וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון בשיגעון: הפתיחה הכמעט בלתי אפשרית שצלח גיא גודס

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 11:00

המאמן נשען על העוגן ששמו ג'ונסון וגילה מחדש את אדם סמית', כדי לנצח 3 משחקי הדחה ב-8 ימים בדרך לטופ 16 בליגת האלופות. המטרה הבאה: למצוא חיזוק

מאמן הפועל חולון גיא גודס/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר
מאמן הפועל חולון גיא גודס. דני מרון
נכנס לרכבת מהירה והחזיר אותה למסילה. גיא גודס/דני מרון

"נכנסתי לרכבת שטסה ב-180 קמ"ש", אמר אמש (רביעי) גיא גודס ותיאר כיצד מרגיש מאמן שמגיע לקבוצה רגע לפני שלושה משחקי עונה. והרכבת הזו, שנקראת הפועל חולון, לא תמיד "טסה" במישור - היא עושה זאת בעליות ובירידות. הרי אותו רבע נוראי של דרושפאקה, סל הניצחון של אייזיאה ווייטהד או שלשה מכרעת של גיא פניני בטורקיה הם רק חלק מהרגעים שאם היו קורים אחרת, אולי חולון לא הייתה כאן ובוודאי שגם המאמן החדש שלה לא, אבל 12 יום בלבד לאחר הזעזוע על הקווים, גם גודס וגם חולון כאן - ובגדול.

לא היה סביר לצפות שזה יהיה יפה, או משכנע. ספק אם היה הגיוני לצפות מהסגולים לנצח בשלושה משחקי הדחה בתוך שמונה ימים, עם מאמן חדש על הקווים. אבל גודס ושחקניו צלחו את המשימה עם ניצחון כפול על בשיקטאש, עליה גברו אמש 68:74 בבית בדרך ל-1:2 בסדרת הפלייאין בליגת האלופות, כאשר בין שני המפגשים עם הטורקים הדיחו את הפועל חיפה מגביע המדינה וברצף המשחקים הזה מחקו פעמיים פיגור גבוה מ-15 נקודות, ושרדו שתי הארכות.

זמן למצוא פתרונות לא ממש היה לו, אז גודס נשען קודם כל על העוגן המרכזי של הפועל חולון: כריס ג'ונסון. אחרי פתיחה מגומגמת של כל הקבוצה ברבע הראשון, הפורוורד הוביל ריצת 0:14 בתחילת הרבע השני שאחריה חולון לא הסתכלה עוד לאחור, כשבאותו פרק זמן הוא קלע 8 מ-12 הנקודות שלו במשחק והוביל שיפור הגנתי שעצר את בשיקטאש על 4 נקודות בכמעט 6 דקות. החיסרון של ג'ונסון ברבע השלישי הראה עוד יותר בבירור את החשיבות שלו, בעיקר בצד ההגנתי: בעיית העבירות שאליה נקלע ראתה את הסגולים סופגים בלעדיו 16 נקודות ב-5 דקות, בדרך לקיזוז ההפרש מ-15 ל-3 בלבד. "כריס הוא עוגן הגנתי מדהים, אישיות. הוא בא לכל אימון ב-100%, שזה משהו שראיתי ברמות הכי גבוהות - ובשביל זה הוא שייך לרמות האלה. אופי, מחויבות, מת על שחקנים כאלה", פרגן המאמן.

עוד בוואלה!

הפועל חולון גברה על בשיקטאש והשלימה 1:2 בסדרת הפלייאין

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון. דני מרון
עוגן מרכזי בחולון. כריס ג'ונסון/דני מרון

הגורם המרכזי השני בפתיחת הקדנציה המוצלחת של גודס בחולון הוא אדם סמית'. הגארד, שקרטע תחת בוסקאליה אחרי שהוחתם כמחליף לסטיבן גריי, מצא את עצמו בדיוק בזמן לא רק מבחינתו, אלא גם מבחינת מאמנו והקבוצה כולה. סמית', שלא ירד מכמות נקודות דו ספרתית בארבעת המשחקים האחרונים, סיפק אמש את ההופעה הטובה ביותר שלו בסגול: 20 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים היו לו, בנוסף למדד הפלוס/מינוס הכי גבוה בקבוצה (+12) וכל זאת כשהוא יורד מהפרקט ל-2:40 דקות בלבד. "אלה היו משחקים של להיות או לחדול, וזה מה שהוציא מאיתנו את המיטב. הראינו איזה לב יש לנו. אני אישית שיחקתי נגד בשיקטאש כמה פעמים העונה, אז היה לי סוג של יתרון", סיפר סמית', שהגיע מהליגה הטורקית.

גם גודס החמיא לאיש המשחק של חולון: "אדם נתן לנו הרבה, החזיק אותנו במשחק עם הרבה מהלכים טובים בהתקפה והגנה מצוינת, כמו שהיה גם ברבע גמר הגביע. אני אוהב את מה שהוא עושה. לא הכרתי אותו לפני, אבל אני לומד אותו בכל יום. לפני הגביע אמרתי לו שאנחנו צריכים זמן לשבת ולדבר, כדי להבין האחד את השני יותר טוב".

שחקן הפועל חולון אדם סמית'. דני מרון
התעורר בדיוק בזמן. אדם סמית'/דני מרון

אמנם לאחר הניצחון טען סמית' ש"יש לנו בסגל את כל מה שאנחנו צריכים", אבל כעת יעברו בחולון לחשוב על חיזוק שיוכל לשדרג את הקבוצה לקראת ששת המשחקים הבאים בליגת האלופות, כאשר בחודש הבא מחכה לקבוצה גם חצי גמר הגביע. השיפור של סמית' עשוי להוביל לכך שהחיפושים יתמקדו בשחקן שיעבה את הקו הקדמי, ויאפשר למאמן לשחק גם בהרכבים גבוהים יותר - כאלה שמולם התקשה במשחק אתמול. "היום אני רוצה להתאושש. אני תשוש, אין לי קול", סיכם גודס, אבל גם את זה הוא צריך לעשות במהירות גבוהה למדי, כי ב-10 הימים הקרובים רכבת הפועל חולון תמשיך לתחנות גליל עליון, גלאטסראיי ומכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully