וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן, ולא בסתר: הפריחה של מתן חוזז ומתן בלטקסה במכבי תל אביב

11.1.2022 / 13:30

מתן חוזז ומתן בלטקסה נולדו מחדש אצל מלאדן קרסטאיץ'. מלבד השם, המשותף לשניהם הוא שבסוף העונה הם יסיימו חוזים ויהיו חופשיים. ההצעות שהוגשו להם, הסטטיסטיקה שמלמדת על השינוי והשאיפה במכבי תל אביב שלא יסיימו כמו דור פרץ

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע 0:1/ספורט1

דור פרץ הוא סוג של פצע פתוח במכבי תל אביב. מועדונים לא אוהבים לאבד שחקן ללא תמורה, כל שכן כשמדובר בכוכב של הקבוצה. אבל פרץ עזב את ישראל לאיטליה בדיוק כשסיים חוזה ביוני 2021 ומכבי תל אביב לא קיבלה דבר עבורו. מצד אחד אלה חוקי המשחק, מצד שני יש לקבוצות גם כוח ביד.

לא מעט פעמים שחקנים שמועדון רוצה ולא מגיע איתם לסיכום על המשך ההתקשרות, לא מקבלים דקות משחק בעונה האחרונה. פרץ היה יוצא דופן כמובן. התרומה שלו למכבי תל אביב הייתה מכרעת בקרית שלום עוד האמינו שהוא יאריך חוזה. אבל גם אם היה אומר בחודש ינואר לפני שנה, שהוא לא יישאר בשום אופן בארץ, ספק אם מישהו בקבוצה היה מוותר עליו. הוא היה השחקן הכי חשוב של בעונה שעברה ולא היה לו מחליף.

מתן בלטקסה, מכבי תל אביב חוגג עם גבי קניקובסקי. ברני ארדוב
ההתפרקות בחיפה החלה אחרי שהוחלף. בלטקסה/ברני ארדוב

גם מתן חוזז ומתן בלטקסה יסיימו בסוף העונה חוזים במכבי תל אביב. שיחות עם הסוכנים שלהם כבר החלו, אבל בפועל שניהם יכולים כבר עתה לחתום בקבוצות אחרות, בטח באירופה לשם יעברו ללא תמורה.

מלאדן קרסטאיץ' ביקש מהרגע בו נחת בקרית שלום לבחון את כל השחקנים של מכבי תל אביב כאילו הם עלו לראשונה לקבוצה הבוגרת. בלי דעות קדומות, בלי היסטוריה, בלי סטטיסטיקה, בלי לדעת מי מהם יכול לעזוב בסוף העונה ללא תמורה למועדון. רק מה שהעיניים רואות. בלטקסה וחוזז היו מהשניים הראשונים שקלט.

בלטקסה עלה עד אז רק פעם אחת בהרכב בליגה מתחילת העונה. בתקופה של פטריק ואן לוון היו לבלם רק שמונה הופעות בכל המסגרות, בהן רשם 565 דקות משחק בסך הכול. בתקופה בה ברק יצחקי אימן את מכבי תל אביב הבלם השמאלי לא פתח מעולם בהרכב. אצל קרסטאיץ' יש לו כבר חמש הופעות בכל המסגרות בהן שיחק 437 דקות וכבש שער אחד חשוב נגד בני סכנין. הסרבי העלה אותו בכל המשחקים בליגה בהרכב.

במכבי תל אביב יש כאלה שאומרים שההתפרקות נגד מכבי חיפה, החלה עם החילוף שלו. בלטקסה נפצע, נאלץ לצאת בסמי עופר ואז מכבי תל אביב העבירה את עידן נחמיאס לצד שמאל, שם הוא התקשה מאוד - והכניסה את אנדרה ג'ראלדש לשחק כבלם ימני, תפקיד אותו לא מילא מעולם. היציאה של בלטקסה בחיפה, פירקה את כל ההגנה של מכבי תל אביב והובילה לספיגת שלושת השערים.

עוד בוואלה!

המענק שולם בטעות, ואן לוון עדיין התעקש על המשכורות ממכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מתן חוזז שחקן מכבי תל אביב מול מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
עלייה משמעותית בדקות ובתרומה. חוזז/מאור אלקסלסי

אצל מתן חוזז השיפור בתקופת קרסטאיץ' לא פחות מרשים ומשמעותי. תחת ואן לוון הוא פתח בהרכב בסך הכול פעמיים בליגה, אצל ברק יצחקי רק פעם אחת. אצל מלאדן קרסטאיץ' פתח חוזז בכל ארבעת המשחקים בליגה. שחקן הכנף הפך במשחקים האלה לדמות הדומיננטית בהתקפת מכבי תל אביב. נגד בני סכנין היו לו ארבעה איומים על השער, הכי הרבה מבין כל השחקנים. נגד מכבי פתח תקוה גם איים ארבע פעמים על השער, יותר מכולם, וכבש את השער היחיד שלו העונה. נגד הפועל באר שבע בשבת האחרונה רשם תשעה כדרורים, שוב הכי הרבה בקבוצה.

חוזז ובלטקסה כאמור יסיימו בסוף העונה את החוזים שלהם. אם הסוכנים שלהם ישיגו להם הצעות טובות מחו"ל מעכשיו, זה יהיה גם בזכות הקרדיט שנותן להם כעת קרסטאיץ'. במכבי תל אביב רוצים ששניהם ימשיכו וכבר הציעו חוזים שאולי ישודרגו בקרוב עקב השיפור ברמתם אצל הסרבי. אלמלא הגעת המאמן החדש, יתכן שהם היו ממשיכים לדשדש בין הספסל להרכב ובמקרה של בלטקסה גם ביציע. כמו עם עדן שמיר שנולד מחדש אצל האיש שהגיע מבלגרד, גם שני המתנים הם כבר לא בסתר ומה שיקרה איתם בעונה הבאה יעסיק בתקופה הקרובה את הנהלת מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully