וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לטובתך: משה חוגג הוא היחיד שיכול להציל את בית"ר ירושלים

23.1.2022 / 11:15

רגע לפני הקריסה הסופית, הבעלים יכול למצוא אינטרס משותף עם המועדון: תרחיש של ירידת ליגה יפגע בו, יגדיל את ההפסד הכספי שלו ויחסל גם את מעט האמון שעוד נותר בו. עכשיו ברור מה הוא צריך לעשות - אלא אם הוא מונע מנקמנות. אופיר סער על המפלט האחרון

אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד משה חוגג/צילום: אודי ציטיאט, עריכת וידאו: טל רזניק

1. העיתוי של פוסט האינסטגרם של אופיר קריאף, שקרא אתמול לאוהדי בית"ר ירושלים להגיע בהמוניהם למשחק נגד הפועל תל אביב בטדי, היה רחוק מלהיות מקרי. הקפטן מבין היטב שאווירת הנכאים מתפשטת במועדון, מכיר מקרוב את אי הוודאות של השחקנים ושאר עובדי המועדון, ורואה איך הכותרות על התהום שאליו צועד המועדון מחלחלות אל האוהדים.

לא ששחקני בית"ר אופטימיים במיוחד. גם הם כבר אובדי עצות, ובימים האחרונים משוחחים שוב ושוב עם עורכי הדין והסוכנים כדי להבין כיצד עליהם לפעול. אתמול המועדון יזם עם השחקנים שיחה כללית לקראת מה שעשוי לקרות אם לא יוזרם כסף, אך לפחות עד יום שלישי בבית"ר לא יחלו בצעדים מעשיים. היוצאים מהכלל הם מרקו ינקוביץ', שהמועדון צריך להשתחרר ממנו בכל מקרה בשל השפעתו השלילית, ואדווין ג'סי שסוכנו כבר התבשר לפני כמה שבועות שעליו לחפש לו קבוצה.

יוסי מזרחי מאמן בית"ר ירושלים עם מקס גרצ'קין, אופיר קריאף. מאור אלקסלסי
כולם כבר על סף ייאוש/מאור אלקסלסי

2. בבית"ר ממתינים לראות אם סטפן מלול יעביר את דמי הרצינות בסך מיליון דולר, אבל גם מעט האופטימיות שהייתה כבר נמוגה. אם במועדון היו מאמינים בכוונותיו של מלול, לא היו מתקיימים הדיונים בנוגע ל"תכנית ההבראה", שבמתכונתה הנוכחית יש לה משמעות אחת - ירידת ליגה. הרוכשים האמריקאים? הם ירדו מהסיפור כבר בסיבוב הקודם, לאחר שחוגג לא היה מוכן להתחייב לשאת בתביעות עתידיות. בבית"ר מנסים להחזיר את האמריקאים לתמונה, אך בכל מקרה הם לא יעבירו כספים בחלון הנוכחי ולא יוכלו למנוע את תכנית השחרורים והקיצוצים הצפויה.

אז איזו תקווה נשארה בכל זאת? אולי דווקא מכיוון משה חוגג. לחוגג אמנם אין שום עניין לסיים יפה את הקדנציה במועדון ולהשאירו בליגת העל, אבל ברמה העסקית ייתכן שהאינטרסים נפגשים. חוגג דורש 4 מיליון דולר על בית"ר ומאמין שיקבל תמורה כזאת, אבל יודע שאם הקבוצה תהיה בדרך ללאומית, הוא לא יקבל אפילו שקל אחד.

במצב כזה הוא יחפש פתרונות איך לגרד 3-4 מיליון שקל כדי לייצב את הקבוצה עד סוף העונה. הוא יכול להיעזר בג'קי בן זקן שסייע בערבויות לשחררו למעצר בית; הוא יכול למכור או לשעבד את הזכויות על שועה וזרגרי לקבוצה אחרת; ויש עוד לא מעט פתרונות שישאירו לקבוצה סגל ראוי שישאיר אותה בליגת העל. כל עוד חוגג ממשיך להחזיק בקבוצה, האינטרס העסקי שלו יהיה להשאיר אותה בליגה. מצד שני הוא גם יכול להרים ידיים, אבל אז זה כבר יהיה מתוך נקמנות נטו, וזה משהו שאף אחד לא יוכל לעצור. בעקבות הסתבכויותיו האחרונות, חוגג "שרוף" בציבור הישראלי כאדם וכאיש עסקים. סיום אופטימי לסיפור שלו בבית"ר, יכול להשאיר לו נקודת אור כלשהי להמשך הדרך. אלא אם הוא מונע מתוך נקמנות.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
המפתחות בידיים שלך. חוגג/דני מרון

3. המצב הקיצוני כבר הוביל להתעוררות בקרב אוהדים רבים, שחלקם אף רצו לפתוח קמפיין לגיוס המונים שיציל את הקבוצה. כך או כך, ספק אם זה הפתרון, במיוחד לאור העובדה שחוגג לא משחרר את הקבוצה ובמצב כזה היא בכל מקרה תגיע לפירוק. יש כאן מלכוד, אך גם המועדון שוגה בכך שהוא לא מנסה לגייס את הקהל.

הירתמות של אוהדים לא חייבת להגיע בצורה של תרומות. יש דרכים יצירתיות לפנות לליבו של הקהל ולגרום לו לבטוח בכך שהכסף שיתרום יסייע להציל את המועדון, או לפחות יעזור לו לעמוד על הרגליים עד סוף העונה. זה לא נעים, אפילו מביך, אבל במלחמת הישרדות אסור לבחול באמצעים. צריך לזכור שבית"ר ירושלים כבר 12 שנים לא במאבק על תארים. ירידת ליגה, אולי גם עם מינוס 9 נקודות בשנה הבאה, עשויה לסמן את תחילת הסוף של בית"ר ירושלים כמועדון גדול.

אוהדי בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
במלחמת הישרדות כל האמצעים כשרים. אוהדי בית"ר/מאור אלקסלסי

4. ויש גם משחק מחר. רק אחרי האימון המסכם היום יוסי מזרחי יבין מי עומד לרשותו: נכון לאימון אתמול אוראל דגני כשיר ואמור לפתוח כבלם לצד דוד חוג'ה, כשאופיר קריאף יפתח בקישור. ריצ'מונד בואצ'י אמור לנחות היום, יעבור בדיקה ואם יהיה שלילי עשוי להיכלל בסגל. מקס גרצ'קין יתאמן גם הוא לאחר שהחלים מקורונה, אך לא ברור אם יתלבש.

אוהדי הפועל תל אביב חוטפים את הכרטיסים למשחק וקרוב ל-3,500 אדומים כבר הבטיחו מקום בטדי. בבית"ר יודעים שהסיטואציה הבעייתית בה נמצא המועדון רק מייצרת מוטיבציה אצל היריבה. "כל מה שקורה אצלנו רק נותן להם פוש, הם מריחים דם ובקרבות בין המועדונים האלה יש רצון לטרוף ולרסק במצבים כאלה", הזהירו במועדון. "לא משנה מה יקרה הלאה, גם השחקנים וגם האוהדים צריכים לשים הכל בצד ולנסות לשמור על הכבוד שנשאר לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully