וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: ציציפאס שרד מותחן, סבאלנקה הודחה על ידי קאנפי

היווני (4) הזיע מול פריץ האמריקני, אך ניצח בחמש מערכות. מדבדב (2) התקשה מול קרסי (70 בעולם) ונזקק לארבע מערכות. בנשים, המדורגת שנייה נכנעה לאסטונית הוותיקה, גם האלפ הודחה

משחקי שמינית גמר אליפות אוסטרליה הגיעו היום (שני) לסיומם. אחרי שאתמול רפאל נדאל עבר שובר שוויון אגדי ובמקביל סשה זברב הודח, המדורג 2 דניל מדבדב הבטיח את מקומו בין שמונת האחרונים ולאחר מותחן שנמשך חמש מערכות הצטרף אליהם גם סטפנוס ציציפאס המדורג 4.

בנשים, המדורגת 2 ארינה סבאלנקה הופתעה על ידי האסטונית הוותיקה קאיה קנאפי בת ה-36, בשורה נוספת לאשלי בארטי (1) המקומית שכבר עלתה לרבע הגמר. בדומה לסבאלנקה, גם סימונה האלפ הופתעה וסיימה את דרכה בשמינית, בעוד איגה שביונטק נחלצה מפיגור בדרך להשגת הכרטיס לשמונה האחרונות.

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב. רויטרס
המדורג הבכיר באליפות הבטיח את מקומו ברבע הגמר. מדבדב/רויטרס

גברים

דניל מדבדב (2), המדורג הבכיר בתחרות לאור מניעת הכניסה לאוסטרליה מנובאק דג'וקוביץ', פגש את מקסים קרסי, האמריקאי בן ה-24 שמדורג 70 בעולם, וספק אם ציפה לקרב כה קשה בדרך להבטחת המקום ברבע הגמר. בפעם השנייה בתחרות איבד מדבדב מערכה ובסך הכל כשלוש שעות וחצי הוא נאבק עד שניצח 2:6, 6:7 (4), 7:6 (4), 5:7. מדבדב ביצע רק ארבע שגיאות כפולות וניצל רבע מאפשרויות השבירה במשחק (3/12), נתונים שעשו את ההבדל. בשלב הבא הוא יפגוש את הקנדי פליקס אוז'ה עליאסים שמדורג 9, אחרי שהוא גבר על הקרואטי מרין צ'יליץ', הפיינליסט מ-2018, בתוצאה 6:2, 6:7 (7), 2:6, 6:7 (4).

האחרון להעפיל לרבע הגמר היה סטפנוס ציציפאס (4), שבסיבוב הקודם עבד קשה מול בנואה פר (56) והיום שרד מותחן שנמשך חמש מערכות עד אשר הכניע את טיילור פריץ שרשם בסך הכל את הופעתו השביעית בסיבוב הרביעי בגרנד סלאם. האמריקני המדורג 22 בעולם ניצח את שתיים משלוש המערכות הראשונות, אולם בסופו של דבר לא יכול היה לעצור את התנופה של ציציפאס שרשם 6:4, 4:6, 6:4, 3:6, 4:6 בתום כמעט שלוש שעות וחצי. לציציפאס מתין בשלב הבא האיטלקי יאניק זינר (10), שהדיח את האוסטרלי האחרון שנשאר בטורניר, אלכס דה מינור (42 בעולם) שנכנע 7:6 (3), 6:3, 6:4.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית. Daniel Pockett, GettyImages
שברה ונשברה בחזרה ברגע האמת. סבאלנקה המתוסכלת/GettyImages, Daniel Pockett

נשים

עוד הפתעה גדולה נרשמה כאשר ארינה סבאלנקה (2) סיימה את דרכה כשנכנעה בשלוש מערכות לקאיה קאנפי הוותיקה. האסטונית, שחגגה ביוני את יום הולדתה ה-36, ניצחה 5:7, 6:2, 6:7 (7), כשהשיא היה במערכה השלישית, אז סבאלנקה כבר שברה בחזרה והשוותה ל-4:4, קאנפי השיבה בשברה מיידית והגיעה לארבע נקודות משחק, אולם המדורגת 2 בעולם חזרה ברגע האחרון וכפתה שובר שוויון, במהלכו האסטונית הכריעה את ההתמודדות. יריבתה הבאה תהיה איגה שביונטק הפולניה (7), שהפסידה במערכה הראשונה 7:5 לסוראנה קירסטאה מרומניה (38), אך התעשתה עם 3:6, 3:6 בדרך לניצחון.

מי שלא תהיה בין שמונה האחרונות היא סימונה האלפ, המדורגת מספר 1 בעולם בעברה, המדורגת כעת 14. אחרי שלא הפסידה מערכה בטורניר, הרומנייה נכנעה 6:4, 3:6, 6:4 לאליז קורנה הצרפתייה, שחגגה העפלה ראשונה לרבע גמר גרנד סלאם בדמעות של אושר על המגרש, וקיבלה תשואות מהקהל במלבורן. קורנה תפגוש ברבע הגמר את דניאל רוז קולינס (27), שגברה 6:4, 4:6, 4:6 על אליס מרטנס (19).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully