגת רביעית במפעל עם 11 ריבאונדים בהתקפה להתמודדות. בניצחון של אלבה על מכבי בברלין לקחה הקבוצה המארחת רק שישה ריבאונדים בהתקפה, אך קלעה 15 שלשות ב-51 אחוזים.

עוד בוואלה!

נדחה משחקה של מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול ג'אלין סמית' שחקן אלבה ברלין. אודי ציטיאט
הערב זה יסתיים אחרת? ווילבקין מול סמית'/אודי ציטיאט

"לא הייתה לנו יציבות עד כה העונה. היה לנו משחק נהדר מול אולימפיאקוס. לדעתי, גם בדרבי היו לנו הבזקים של כדורסל טוב. אנחנו צריכים להשתפר ולמזלנו יש לנו הזדמנות נוספת בקרוב", אמר אתמול ג'ייק כהן לקראת המשחק, "אני לא ממש מסתכל על הטבלה, אלא מסתכל על כל משחק כהזדמנות. האפשרות עדיין קיימת, אבל עדיין רק ינואר. אם נתמקד בכל משחק לגופו, נוכל לראות בסיום מה יקרה. אני נרגש לראות את זוסמן. לצערי, פספסתי אותו בסיבוב הקודם בגלל משחק הנבחרת, אבל אני נרגש לראות את הנכד שלי. אני מקווה שהאוהדים יתנו לזוס קבלת פנים חמה. הוא היה חלק חשוב בקבוצות אלופות כאן, בילה כאן הרבה זמן ועשה דברים יפים. אני מקווה שיתנו לו קבלת פנים יפה כי זה מגיע לו. עוזר להכיר שחקן כשאתה משחק איתו. יש בי הרבה אהבה גם לתמיר, אבל בנוגע למשחק הזה אני ממש רוצה לנצח".

במכבי קיבלו אמש את ההודעה על דחיית המשחק נגד פנרבחצ'ה ביום חמישי, מה שיוריד מעט את העומס שתוכנן לקבוצה בתקופה הקרובה. עם זאת, במועדון הודו כי פספסו בעקבות הדחייה הזדמנות לקבל את פנר במצב פגיע ביותר, וייתכן מאוד שבתאריך החדש יעמדו חלק מהשחקנים הבכירים כבר לרשות הקבוצה היריבה. בינתיים, היום גם לנודע לצהובים כי משחק החוץ מול פנאתינייקוס שנדחה יתקיים ב-29 במרץ בשעה 20:00.

ג'יימס נאנלי, שחקן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
עבר לא מעט טלטלות לאחרונה. נאנלי/אודי ציטיאט

במרכז ההתמודדות: ג'יימס נאנלי. הגארד של הצהובים שעבר לא מעט טלטלות בזמן האחרון יקווה לחזור ליכולת טובה ולעזור לסקוטי ווילבקין שמגיע אחרי משחק הנפל בדרבי.

הנתונים: זה המשחק השמיני של אלבה ברלין ביורוליג ביד אליהו, כשהמאזן שלה עומד על ניצחון בודד ושישה הפסדים. הניצחון היחיד של אלבה הגיע בפברואר 2015, 59:66, כשהנציג היחיד משתי הקבוצות שישחק גם היום הוא ג'ייק כהן, שאז לא שותף. מתוך הניצחונות שלה, מכבי ניצחה פעמיים בהפרש חד ספרתי ופעמיים מעל 25 הפרש.

יובל זוסמן רושם במדי אלבה ברלין את מספרי השיא שלו בנקודות (5.9) ודקות (20.5). זוסמן משחק כמעט מכפול מהישראלי במכבי שמשחק הכי הרבה הדקות, ג'ון דיברתולומיאו, שמקבל כמעט 11 דקות לערב. למכבי יש רק שחקן אחד בסגל שמוסר יותר אסיסטים מתמיר בלאט (3.5) - סקוטי ווילבקין עם 4.2 אסיסטים למשחק.

יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין עם תמיר בלאט. אודי ציטיאט
אלבה אוהבת לזרוק מחוץ לקשת. זוסמן ובלאט/אודי ציטיאט

שתי הקבוצות אוהבות לזרוק מחוץ לקשת, כשסקוטי ווילבקין מוביל את היורוליג עם 7.11 זריקות מחוץ לקשת למשחק. מרכוס אריקסון מאלבה מדורג רביעי בקטגוריה הזאת עם 6.08 שלשות, רק שהוא קולע ב-43 אחוזים, והגארד של הצהובים עם 37 בלבד. אלבה כקבוצה זורקת הרבה שלשות, 26.5 למשחק, מדורגת שלישית ביורוליג, וקולעת ב-34.4 אחוזים. מכבי, למרות ווילבקין, זורקת רק 22.3 שלשות, 15 ביורוליג, וקולע ב-33 אחוזים. ווילבקין זורק כמעט שליש מכמות השלשות של הקבוצה.

אנטה ז'יז'יץ' רושם עונת מצוינת והתפוצץ במחזור הקודם עם 23 נקודות אולימפיאקוס. במכבי מקווים כי הוא ימשיך במגמה, אבל אם מסתכלים על הפעמים הקודמות בהן קלע מעל 20 נקודות, המשחק הבא שלו היה רחוק מלהיות טוב. בפעם הראשונה, במדי דרושפאקה, הוסיף 6 נקודות במשחק לאחר מכן, ובמכבי קלע 10 ו-5 בהתאמה במשחקים העוקבים להצגות הגדולות שלו.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
אחרי ערב שיא יגיע עוד משחק נפל? ז'יז'יץ'/דני מרון

היריבה: די כצפוי אלבה ברלין הולכת לעוד עונה שבה היא לא תשיג כלום ביורוליג. הקבוצה הגרמנית, שאת הקהל הישראלי מעניינת בעיקר בשל יובל זוסמן ותמיר בלאט, נמצאת קרוב לירכתי הטבלה ביורוליג, כשרק פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה נמצאות מתחתיה. את הקבוצה מובילים שלושה שחקנים - מעל כולם מרכוס אריקסון עם 12.5 נקודות, אוסקר דה סילבה המפתיע מוסיף 10.3 נקודות ולוק סיקמה, ממנו מצפים אולי לתת אפילו יותר רושם 9.9 נקודות ו-7 ריבאונדים לערב.

כאמור הזרקור המרכזי הוא על צמד הישראלים יובל זוסמן ותמיר בלאט. השניים ביחד עם מאודו לו הם היחידים שלא פספסו משחק העונה ביורוליג אצל אלבה. זוסמן משחק 20 דקות למשחק, ורושם 5.9 נקודות ו-2.7 ריבאונדים, כולל 37 אחוזים מחוץ לקשת. בלאט, משחק כמעט 15 דקות, שני בקבוצה באסיסטים עם 3.5 למשחק, ומוסיף 4.5 נקודות עם 32 אחוזים מחוץ לקשת, כשהוא עולה על זוס במדד עם 6.4 לעומת 5.3.

שימו לב ל...: בן לאמרס. שחקן הפנים האמריקאי היה לא משמעותי בניצחון של אלבה בסיבוב הראשון, אך בשלושת המשחקים האחרונים נמצא בכושר נהדר עם 11.3 נקודות בממוצע למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully