וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחמיץ גם את רולאן גארוס? "המשך הקריירה של דג'וקוביץ' יהיה בסכנה"

הסערה הדיפלומטית נמשכת: החוקים החדשים של מקרון מאיימים על ההופעה של נולה גם בפריז, בסרביה מעלים קונספירציות על התגייסות לטובת פדרר ונדאל, ובעולם הטניס יש כבר מי שמתייצב לימינו

תקציר: סשה זברב נגד נובאק דג'וקוביץ'/ספורט1

עולם הטניס והספורט כולו ממשיך לעקוב בדריכות ודאגה אחר הסערה סביב נובאק דג'וקוביץ' באוסטרליה. אמש (חמישי) התקיימה בבלגרד הפגנת תמיכה במדורג 1 בעולם בהשתתפות מאות אנשים, כולל אביו ואימו של דג'וקוביץ', ששלהבו את הקהל. למרות שסירובו של נולה להתחסן גורר תגובות אמביוולנטיות בסרביה, המשבר הדיפלומטי שנוצר סביב האפשרות שאוסטרליה תגרש אותו בחזרה לבלגרד, הופך אותו שוב לקונצנזוס, לפחות בעיתונות המקומית.

בכלי התקשורת בסרביה דיווחו בהתלהבות מההפגנה למען דג'וקוביץ' מול הפרלמנט בבלגרד, שלוותה גם בהתפרעויות והשלכת חפצים לעבר בניין השגרירות האוסטרלית. אביו של דג'וקוביץ' אף הגדיר את בנו כ"ספרטקוס של העולם החדש", וטען שמאחורי הצעדים המחמירים של אוסטרליה עומד ניסיון לשבור את בנו ואת העם הסרבי כולו. "הם צלבו את ישו, ועכשיו מנסים לצלוב את נובאק. כל מי ששוחר חירות צריך לעמוד לצד סרביה", אמר.

מפגינים משליכים כדורי טניס לעבר השגרירות האוסטרלית בבלגרד

בתקשורת הסרבית אף מועלים מאמרים שמעלים תיאוריות קונספירציה שונות, כולל האפשרות שמטרתה של אוסטרליה היא למנוע מדג'וקוביץ' לקטוף את תואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה, ולהקדים את רוג'ר פדרר ורפאל נדאל במאבק על שיא התארים בכל הזמנים.

בינתיים דג'וקוביץ' מתכונן מהבידוד בחדרו במלון (שהוגדר על ידי אימו כ"מעופש ושורץ חרקים") לערעור שהגיש, שיעלה לדיון בבית המשפט ביום שני. דג'וקוביץ' עדיין מקווה שיוכל לקחת חלק באליפות שתיפתח ב-17 בחודש, אבל יודע שהסיכויים לא גבוהים.

בסרביה מבינים שהסיכויים לא נוטים לטובת דג'וקוביץ', ואחד העיתונאים שנחשבים מקורבים אליו הודה ש"יש עוד סיכוי שישחק באוסטרליה, אבל אני לא אופטימי". לדבריו, התעקשותו של דג'וקוביץ' לא להתחסן (או, ליתר דיוק, לא לפרסם את המידע אם התחסן או לא), בהחלט עלולה להביא להשלכות מרחיקות לכת על המשך הקריירה שלו. "אפשר לומר שהמשך הקריירה שלו בסכנה, ושהוא יצטרך לקחת החלטות קשות בטווח הקרוב. אני לא חושב שאפשר להמשיך להתחרות ככה עם כל מה שקורה ברחבי העולם. הוא לא באמת יוכל להמשיך להיות ספורטאי מקצועני מוביל בלי להתחסן".

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' "מושפל ומוגחך" באוסטרליה, וזה "עלול להפוך למכוער"

לכתבה המלאה

דג'וקוביץ' מודה לתומכים מהחלון בחדרו במלון

ואכן, לא ברור האם ההתנערות מדג'וקוביץ' תהיה מגמה כללית או שמא תקרה רק באוסטרליה, הידועה במדיניות הקורונה הקשוחה שלה. בעולם הטניס העריכו אמש שגם השתתפותו ברולאן גארוס תהיה מוטלת בספק לאור הקו שנוקט לאחרונה נשיא צרפת עמנואל מקרון, במטרה להקשיח את החוקים.

לעומת זאת, המדיניות המקלה יחסית של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עשויה לסייע לו להשתתף בווימבלדון, וייתכן שיזכה ל"הנחות" גם בניו יורק, לקראת אליפות ארצות הברית. בינתיים יש גם טניסאים שתומכים בפומבי בדג'וקוביץ'. אחד מהם הוא פליסיאנו לופס הספרדי, שצייץ אתמול: "אף אחד לא מעוניין לראות טורניר גרנד סלאם הבלי השחקן הטוב בענף. לפעמים החלטה רעה אחת רק מחמירה את המצב. אוסטרליה יוצאת רע מאוד מהסיפור הזה...איזו בושה".

לאחר מכן הסביר לופס ש"לא הייתה לי כוונה להגן על נובאק באופן אישי, אלא לזעוק זעקה כללית. חוסר ההיגיון פה משווע, אי אפשר להתעלם ממנו. כשפוליטיקאים מתערבים בספורט, המניעים אף פעם לא טהורים".

שרת הפנים של אוסטרליה מגיבה לטענות: "דג'וקוביץ' מוזמן לעזוב, הוא לא שבוי"

גם סשה זברב הגן על דג'וקוביץ', והסביר ש"אם הוא קיבל ויזה מלכתחילה, כנראה שהייתה לו סיבה מספיק טובה לא להתחסן. לטובת הטניס, עדיף שהוא יהיה חלק מהטורניר. מצד שני, חוק זה חוק, אבל אני לעולם לא אגיד מילה רעה אחת על נובאק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully