וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראמים וברקים: ניצחון אדיר לראמס בטמפה ביי ולקנזס סיטי על בפאלו

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 5:04

הראמס איבדו יתרון 3:27, אבל מתיו סטאפורד וקופר קאפ העניקו לראמס ניצחון 27:30 והדיחו את בריידי והאלופה. מהומס והצ'יפס עלו עם 36:42 באחד ממשחקי הפוטבול הטובים בהיסטוריה

לאחר שסינסינטי וסן פרנסיסקו הבטיחו את עלייתן לגמרי החטיבות, המתינו השתיים כדי לראות מי יהיו יריבותיהן. הניינרס יפגשו בגמר ה-NFC את לוס אנג'לס ראמס, שעברה במשחק עצום את טמפה ביי 27:30. הבנגאלס יטוסו לקנזס סיטי, שניצחה את בפאלו 36:42 בהארכה, באחד ממשחקי הפוטבול הטובים שנראו אי פעם. שלושה מארבעת משחקי השלב השני בפלייאוף הסתיימו בניצחונות חוץ על חודו של שער שדה בשניות הסיום, הרביעי הלך להארכה. איזה יופי.

טמפה ביי - לוס אנג'לס ראמס 30:27

לפני חמש שנים יצא טום בריידי מפיגור 28:3 כדי לרשום את הקאמבק המדהים בתולדות הסופרבול. לפני שלוש שנים הוא ניצח באותו מעמד את לוס אנג'לס ראמס. הפעם, עם טמפה ביי, שני התנאים לא התקיימו, אבל זה לא היה רחוק. בריידי מצא את עצמו בפיגור 27:3, הצליח להשוות ל-27:27, רק כדי לראות את ההגנה שלו קורסת מול מתיו סטאפורד וקופר קאפ ונכנעת לשער שדה של מאט גיי בשניית הסיום.

הראמס יצאו כמו מלוע של תותח. אחרי שהסתפקו בשער שדה, ההגנה הנפלאה שלהם עצרה את בריידי וסטאפורד הוביל דרייב שבסיומו מסר לקנדל בלנטון באנדזון - 0:10. טמפה ביי עלתה על הלוח עם שער שדה, אבל אז סטאפורד ביצע את המהלך שמעשית הרג את המשחק, כשבדאון שלישי ו-20 יארד מסר לקאפ האלוהי, שרץ 77 יארד לאנדזון - 3:17. הראמס הוסיפו שער שדה ויכלו לרדת להפסקה ביתרון גדול יותר, אבל השמטה של קאם אייקרס השאירה סיכוי קטן לטמפה ביי.

עד תחילת המחצית השנייה. סטאפורד הוביל עוד דרייב מוצלח והפעם נכנס בעצמו לאנדזון - 3:27 באמצע הרבע השלישי. במצב של 6:27 איבד קאפ את הכדור, בריידי הוביל את הבאקנירס סמוך לקו ולאונרד פורנט חצה אותו - 13:27.

עוד בוואלה!

גשר שער הזהב: סן פרנסיסקו ניצחה בגרין ביי והדיחה אותה מהפלייאוף

לכתבה המלאה

קולות של קאמבק נשמעו באוויר, וכאן החלה השתלשלות מוזרה. בריידי שמט את הכדור ואיבד אותו, רק כדי לקבל אותו מיד שוב בעקבות אי הבנה בהוצאת הכדור של הראמס. לוס אנג'לס עצרה את בריידי על ארבעה דאונים והחזירה לידיה את הכדור בדקה מטורללת במיוחד.

את הדרייב הבא הנדס סטאפורד היטב והביא את הכדור עמוק לחלק המגרש של טמפה ביי, אבל הבעיטה של גיי הייתה קצרה ובריידי קיבל עוד הזדמנות. הוא פספס גם אותה, אך קיבל את הכדור במהרה ושחרר לייזר למייק אוונס, שעם תפיסה של 55 יארד צימק ל-27:20. הכדור חזר לראמס, ואייקרס שמט בפעם השנייה כדי לתת לבריידי עוד הזדמנות, לא בדיוק האיש הנכון לתת לו צ'אנס כזה. פורנט נכנס לאנדזון שוב, וזה 27:27 מדהים 42 שניות לסיום.

הארכה? לא אם זה תלוי בסטאפורד וקאפ. השניים שיתפו פעולה עם שתי מסירות ענק שקירבו את הראמס לאנדזון, והפעם גיי לא נכשל - 27:30 והראמס חוזרים ללוס אנג'לס לגמר ה-NFC.

סטאפורד סיים עם 366 יארד ושני טאצ'דאונים, כשקאפ רושם משחק ענק של 183 יארד וטאצ'דאון. 329 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לבריידי, 119 יארד וטאצ'דאון לאוונס, 51 יארד ושני טאצ'ים לפורנט.

קנזס סיטי - בפאלו 36:42 (הארכה)

אם חשבנו שהמשחק הראשון היה קלאסיקה, השני פשוט דרש מאיתנו להחזיק לו את הבירה. הבילס חזרו למקום שבו הפסידו בגמר ה-AFC אשתקד וניצחו בצורה משכנעת מוקדם יותר השנה. ג'וש אלן בא חדור מוטיבציה ונחוש להדיח את פטריק מהומס, שהגיע פעמיים ברציפות לסופרבול. זה נגמר בניצחון עצום של הצ'יפס עם טאצ'דאון של מהומס לטראוויס קלס, אבל המנצחים האמיתיים היו אלה שבחרו להישאר ולצפות בקלאסיקה.

הפתיחה של בפאלו הייתה מופתית. אלן הוביל את בפאלו לאורך השדה, ודווין סינגלטרי חתם עם טאצ'דאון בדאון רביעי, השני בדרייב, כדי להעלות את האורחים ראשונים על הלוח - 0:7. מהומס הראה שיש דברים שרק הוא יכול לעשות וצעד כמעט לבדו במגרש כדי לחתום דרייב מצוין משלו עם טאצ'דאון בגיחה לאנדזון - 7:7.

ההגנות עשו את ההתאמות שלהן והתייצבו. מהומס היה הפעם הראשון שהתעשת, והוביל את הצ'יפס לעוד דרייב עם טריקים ושטיקים, שהסתיים עם מסירה של מהומס לביירון פרינגל. נגיסה קראנצ'ית באנדזון - 7:14 לקנזס סיטי. לא איש כאלן יוותר. דרייב מושלם נוסף משלו, מסירה לגייב דיוויס - 14:14. מהומס הצליח להביא את המארחים למרחק של שער שדה, אבח הריסון באטקר החטיא והקבוצות ירדו בשוויון להפסקה.

הצ'יפס פתחו את הרבע השלישי עם דרייב של לא פחות משמונה דקות, אך נעצרו ונאלצו להסתפק בשער שדה של באטקר שהעלה ל-14:17. בפאלו העדיפה להרחיק בדאון רביעי ואינצ'ים, החלטה שעלתה לה ביוקר, כשמהומס קירב את הצ'יפס לאנדזון ומקול הארדמן ביצע מסלול ריצה מושלם מ-25 יארד לאנדזון - 14:23. באטקר החטיא את נקודת הבונוס.

נגמר? אפילו לא קרוב. לאלן לא לקח יותר מדי זמן להגיב. הוא קיבל את הכדור ליד ובמהלך הראשון שחרר פצצה ל-75 יארד שמצאה את דיוויס שוב - וככה פתאום זה 21:23. שתי הקבוצות נאלצו להרחיק, אבל זו של הבילס הייתה משמעותית יותר, משום שהיא מצאה את ידיו של טייריק היל, שרץ ורץ ונעצר עמוק בחלק המגרש של בפאלו. הבילס עמדו בפרץ וקנזס סיטי נאלצה להסתפק בשער שדה של באטקר - 21:26.

המשחק נכנס לדקות ההכרעה והכדור בידיים של הבילס. אלן ביצע מספר מהלכי ריצה נפלאים, כולל המרה מסובכת בדאון רביעי. ואז הגיע מהלך אדיר 1:54 דקות לסיום. עם דאון רביעי ו-13 יארד אלן שיגר פגז נוסף. למי? לדיוויס כמובן. ניסיון ההמרה הצליח, גם הוא במסירה בלתי אפשרית, ובפאלו ביתרון 26:29.

המשחק החולני הזה נמשך, הפעם עם סטרייק של מהומס להיל, שהפעיל מבערים וטס במהירות לא הגיונית ל-64 יארד ולאנדזון - 29:33 לצ'יפס, 1:02 דקות לסיום.

משחק כזה לא יכול שלא להסתיים בשנייה האחרונה. אלן - דיוויס - 19 יארד - אנדזון - טאצ'דאון! 33:36 לבפאלו, שתקבל בשבוע הבא הזדמנות להעפיל לסופרבול הראשון מאז עונת 1993... רגע, לא, לא. מהומס עם 13 שניות על השעון, שתי מסירות זהב, הזדמנות לשער שדה מ-49 יארד. באטקר בועט, ויש לנו שער שדה וגם הארכה - 36:36.

קנזס סיטי זכתה בהגרלה, והמץ' אפ של מהומס מול ההגנה העייפה של הבילס פשוט לא היה חוקי בשלב זה. בסופו של הדרייב מצא מהומס את הידיים של קלס האמין - 36:42, וקנזס סיטי הופכת לקבוצה הראשונה אי פעם שמארחת ארבעה גמרי חטיבה ברציפות.

מהומס סיים עם 378 יארד ושלושה טאצ'דאונים באוויר ועוד 69 יארד וטאצ'דאון על הקרקע. היל רשם 150 יארד וקלס הוסיף 96. בבפאלו, אלן מסר ל-329 יארד וארבעה טאצ'דאונים, כולם לדיוויס, שגמא לא פחות מ-201 יארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully