וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולב העניינים: דולב חזיזה במרכז המומנטום האדיר של מכבי חיפה

17.1.2022 / 14:00

הרגע בו "חטף בראש" מבכר, התגובה לפרובוקציות, העליונות בחדר ההלבשה, הקרבה לעוזר המאמן צרפתי, השינוי בדריבל והאהבה הגדולה מהקהל: כך הפך דולב חזיזה לאחד השחקנים הכי משמעותיים של האלופה

תקציר: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים 0:4 (שמינית גמר גביע)/ספורט1

ב-3 באוקטובר 2021 אירחה מכבי חיפה את הפועל באר שבע. הירוקים שלטו במגרש ללא עוררין במרבית דקות המשחק ואחרי אדום לאורחת במחצית הראשונה, נראה היה שהירוקים בדרך לניצחון קליל. אלא שאז הגיעה הדקה ה-70 ואיתה רגע המפנה במשחק, דולב חזיזה נפל אחרי ספק הכשלה של אור דדיה ובין השניים החלה תגרה של ממש שגררה את כל השחקנים והכניסה את שחקניו של רוני לוי חזרה למשחק, אחרי שכבר נראו מרוסקים מנטלית ומקצועית. את הסיום כולם זוכרים, והמהפך של באר שבע בדרך לניצחון 1:2 מהדהד עד היום במסדרונות כפר גלים.

הפנים של ברק בכר בתום המשחק סיפרו הכול. המאמן שראה איך הספסל שלו משתולל לאורך כל המשחק וכן את השחקנים שלו מעוררים ובעיקר נגררים לפרובקציות, היה עצבני מאוד ובימים הבאים כל הגורמים חשו את זה. מי שחש את זה אולי יותר מכולם היה חזיזה. המאמן העיר באופן אישי לקשר והבהיר לו בצורה חד משמעית שלא מקובל עליו יותר שיגרר לפרובוקציות, כשגם אנשי הצוות האחרים שוחחו אישית עם חזיזה ו"נתנו לו בראש" בשפת העם. הקשר לא התווכח, הפנים את המסר והבטיח שמעתה יראו חזיזה אחר בכל הנוגע לעניינים שכאלו.

שחקן הפועל באר שבע אור דדיה, עומרי גלזר מול שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה. מאור אלקסלסי
רגע המפנה במפגש הקודם. דולב חזיזה על הדשא, עומרי גלזר ואור דדיה זועמים/מאור אלקסלסי

המבחן האמיתי שלו לא איחר להגיע. חודשיים אחרי אותו משחק מול באר שבע, עלו הירוקים לדרבי מול הפועל חיפה ולכולם היה ברור שהאדומים יחפשו את חזיזה מהרגע הראשון. במהלך המחצית הראשונה היה זה לירן סרדל שביצע עבירה קשה על חזיזה, ועיני הקהל היו נשואות לעבר מספר 8 כדי לראות האם חזיזה הפנים את המסר מאותן שיחות הבהרה. ואכן השחקן מיהר לקום, התרחק מהמקום והמשיך במשחק. "שם הבנו שחזיזה אכן עשה שינוי מהותי", קובע גורם במועדון. "הוא באמת קיבל סוג של נזיפה מכל אנשי הצוות אחרי המשחק מול באר שבע, אבל בדרבי כשניסו להוציא אותו מכליו הוא פשוט לא התעסק בזה. גם במשחק מול מכבי תל אביב היו כמה מקרים שיכולים היו לערער אותו, אבל זה פשוט לא קרה".

הערב, סיבוב שלם אחרי אותו משחק שחזיזה בפרט והקבוצה בכלל ירצו לשכוח, הירוקים יפגשו שוב את רוני לוי וחניכיו למשחק העונה בין המוליכה לסגניתה. בעוד שלמשחק הקודם הירוקים הגיעו ביכולת מדשדשת, הרי שהפעם הם נמצאים במומנטום אדיר ואם מחפשים שחקן אחד שמסמן את השינוי - חזיזה בהחלט עונה לקריטריון. מהעליונות בחדר ההלבשה, הקרבה לעוזר המאמן גיא צרפתי, השינוי בדריבל והאהבה הגדולה מהקהל: כך הפך דולב חזיזה לאחד השחקנים הכי משמעותיים אצל האלופה.

עוד בוואלה!

אלחמיד צפוי לפתוח אצל הפועל באר שבע. בכר: "נבוא להתנפל וללחוץ"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה חוגג עם האוהדים. לילך וייס רוזנברג
האוהדים מאוהבים. דולב חזיזה בחגיגות האליפות/לילך וייס רוזנברג

כאשר חזיזה הגיע למכבי חיפה בקיץ 2019, היו לא מעט ששוב כעסו על החתמה של עוד שחקן לא מוכר מקבוצה קטנה שלא יוכל להצעיד את הקבוצה לימיה היפים. בפועל היה נראה שיובל אשכנזי הוא ההחתמה הבכירה מבין הצמד שהגיע משכונת התקווה, אלא שמהר מאוד חזיזה הראה ניצוצות של קסם והפך לאחד השחקנים האהובים ביציעים הירוקים. "כשחזיזה עולה על המגרש מרגישים את הרחש ביציעים", מסביר אחד מחבריו לקבוצה. "גם בחגיגות הוא תמיד בולט, והאמת שזה לא מפתיע אף אחד מאיתנו. אנחנו רואים באימונים מה הוא עושה וגם רואים כמה הוא כריזמטי ודומיננטי בחדר ההלבשה".

ואכן, חזיזה לא רק בולט על כר הדשא והפך לאחד המנהיגים בחדר ההלבשה, או אולי מדויק יותר: אחד השחקנים האהובים והמצחיקים בחדר ההלבשה. "דולב יכול ברגע אחד פשוט לקרוע את כולם מצחוק", מעיד אחד השחקנים הבכירים בחיפה. "הוא יודע תמיד להגיד את הדברים שיצחיקו ומצד שני יודע גם לסחוף אחריו את הקבוצה ואת השחקנים כשצריך".

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה חוגג עם עוזר המאמן גיא צרפתי. מאור אלקסלסי
קשר מיוחד. דולב חזיזה עם גיא צרפתי/מאור אלקסלסי

אם דיברנו על היכולת המנטלית של הקשר, הרי שהיכולת על הדשא היא זו שהפכה את חזיזה לאחד השחקנים הלוהטים בליגה ולשחקן סגל נבחרת ישראל. בתחילת הקדנציה של ברק בכר בחיפה, המאמן לא אהב בלשון המעטה את ההתעסקות המרובה של השחקן עם הכדור ואת חוסר התכליתיות שלו. מי שלקח את חזיזה כפרויקט היה עוזר המאמן גיא צרפתי שהבטיח לבכר שהוא ייתן אפילו יותר מהעונה בה שיחק תחת מרקו בלבול.

הקשר בין צרפתי לחזיזה הפך לקרוב במיוחד וגם היום הקשר עובד פעמים רבות עם עוזר המאמן, בעיקר על הסיומת והמסירה האחרונה. במשחקים באירופה ניתן היה לראות עד כמה חזיזה התקדם והפך לשחקן שיכול להתמודד ברמות גבוהות יותר בלי רגשי נחיתות. "חזיזה הוא פשוט שחקן אדיר", מחמיא גורם בצוות. "הוא שיפר מאוד את התכלתיות ובגלל זה רואים הרבה יותר מספרים. הוא עוד יכול לסיים העונה עם דאבל-דאבל וזה רק מראה עד כמה הוא התקדם מבחינת תכליתיות, כי וירטואזיות תמיד הייתה לו".

הערב מצפה לחזיזה מבחן נוסף מול היריבה העיקרית על תואר האליפות. בעוד העיניים יהיו נשואות אל רמזי ספורי ועומר אצילי, בחיפה מבינים שדווקא חזיזה יודע להיות שובר השוויון במשחקים מן הסוג הזה. "אין ספק שדולב יכול ברגע לגמור משחק", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "אחרי המשחק הקודם מול באר שבע והגול העצמי מול מכבי תל אביב, אף אחד מאיתנו לא יתפלא אם הוא יהיה הערב איש המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully