וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקו מחוץ למגרש: על הקרב על הולאנד בין ברצלונה לריאל מדריד

המאבק מתחמם: בספרד טוענים כי ראיולה "נתן את מילתו" ללאפורטה וכי החלוץ מעדיף להגיע לקטאלוניה כדי לא להתנגש עם אמבפה. המצב הכלכלי עלול לחבל בעסקה, והבלאנקוס מבינים שהגיע הזמן לפעול

תקציר: הרטה ברלין - בורוסיה דורטמונד 2:3/ספורט1

ריאל מדריד וברצלונה, או במילים אחרות, הנשיאים פלורנטינו פרס וז'ואן לאפורטה, שמים בצד את היריבות ועובדים אחד עם השני לא מעט פעמים, כמו בפרשת ה"סופרליג". עם זאת, בנוגע למירוץ אחר ארלינג הולאנד, השם החם בחלון ההעברות, היריבות היא מרה בדיוק כמו בכר הדשא.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
שתי הענקיות מספרד זוממות. הולאנד/רויטרס

בדורטמונד מבקשים מהחלוץ הנורבגי לקבל החלטה בנוגע לקבוצתו הבאה עד לסיום החודש, כך שהם יוכלו להיערך לקראת מציאת מחליף. בינתיים, נדמה ששני המועדונים הבכירים בכדורגל הספרדי הפכו למובילים במירוץ אחר החלוץ המוכשר. אז כיצד שתי הקבוצות מתכננות לנצח במירוץ?

עוד בוואלה

לאפורטה על ארלינג הולאנד: "שכל העולם יידע, ברצלונה חזרה לשוק"

לכתבה המלאה
נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
יפעיל את קסמיו פעם נוספת? פרס/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

הבלאנקוס, בהובלת פרס השקול והקר, שמים בעדיפות עליונה את צירופו של קיליאן אמבפה ורק לאחר מכן מתכוונים לעסוק בהולאנד. הצרפתי יכול לנהל משא ומתן כבר עכשיו לקראת הצטרפות בהעברה חופשית בקיץ, אך בבירה מבינים שאין זמן לבזבז בגזרת הנורבגי וכי האופציה להחתים את שניהם מפתה מאוד. ריאל ניסתה "לצפות מהצד" במירוץ אחר הולאנד כדי להימנע מכניסה למכירה פומבית, אך כעת היא מבינה שהגיע הזמן לפעול.

בניגוד לברצלונה, ריאל מדריד לא נדרשת למכור שחקנים בסכומים גבוהים כדי לממן את העסקה. שלושה שחקנים שמרוויחים משכורות עתק ולא תורמים רבות לקבוצה - איסקו, גארת' בייל ומרסלו, מסיימים חוזה בקיץ הקרוב וצפויים לעזוב. נשיא הליגה, חבייר טבאס כבר הצהיר בעבר כי לבלאנקוס יש את היכולת להחתים גם את אמבפה וגם את הולאנד.

ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה בתערוכת ברצלונה. דני מרון
צריך לדאוג למצב הכלכלי לפני שייפעל. לאפורטה/דני מרון

בברצלונה יודעים שהם צריכים למזער את הנזקים הכלכליים שהצטברו בשנים האחרונות, ומבינים שלריאל מדריד יש במצב הנוכחי יתרון מבחינה כלכלית ומקצועית. יש לציין כי הקטאלנים מדורגים כעת במקום החמישי בליגה הספרדית, שכלל לא מוביל לליגת האלופות.

עם זאת, לנשיא לאפורטה, שאגב התגלה אמש (שלישי) כחיובי לקורונה, יש יחסים קרובים עם סוכנו של הנורבגי, מינו ראיולה. הקשר בין השניים החל עוד בקדנציה הראשונה של לאפורטה כנשיא, אז החתים חלוץ סקנדינבי נוסף של ראיולה, זלאטן איברהימוביץ'. השניים ערכו בחודש שעבר פגישה, בה ככל הנראה "הונחו היסודות" לקראת העברה אפשרית, ועל פי דיווח בספרד, ראיולה "נתן את המילה" שלו ללאפורטה. עם זאת, העסקה תצא לפועל בתנאי שברצלונה תצליח לגייס את הכסף. אמנם סעיף השחרור של הולאנד העומד על 75 מיליון יורו אינו מאוד מרתיע בהתחשב לרמה ולפוטנציאל של השחקן, אך יש לזכור כי העסקה כוללת גם שכר עתק לחלוץ ושורת עמלות מנופחות, כולל לראיולה עצמו.

מינו ראיולה, ארלינג הולאנד. GettyImages
יעביר חלוץ סקנדינבי נוסף לברצלונה? ראיולה והולאנד/GettyImages

על פי הדיווח, הולאנד מעדיף "להוביל פרויקט לנצח", ולא להתנגש עם אמבפה בריאל, שם שניהם יאבקו על הכתר. בזמן שהולאנד צפוי לדרוש שכר של כ-30 מיליון יורו לעונה, ברצלונה בינתיים לא מצליחה לרשום את הרכש הטרי שלה, פראן טורס. עם זאת, הקטאלנים מקווים שדרך עזיבות של שחקנים בכירים כמו פיליפה קוטיניו ועוסמאן דמבלה, לצד שחקנים משניים כמו נטו ויוסוף דמיר, יעזרו כדי לממן את העסקה.

הקטאלנים מבינים שכדי להחתים את הולאנד, ייתכן והם יצטרכו למכור שחקן שעד כה נחשב כ"לא למכירה", כמו פרנקי דה יונג, ממפיס דפאי או אפילו אחד מבין פדרי, גאבי או ניקו הצעירים, אם וכאשר תגיע ההצעה הנכונה. בינתיים, שחקן העבר הנורבגי וחברם של משפחת הולאנד, יאן אגה פיורטופט, צייץ: "האמירה שלברצלונה והולאנד יש סיכום אינה נכונה, גם אין הבנות בין הצדדים. שימו לב שכולם מדברים, חוץ מהמחנה של הולאנד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully