וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרננדס חיובי לקורונה, קרסטאיץ' מצהיר: "חיפה לא פייבוריטית"

2.1.2022 / 18:29

אחרי חמש בדיקות שליליות, הבלם שוב נמצא חיובי ויחמיץ את הקרב עם האלופה (שני, 20:30), המאמן אופטימי בכל זאת: "אנחנו המועדון הגדול בארץ, צריך לשחק בהתאם". גם חוזז העביר מסר: "לא מפחדים". רז מאיר יפתח כמגן שמאלי מנגד

מחזור 16הסתיים03/01/2022
מכבי חיפה
  • שרי (77)
  • דוניו (79)
  • דוד (87)
2:3
  • (1, גול עצמי) חזיזה
  • (14) שמיר
מכבי תל אביב
תקציר: מכבי תל אביב גוברת 1:2 על מכבי חיפה/ספורט1

מכבי חיפה

האלופה קיימה את האימון המסכם שלה הבוקר לקראת המפגש הגדול מחר (שני, 20:30) עם מכבי תל אביב וברק בכר צפוי לדבוק במערך ובשיטה שהפכו את מכבי חיפה של העונה למאוד אטרקטיבית. כל הרביעייה הקדמית של בכר תפתח עם עומר אצילי ודולב חזיזה בכנפיים, צ'ארון שרי באמצע ודין דוד בהתקפה.

חוסה רודריגס שמאוד רוצה לשחק ואף לפתוח בעמדת המגן השמאלי, יידע רק מחר אם ברק בכר הולך איתו. המאמן רוצה עוד יום לראות עד כמה הספרדי התאושש מהפציעה שלו בשריר ונכון לעכשיו ההערכה היא שרז מאיר יפתח. בוגדן פלאניץ' יחזור להרכב אחרי ריצוי עונש בגין צבירת כרטיסים צהובים.

הירוקים מצפים כמובן לאצטדיון מלא והמאמן ברק בכר אמר: "זה משחק חשוב כמו שזה שלפניו היה חשוב וזה שאחריו יהיה חשוב. אנחנו במומנטום טוב וצריכים להמשיך לשמח את הקהל. זה משחק סולד אאוט ונעשה הכול כדי לנצח".

הבלם בוגדן פלאניץ' הוסיף: "כמו תמיד נגד מכבי תל אביב, זה משחק גדול, משחק קשה. נעשה הכול כדי לנצח. הם החליפו מאמן כך שיהיה אפילו יותר קשה. אנחנו רק רוצים לנצח מול אצטדיון מלא".

בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
עבורו זה מעין דרבי סרבי. פלאניץ'/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב

מי שיחמיץ את המשחק הוא לואיס הרננדס, שנמצא חיובי לקורונה. הבלם הספרדי שחש ברע בשבוע שעבר שהה בבידוד במהלך השבוע האחרון ויצא שלילי בכל בדיקה שעבר, עד שחזר לאימונים בסוף השבוע. הוא ייכנס לבידוד נוסף ולא יהיה חלק מסגל הקבוצה. למעט הרננדס ושחר פיבן שנמצא בסיום תהליך השיקום משברי המאמץ שהיו לו וכבר מתאמן באופן כמעט מלא, אמור לעמוד לרשות מלאדן קרסטאיץ' סגל מלא.

אגב, הרננדס עבר חמש בדיקות PCR בשבוע שעבר ובכולן יצא שלילי. את הבדיקה שעשה אתמול ושבה יצא חיובי, הוא קיבל היום אחר הצהריים והספיק לא להגיע לאימון המסכם בקרית שלום. הבדיקה אתמול נועדה כדי להיות בטוחים שהוא יכול לשהות באוטובוס עם הקבוצה בדרך לחיפה מחר ובבית המלון עם השחקנים. במכבי תל אביב מקווים כי העובדה שהרננדס היה במגע עם חבריו רק על הדשא ולא בחדר ההלבשה בקרית שלום, תמנע הדבקה.

המאמן עדיין לא חשף בפני השחקנים את ההרכב שלו למחר וממה שמתורגל בקרית שלום, יש לו כמה התלבטויות. הראשונה והמשמעותית מכולן היא האם להציב ליד עדן שמיר קשר נוסף בעל יכולות דפנסיביות ולהעלות את גבי קניקובסקי מלפני שניהם. קרסטאיץ' מבין שהחלק החזק של מכבי חיפה הוא במרכז המגרש, שם משחקים עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני וגם צ'ארון שרי. בנוסף, עומר אצילי ודולב חזיזה אוהבים להיכנס לאמצע ומשם לטווח את השער והסרבי יודע שיצטרך לקחת את זה בחשבון. אופציית הצבת דן גלזר או אייל גולסה ליד עדן שמיר באמצע, נלקחת בחשבון. במצב כזה צפוי המאמן להזיז את קניקובסקי לעמדה קדמית יותר. מול מכבי פתח תקוה פצחו מתן חוזז ואילון אלמוג, כך שקניקובסקי עשוי לשחק במקום אחד מהם, ככל הנראה אלמוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לואיס הרננדס שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
לא יחזור. הרננדס/אריאל שלום

קרסטאיץ' אמר לקראת המשחק: "אנחנו מצפים למשחק גדול ומבינים את החשיבות שלו לאוהדים ולמועדון. התכוננו הכי טוב מצידנו כדי להיות מוכנים. זה משחק מיוחד מאוד, אנחנו לא חושבים על הפער בין הקבוצות בטבלה, מבחינתנו חשוב מאוד לשחק עם הרבה ביטחון במשחק הזה. חיפה בכושר טוב, אבל גם אנחנו במצב טוב יותר ממה שהיינו בו, אנחנו המועדון הגדול בישראל וצריכים לשחק כך מחר".

על יחסי הכוחות: "הרבה אנשים חושבים שחיפה פייבוריטית, אבל מבחינתי הסיכויים של שתי הקבוצות שווים. אנחנו צריכים לתת את המקסימום ולהיות מרוכזים כל המשחק. זה יוכרע על הפרטים הקטנים. נגד מכבי פתח תקוה הראינו שיפור, ב-30 דקות הראשונות שיחקנו כדורגל התקפי ויצרנו הרבה מצבים. צריך להשתפר בהגנה ולהיות יותר מרוכזים מחר".

מתן חוז אמר: "כמו בכל שנה יש למכבי תל אביב סגל עמוק, זה לא חדש או מפתיע. כמו בכל עונה יש שחקנים שנכנסים לזון ושומרים עליו, אבל כולם שחקנים טובים וכולם בטופ של הליגה הזאת, כמו בכל שנה. זה משחק עונה, כולם יודעים מה החשיבות, כולם ברמת מוכנות גבוהה, כולם נרגשים, ויודעים כמה זה חשוב לשני המועדונים".

חוזז נשמע אופטימי והוסיף ש"הם בכושר טוב, אבל במשחק עונה כל הדברים מנוטרלים ושתי הקבוצות באות בשוויון פחות או יותר. אני לא חושב שהכושר הטוב שלהם יגרום לנו להרגיש פחות טובים או לפחד, אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ובאים לשחק כמו קבוצה גדולה".

מלאדן קרסטאיץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דילמות, ואופטימיות. קרסטאיץ'/ברני ארדוב

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-169 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 48:70 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 50 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי תל אביב הפסידה למכבי חיפה רק פעם אחת ב-33 משחקי הליגה האחרונים ביניהן, כשאלירן עטר וגארי קגלמאכר קבעו 0:2 בחוץ באוקטובר 2016. פרט לכך, היו 21 ניצחונות צהובים ועוד 11 תוצאות תיקו.

* כרגע עומדים הצהובים על 18 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד מול מכבי חיפה - הרצף הפעיל הכי טוב שלהם. שיא המועדון - רצף של 21 משחקים ללא הפסד - נרשם מול הפועל באר שבע (בין השנים 1991 ל-2002).

* ניצחון ביתי על מכבי תל אביב? את זה הירוקים לא עשו מאז דצמבר 2012, אז ויאם עמאשה דחק בדקה ה-80 וקבע 0:1 בקרית אליעזר. מכבי חיפה אירחה עוד 16 פעמים מאז בליגה ורשמה שמונה הפסדים ושמונה תוצאות תיקו.

* מכבי חיפה עם שבעה ניצחונות ליגה רצופים - הרצף הכי טוב של קבוצה כלשהי העונה. בעונה הקודמת היו לה שמונה ניצחונות רצופים בערך באותו שלב.

* מכבי תל אביב ברצף של ארבעה ניצחונות חוץ, אבל כאורחת עדיין לא שמרה על שער נקי העונה בליגה. הפעם האחרונה הייתה בשלהי העונה הקודמת, עם 0:3 על מכבי פתח תקוה.

* עומר אצילי כבש 11 שערי ליגה העונה והשווה את שיאו האישי מעונת 2018/19, אז במדי מכבי תל אביב. גם כמות הבישולים שלו זהה, עם שישה כאלה עד כה.

* לירן ליאני שפט ב-0:2 של מכבי חיפה במשחק אלוף האלופים בתחילת העונה הנוכחית, אבל לפני כן היו שלושה ניצחונות של מכבי תל אביב: 0:2 בחצי גמר הגביע בעונה שעברה, ה-3:4 המפורסם שיונתן כהן הכריע בתוספת הזמן בינואר 2020 וגם ה-1:3 של הצהובים בחיפה בדצמבר 2018.

הרכבי הקבוצות

שופט: לירן ליאני
אצטדיון: חיפה
קהל: 29123

תוצאות השבת:

הפועל תל אביב - מכבי פתח תקוה 1:2
עירוני קרית שמונה - הפועל חיפה 2:2
הפועל ירושלים - הפועל חדרה 1:1
מכבי נתניה - בית"ר ירושלים 0:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully