וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת ה-77:78, לא מה שחשבתם: המספרים שהוליד הדרבי התל אביבי

24.1.2022 / 12:15

הפועל תל אביב מחקה את התוצאה האלמותית (אבל לא בגלל וארזה), ומכבי תל אביב הפסידה לראשונה אי פעם 78:77 ליריבה ישראלית. בפעם הרביעית בהיסטוריה, האדומים עלו ל-0:2 בליגה על יריבתם. ולמה זו פתיחת העונה הגרועה של האלופה בכל הזמנים?

תקציר: ברצלונה ניצחה 75:85 את ריאל מדריד בקלאסיקו/פלייר

1. השתווה לשלח, אורב לקטש

"כדורסל גדול לא היה כאן", סיכם דני פרנקו את הדרבי, בזמן שהקהל האדום חגג וכיסה את הפרקט בהיכל קבוצת שלמה, וקשה להתווכח איתו. אלא שקשה עוד יותר להתווכח עם תוצאות, ומאמן הפועל תל אביב עשה אמש (ראשון) היסטוריה קטנה.

האדומים עלו ל-0:2 על מכבי תל אביב בליגה הסדירה, וזו בסך הכול הפעם הרביעית שבה עשו זאת אי פעם. הראשונות היו ב-1961 ו-1969, עוד לפני ששמעון מזרחי מונה ליו"ר היריבה העירונית, והפועל זכתה באותן עונות באליפות המדינה; מאז היא עשתה זאת רק ב-2018 ובעונה הנוכחית - ופרנקו, בשתי קדנציות שונות, חתום על ארבעת הניצחונות.

בכך טיפס פרנקו ל-13 ניצחונות בקריירה על מכבי תל אביב במסגרות הרשמיות של ליגת העל וגביע המדינה. הוא השתווה לשמעון (צ'ינגה) שלח במקום השני בכל הזמנים, והמאמן הישראלי היחיד שהכניע את הצהובים יותר פעמים ממנו הוא עודד קטש - שעומד על 15 ניצחונות (14 עם קבוצות מקומיות ועוד אחד כמאמן פנאתינייקוס ביורוליג).

שיאני הניצחונות על מכבי ת"א. דני מרון
שיאני הניצחונות על מכבי ת"א/דני מרון

2. מחזור 14, 6:8, מקום שישי

בעונת הדובדבנים של 1993, עוד לפני שפיני גרשון זלל קצפת לעיני המצלמות בכפר בלום, נפל דבר בכדורסל הישראלי: מכבי תל אביב שברה את שיא ההפסדים שלה בליגה הישראלית. בערב שבו הובסה 97:69 בידי הפועל גליל עליון היא ירדה מנוצחת מהמגרש בפעם השישית, ובניגוד לימינו אנו, הכותרות על רעידת אדמה בצפון היו נתונות אך ורק לתחום הספורטיבי.

בשני העשורים שאחרי המפלה ההיא, דבר דומה קרה לצהובים רק עוד פעם אחת (וגם אז, ב-2008, זו הייתה העונה היחידה באותה תקופה שבה הם סיימו ללא אליפות). אלא שעדות לשחיקה ולכרסום במעמדה של מכבי ניתן למצוא גם כאן: שישה הפסדים, כמו שיש לה כעת, הפכו לדבר שבשגרה ואירעו שמונה פעמים בתשע השנים האחרונות.

אז כן, דבר שבשגרה, אבל לא ככה: פתיחת העונה הנוכחית היא הגרועה בהיסטוריה של המועדון הצהוב. מכבי מעולם לא הגיעה לשישה הפסדים לפני המחזור ה-19, ולא ירדה בשלב כל כך מתקדם של הליגה מתחת למקום השלישי; והנה, הפעם זה מתרחש כבר במחזור ה-14, כשהפועל תל אביב חולפת על פניה ומורידה אותה למקום השישי בטבלה.

אינפו דרבי תל אביבי כדורסל. צילום: דני מרון, מערכת וואלה! NEWS
אינפו דרבי תל אביבי כדורסל/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דני מרון

3. לראשונה: מכבי מפסידה 78:77 ליריבה ישראלית

ואי אפשר לעסוק במספרי הדרבי מבלי להתייחס לתוצאה האלמותית שבה הוא הסתיים. הזיכרונות משנת 1977 הופכים את ה-77:78 לסקור מיוחד, אבל לא מהסיבה שכולם נוטים לחשוב עליה. נכון, באותה עונה זכתה מכבי תל אביב בגביע אירופה לאלופות בפעם הראשונה בתולדותיה, אחרי 77:78 על מובילג'ירג'י וארזה בגמר בבלגרד. אלא שמבחינת האדומים מדובר בנקמה עתיקה על משחק אחר: בגמר גביע המדינה של אותה עונה, יריבתם הצהובה גברה עליהם 77:78 בדרך לטרבל.

כעת, לראשונה אי פעם, מכבי הפסידה ליריבה ישראלית 78:77 במשחק רשמי (בעוד שבמסגרות האירופיות זה קרה לה חמש פעמים). אגב, הפעם האחרונה שבה ניצחה בתוצאה הזו בליגה המקומית אירעה לפני 26 שנים.

אינפו דרבי תל אביב בכדורסל. דני מרון, מערכת וואלה! NEWS
אינפו דרבי תל אביב בכדורסל/מערכת וואלה! NEWS, דני מרון

* תודה מיוחדת לאורן דניאלי על העזרה באיתור הנתונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully