וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד כולו שלהם: למה דין דוד לא הצטרף למכבי תל אביב?

3.1.2022 / 13:10

בכר רצה אותו עוד בבאר שבע, באשדוד היו בטוחים שהצהובים יילחמו עליו בקיץ, אבל ההצעה לא הגיעה. החלוץ הלוהט (לחמן: "מאז האווירון לא היה חלוץ כזה") שיוביל הערב את מכבי חיפה היה יכול לנחות בקרית שלום ולשנות את העונה של הצהובים. אז מה עומד מאחורי הפספוס?

תקציר: בני סכנין - מכבי חיפה 6:0/ספורט1

במסגרת המשולש הלא רומנטי שהתפתח הקיץ בין מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע, הרוויחה בעיקר האחרונה ממה ששתי הראשונות שיחררו, כשהאלופה ומחזיקת הגביע התמקדו בצירוף שחקנים מקבוצות קטנות יותר. לא בכל קיץ יוצא לשוק הגדולות שחקן שיכול להצליח גם מחוץ לחממה בה גדל. המעברים הם בדרך כלל לא פשוטים, ומצריכים זמן התאקלמות.

לג'קי בן זקן יש נוהל שאימץ בשנים האחרונות במ.ס. אשדוד - הוא לא מחזיק שחקנים בכוח עד המוות הספורטיבי שלהם, אבל נדיר שהוא גם ישחרר אותם ממש מוקדם. אופיר מרציאנו, גדי קינדה ואחרים תרמו לאשדוד חמש שנים ואז זכו להימכר. זה אינטרס משותף של בן זקן ושל השחקן. הוא כבר לא יכול לשלם את מה שמשלמות הגדולות והוא גם יודע בדרך כלל לקחת סכום נכבד על הטאלנט שלו.

בקיץ האחרון זה היה התור של דין דוד בן ה-25 לסיים את פרקו באשדוד. שמונה שנים עברו מהרגע שהגיע כנער לאשדוד ממחלקת הנוער של הפועל אשקלון. גדי כרמלי שעבד אז באקדמיה של אשדוד אחראי למעבר הזה יותר מכולם. דוד היה מכונת שערים בקבוצת הנוער. בבוגרים היה לו יותר קשה. לא כל מאמן ראה את הכישרון. לא לכל אחד היתה את הסבלנות. מי שתמיד פזל לכיוון היה ברק בכר. פעם סיפר בכר שדוד הוא מהשחקנים הבודדים שהוא חושש מהם. אחד שהוא תמיד מקדיש לו פרק בהכנה של הפועל באר שבע הגדולה. שנים הוא רצה אותו אצלו.

שחקן מ.ס אשדוד, דין דוד. ברני ארדוב
לא כל מאמן ראה את הכישרון. דין דוד בן ה-19/ברני ארדוב

הקיץ זה קרה ומכבי חיפה השכיבה מיליון יורו על דוד. ניקיטה רוקאביצה שיחק משחקים, אז במכבי חיפה לא חיכו. מי שכן חיכתה היתה דווקא אשדוד. במועדון הבינו שמכבי תל אביב רוצה את דוד ומוכנה לשים הרבה מאוד כסף. שיהיה ברור, בתכנית המקורית של בן זקן, דין דוד יועד לאירופה. מסוג העסקאות שהוא כבר עשה בעבר כמו במקרה אור אינברום.

הסוכן של דוד הוא גם זה שבדרך כלל הביא את ההצעות מחו"ל על השחקנים שלו, כך שבאשדוד האמינו עד הקיץ האחרון שיקבלו עבור החלוץ שלהם גם 2.5 מיליון יורו. אבל בעוד שמכבי חיפה היתה נחושה, מכבי תל אביב גימגמה. "מכבי תל אביב לא הגישה הצעה על דין דוד בסופו של דבר", אומרים היום באשדוד. "ההצעה הרצינית היחידה היתה ממכבי חיפה. אנחנו האמנו שהוא ימכר ביותר ממיליון יורו".

במקום לשים את הכסף על דוד, במכבי תל אביב הימרו על אוסמה חלאיילה וקיבלו עד עכשיו חלוץ מאוד בינוני. בשיטה שמנסה להנחיל במועדון מלאדן קרסטאיץ', דוד היה יכול להיות בינגו. המאמן הסרבי מחפש קודם מהירות וגם תנועה ויציאה לשטחים פתוחים בהתקפות מעבר. אלמנטים שתפורים על דוד. זה ללא ספק פספוס מבחינת מכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

הרננדס חיובי לקורונה, קרסטאיץ' מצהיר: "חיפה לא פייבוריטית"

לכתבה המלאה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"יודע להעריך שחקנים שהם אנדרייטד". ברק בכר/מאור אלקסלסי

"הזכייה הגדולה של מכבי חיפה בברק בכר נעוצה ביכולת שלו להעריך שחקנים שהם אנדררייטד", אומר אייל לחמן שאימן את דוד במ.ס. אשדוד. "דין דוד אפילו באשדוד לאורך שנים, מאז שהעליתי אותו לבוגרים, לא הירבה לפתוח בהרכב. כל פעם היו מאמנים שלא העלו אותו בהרכב, אבל בסוף דין דוד היה זה שהשאיר את אשדוד בליגה יותר מפעם אחת וגם בעונה שעברה שהיתה קסומה מבחינת אשדוד, אז היו רועי גורדנה ושלומי אזולאי אבל היה דין דוד שהיה המוציא לפועל. מאז עידן האווירון לא היה שחקן כאן שמזנק לשטח לקבל את הכדור בטיימינג מושלם. תוסיף לתנועה בלי כדור את האתלטיות והמהירות והוא מקנח בסיום אדיר לשער".

אז מכבי תל אביב לא ראתה את זה?

"מכבי תל אביב לא ידעו לזהות את מה שרבים לא ידעו לזהות בכדורגל הישראלי וכאן הזכייה הגדולה של מכבי חיפה. פה הברק של בכר היכה כמו שצריך. אחרי עידן רוקאביצה במכבי חיפה, דין דוד הפך להיות זה שזוכה לבכורה. הוא החלוץ המוביל של מכבי חיפה והתוצרת ניכרת לעין".

הוא יילך וישתבח?

"ללא ספק. אני זוכר את הטיפ שקיבלתי מג'קי בן זקן. הוא אמר לי שאם אני אציב שחקנים רק לפי האימונים, אז דין דוד לא יהיה בהרכב, אבל במשחק הוא משהו אחר. הוא תמיד נמצא שם. יכולת תנועה מסחררת, מהירות אדירה וסיום יוצא מן הכלל. זה רכש אדיר של מכבי חיפה".

שחקן מכבי חיפה דין דוד. מאור אלקסלסי
"הוא תמיד נמצא שם. יכולת תנועה מסחררת, מהירות אדירה וסיום יוצא מן הכלל". דין דוד/מאור אלקסלסי

13 שערים יש לו העונה בכל המסגרות. 8 שערים ובישול יש לו ב-933 דקות בליגת העל. לרוקאביצה יש בבאר שבע מאזן ליגה זהה בכמעט אותן דקות משחק. "אין ספק שאם חיפשנו במכבי חיפה מחליף לניקיטה, דין דוד בא בעיתוי הכי טוב", אומרים במכבי חיפה. "בקיץ שבו אתה מאבד את החלוץ הכי טוב בליגה, אתה יודע לקנות את החלוץ הבא הכי טוב בליגה וזו החוכמה".

דין דוד יטריד הערב את מכבי תל אביב בחיפה (20:30). הטריו מאחוריו נהנה ממנו והוא נהנה משלושת הקשרים שהפכו לאימת הקבוצות כאן. "בזמן שמכבי תל אביב תשלח כנראה את גררו להרכב, במכבי חיפה ייהנו משחקן רכש שהיה על המדף וחבל שלא ידענו להביא אותו", אומרים בסביבת מכבי תל אביב. "מכבי חיפה היתה קבוצה פחות קטלנית העונה בלי דין דוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully