וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב רוצה להתפוצץ: "העצירה עזרה לחבר'ה להתרענן"

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 8:32

אחרי 22 יום בלי משחק יוורליג, יארחו הצהובים את אולימפיאקוס (21:05). החשש: "לפעמים כשאתה רוצה כל כך, זה הולך הפוך"

אחרי 22 יום בלי משחק יורוליג ו-25 יום ללא משחק ביתי, מכבי תל אביב תחזור הערב (חמישי, 21:05) ליד אליהו כשתארח את אולימפיאקוס במסגרת המחזור ה-22. הצהובים מגיעים למשחק עם מאזן של שבעה ניצחונות ו-11 הפסדים, מתוכם שמונה הפסדים רצופים, ואילו היריבה מיוון ניצחה 12 משחקים והפסידה שישה בלבד.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול קוסטאס פפאניקולאו שחקן אולימפיאקוס. באדיבות אולימפיאקוס, אתר רשמי
הרבע הראשון במשחק הקודם יושב לצהובים טוב בראש/אתר רשמי, באדיבות אולימפיאקוס

בכמה מילים: במכבי תל אביב לא יודעים למה לצפות לקראת המשחק הערב. מצד אחד רוב שחקני הסגל חזרו לאימונים כבר בתחילת השבוע, מצד שני אחרי כל כך הרבה זמן ללא משחק בצוות המקצועי מתקשים לדעת איך השחקנים יחזרו ובאיזה כושר משחק. הנטייה היא לא להלביש את קיירי תומאס, אך ייתכן שהוא ימצא את עצמו בסגל ברגע האחרון.

במכבי נחושים לסיים את רצף ההפסדים, אבל זוכרים היטב את המשחק הראשון העונה נגד אולימפיאקוס בו פיגרו 35:8 אחרי 10 דקות. הצהובים לא רוצים לתת ליוונים לפתח מומנטום וינסו לשלוט בקצב, כשאלמנט חשוב נוסף הוא מיעוט איבודי כדור. בקבוצה סיפרו כי המוטיבציה אצל השחקנים גבוהה מאוד והיא יכולה להתבטא בסופו של דבר בהתפוצצות חיובית, אך במועדון גם יודעים ש"לפעמים כשאתה רוצה כל כך, זה הולך הפוך".

"אני חושב שהיה לנו שבוע אימונים מצוין. כולם חזרו מהקורונה ואני מרגיש שאיך שעבדנו ישתלם לנו", אמר קינן אוואנס. "קשה לחזור לכזה מצב, אבל המאמן עשה עבודה מצוינת בלהטמיע אצלנו תחושת דחיפות לקראת המשחק. עצירת המשחקים עזרה לחבר'ה להתרענן, לחזור ליסודות ולעבוד על הפרטים הקטנים באימונים - בלי לעסוק רק בסקאוטינג לקראת היריבה הבאה".

עוז בלייזר שסיפר כי היה אחד מהשחקנים שנמצאו חיוביים לקורונה, הוסיף: "הייתי שבוע בבידוד וחזרנו לאט לאט, הצוות המקצועי והצוות הרפואי שמו לב שנחזור כמו שצריך ונהיה מוכנים. במצב כזה אם אתה חוזר לא נכון יש סכנה לפציעות, אז הם עשו כאן עבודה מצוינת איתנו. החבר'ה שהתאמנו עבדו טוב. נצטרך את כולם. בלו"ז כזה צריך שכולם יתעלו ויתרמו מה שהם יכולים".

נושא נוסף שהעסיק את אנשי מכבי לקראת המשחק הערב הוא הקהל הערב בהיכל. כמעט כל הכרטיסים למשחק נמכרו מראש, בעיקר למנויים, אך העובדה שאנשים רבים נמצאים בבידוד יוצרת חשש מקרחות ביציעים. בנוסף מעריכים במכבי שאנשים יחששו להגיע בתקופה כל כך בעייתית.

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חוזר ליד אליהו. דורסי/ברני ארדוב

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. המנהיג של מכבי תל אביב לא ירצה להיות רשום על רצף ההפסדים הארוך בתולדות המועדון באירופה, כשהוא היה האחראי על הניצחון האחרון של הקבוצה.

הנתונים: אולימפיאקוס מובילה על מכבי תל אביב 11:13 במשחקים ביורוליג, כשמכבי מוליכה במשחקים ביד אליהו 5:7. האדומים ניצחו שבעה מ-10 המשחקים האחרונים, ששלושה מהם הסתיימו בהפרשים של עד שלוש נקודות.

- 64 ימים עברו מאז מכבי תל אביב ניצחה בפעם האחרונה ביורוליג. שמונת ההפסדים שלה הם שיא מועדון וזה קרה לה רק פעם אחת בעבר.

- תשעה שחקנים באולימפיאקוס שותפו בכל 18 המשחקים של הקבוצה עד כה העונה. במכבי תל אביב יש חמישה כאלו: אנג'לו קלויארו, קינן אוואנס, ג'יילן ריינולדס, סקוטי ווילבקין ודריק וויליאמס.

- קשה לדמיין מפגש עם כל כך הרבה פיקנטריה כמו המפגש הנוכחי. יאניס ספרופולוס אימן את אולימפיאקוס במשך ארבע עונות. טיילר דורסי חוזר ליד אליהו אחרי שנתיים בהן היה שחקן משמעותי ברוטציה של אותו ספרופולוס, כשהוא משתף פעולה בקבוצה עם קווינסי אייסי ששיחק במכבי עונה אחת. דורסי שיתף פעולה עם רומן סורקין באוניברסיטת אורגון והשניים נחשבים לחברים טובים.

היריבה: כמו מכבי תל אביב, גם אולימפיאקוס נכנסה לפגרה ארוכה ולא מתוכננת של 20 ימים ויצאה ממנה לא טוב עם תבוסה אצל פנרבחצ'ה. היוונים נמצאים בעיצומה של עונה מצוינת עם 12 ניצחונות מ-18 משחקים, אך מבט לעבר מאזן החוץ שלהם מלמד על בעיה - אולימפיאקוס ניצחה שלושה מתוך תשעת משחקי החוץ שלה, כשבבית היא לא רשמה ולו הפסד אחד. את העצבים מהתבוסה לפנרבחצ'ה הוציאה הקבוצה של יורגוס ברצוקאס על יוניקוס המסכנה והביסה אותה ב-44 הפרש כשחמישה שחקנים קולעים בספרות כפולות. ביורוליג מציגה הקבוצה רוטציה מאוזנת וארוכה עם חמישה שחקנים שמשחקים בין 21 ל-23 וחצי דקות, חמישה נוספים שמשחקים בין 11 ל-15 וסשה וזנקוב שמשחק 28 דקות בממוצע וביחד עם טיילר דורסי מוביל את הקבוצה העונה.

שימו לב ל...: קווינסי אייסי. הפורוורד נמצא בפיראוס כבר חודשיים קיבל במצטבר פחות מ-2 וחצי דקות ביורוליג. הסימן המעודד לגבי אייסי הגיע במשחק נגד יוניקוס כשהוא קלע 12 נקודות ב-16 דקות והוא עשוי למצוא את עצמו בתוך הרוטציה של ברצוקאס בקרוב מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully