וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין טוקוטו לרמי כהן: על הגיבורים שהביאו להפועל תל אביב דאבל בדרבי

24.1.2022 / 8:25

הפורוורד לקח אחריות בהיעדר ג'ייקובן בראון ולא חושש לחלום על תארים: "הראינו מה אנחנו מסוגלים". היו"ר ביטל את המחשבה לדחות את המשחק בעקבות היעדרות הכוכב: "מה זה היה משדר לשחקנים?". על הניצחון הגדול של האדומים שעדיין מצאו סיבה לכעוס

הקאמבק המדהים של הפועל תל אביב בעונה הנוכחית המשיך בצורה מרשימה גם אמש (ראשון) כשהאדומים ניצחו בבית 77:78 את מכבי תל אביב, השלימו 0:2 על הצהובים באותה עונה בפעם הרביעית בהיסטוריה, ועברו אותם בטבלה. ואת כל ההישג הנפלא הזה עשו בהפועל בלי אחד הכוכבים הבולטים שלהם, ג'ייקובן בראון, שלא התאושש עדיין ממחלת הקורונה שפקדה אותו.

עם סיום המשחק פרצו באופן ספונטני עשרות בודדות של אוהדים לפרקט, הוצאו על ידי אנשי הפועל תל אביב, ולאחר שחגגו זמן מה ביציע, פרצו פעם נוספת, הפעם בכמות גדולה הרבה יותר, וחגגו במשך כמעט חצי שעה עם השחקנים שחלקם ירדו לחדר ההלבשה בביגוד חלקי לחלוטין.

שחקן הפועל תל אביב ג'יי. פי טוקוטו מול שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. דני מרון
מגיבורי הדרבי. טוקוטו מול סורקין/דני מרון

כמה גיבורים היו לערב האדום בדרייב אין, הראשון הוא ג'יי פי טוקוטו. הפורוורד רשם את משחקו הטוב ביותר במדי הקבוצה עם 24 נקודות, כשהוא נכנס לנעליו של ג'ייקובן בראון ומנהיג את חבריו לניצחון. "ג'ייקובן הוא חלק מרכזי בקבוצה שלנו, כשהוא חסר לנו וידענו שיש סיכוי גדול שהוא לא ישחק, כמו בכל קבוצה, שחקן אחד נופל ומישהו צריך להיכנס במקומו. שיחקתי עם כל הלב שלי, רז אדם ואחרים התעלו, הם ידעו מה יקרה, היה הרבה לחץ להופיע, והשחקנים התעלו למשחק. ידענו מה יקרה. כשיש לך את ג'ייקובן זה הרבה יותר קל".

על השינוי בעונה הנוכחית של הפועל והרצון של הקבוצה ושלו לזכות בתארים אמר טוקוטו: "הראינו מה אנחנו מסוגלים. אנחנו מראים מה אנחנו יכולים לעשות, זה קל להתרגש מהדרבי יותר מכל משחק, אבל יש לנו שחקנים מספיק מנוסים להבין את ההבדל, ומה שיעשה את ההבדל. יש כאלה שיגידו שהיה לנו מזל עם ההחטאה של סקוטי ווילבקין, אבל גרמנו לו לזרוק זריקה קשה, הוצאנו אותם מהמשחק שלהם, ביצענו את מה שאנחנו רוצים לעשות. התרגשנו מהמשחק הזה, עשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח".

הפורוורד אף הוסיף על האווירה בדרבי: "האווירה כאן בניצחון הייתה מדהימה, זה לא משהו פחות ממה שחשבתי. ידעתי שזה יהיה מדהים, הם היו השחקן השישי שלנו, הדחיפה שלהם, גם כשהדברים לא הלכו, נתנה לנו את האנרגיה להמשיך".

שחקני הפועל תל אביב איגור קולשוב, ג'יימס יאנג. דני מרון
ג'ייקובן לא נמצא? לא נורא. קולשוב ויאנג/דני מרון

הגיבור השני של הערב היה יו"ר האדומים רמי כהן, ולמרות שהוא לא היה זה שניצח במשחק, הוא זה שהתעקש על קיומו. מאז שבהפועל הבינו לקראת יום שישי כי ג'ייקובן בראון לא יוכל לשחק, החלו מחשבות של חלק מהגורמים במערכת, כי יהיה עדיף להשתמש בסעיף 5 שמאפשר לקבוצה לדחות משחק אחד, בשל העדרותו של בראון. בהפועל ידעו כי גם אם הסעיף לא תקף לגבי בראון, אם יערכו בדיקות לכלל השחקנים, ייתכן מאוד כי ימצאו חולים למרות שכל השחקנים חשו בטוב ולא הייתה סיבה לבדוק אותם.

אלא שכהן הוביל קו שבו תמכו חלק גדול מאנשי המועדון, ולבסוף היה זה שהוסכם, כי אם ניתן לשחק את הדרבי ולא יהיו שחקנים שלא יחושו בטוב לפניו, הוא ישוחק. "מה זה משדר לשחקנים שאומרים להם שבואו נבטל את המשחק אם ג'ייקובן לא משחק?", אמר כהן החוגג בסיום, "הבאנו את איגור קולשוב ויש לנו עכשיו עומק, היינו צריכים לשחק את המשחק הזה, והעובדה ששיחקנו וניצחנו".

שחקני הפועל תל אביב איגור קולשוב, עידן זלמנסון. דני מרון
עכשיו יש עומק. קולשוב וזלמנסון חוגגים/דני מרון

למרות הניצחון, בהפועל תל אביב עדיין קיים כעס מסוים על מנהלת הליגה בעקבות העובדה שמשחק הליגה נגד הפועל ירושלים נקבע ליום שישי, רק אם היריבה שלהם תעבור את פרומיטיי האוקראינית כבר במשחק השני בסדרת הפליי אין ביניהן, ואם לא, הוא יידחה. "איך מצפים מאיתנו להתכונן למשחק ככה? נבטל את הכל ברגע האחרון?", אמרו בקבוצה, "נגיע למשחק הגביע אחרי זה בלי שבועיים של משחקים? זה לא רציני וחבל שהגענו לנקודה הזאת שאנחנו תלויים בתוצאות של ירושלים כדי לדעת אם נשחק או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully