וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עובר לחיפה: הפועל באר שבע תתחזק בקשר, בירם כיאל בתמונה

3.1.2022 / 6:45

הפועל באר שבע מודה שהיא "בסוג של חלום" אחרי ה-0:3 על סכנין, שהמשיך פתיחה טובה יותר מאשר השיאים בתקופת בכר: "כל החלטה של רוני לוי היא בול". סוגיית כיאל שוב פתוחה אבל מורכבת, אספרייה ייקנס, סכנת הכרטיסים הצהובים נמשכת

תקציר: הפועל באר שבע - בני סכנין 0:3/ספורט1

חלון ההעברות ייפתח מחר (שלישי) רשמית ובהפועל באר שבע ינסו להתחזק בקשר מרכזי כדי שיסייע להם לזכות באליפות. השם המדובר ביותר הוא זה של בירם כיאל, אבל כדי שזה יקרה צריכים להתקיים כמה תנאים. הראשון, שבני סכנין תסכים לשחרר אותו. השני, שכיאל עצמו יסכים לעזוב את המועדון בו הוא הפך לדמות המובילה. הדבר השלישי, שאלונה ברקת תסכים לתת את מה שכיאל רוצה וזה בעיקר חוזה ארוך טווח גבוה. אם בקבוצה לא יצליחו לסגור את העסקה שיכולה לתת להם דחיפה גדולה להמשך העונה, ינסו במועדון למצוא שחקן זר לתפקיד שעד כה מאויש על ידי מספר שחקנים שלא מצליחים לשמור על יציבות בו. אתמול זה היה תורו של דוידה פטרוצי לקבל את האשראי מהמאמן רוני לוי והוא סיים את המשחק אפילו עם שער.

שחקני הפועל באר שבע רותם חטואל, איתי שכטר, דוד קלטינס, אור דדיה, תומר יוספי, עומרי גלזר, חאתם עבד אלחמיד, אריאל הרוש. דני מרון
תלכיד מצוין. באר שבע חוגגת/דני מרון

הפועל באר שבע עשתה את שלה אמש בניצחון החלק 0:3 על בני סכנין והעבירה את הלחץ למכבי חיפה שתצטרך הערב לנצח את מכבי תל אביב כדי לצמצם את הפער שוב לשתי נקודות בלבד. הניצחון של רוני לוי ושחקניו אמש בטרנר העלה את הפער בפסגה מהאלופה שבמקום השני לחמש נקודות ובקבוצה מרגישים שהם נמצאים על גל כל כך גבוה שיכול לסדר גם ניצחונות על מכבי תל אביב ומכבי חיפה בשני משחקי הליגה הקרובים שמצפים לה.

הניצחון אמש שם הבוקר את הפועל באר שבע במקום אפילו יותר מרשים מהמקומות בהם היא היתה בעונות האליפות בתום המחזור ה-16. הבוקר יש לקבוצה 40 נקודות מתוך 48 אפשריות עם מאזן של 12 ניצחונות, 4 תיקו ו-0 הפסדים. בעונות האליפות עם ברק בכר היו לה פעמיים 36 נקודות בתום המחזור ה-16 ופעם אחת 38 נקודות. "ברור שעדיין אי אפשר לדעת לאן העונה הזו תלך, אבל נכון לרגע זה וכשפתחנו את 2022, אנחנו בסוג של חלום", אמר אמש שחקן בקבוצה אחרי שירד עם חבריו מדקות ארוכות של חגיגות מול האוהדים על כר הדשא. "אף אחד לא יכול היה לשער בקיץ כשנבנתה כאן קבוצה חדשה ובטח אחרי שהודחנו מאירופה, שזה יילך למקום הזה ובארבעה חודשים נעשה רצף כזה מיוחד".

עוד בוואלה!

רוני לוי על הצהוב של מיגל ויטור: "הבנתי שייעדר בגביע"

לכתבה המלאה
ניקיטה רוקאביציה שחקן הפועל באר שבע עם מריאנו באריירו, רמזי ספורי. דני מרון
למי קראתם שחקן גמור? רוקאביציה/דני מרון

הפועל באר שבע פיתחה הרתעה מול הקבוצות אחרות שבאות לשחק מולה ויש לה היום גם כמה עוגנים משמעותיים מאוד. עמרי גלזר שלקח את המקום של אריאל הרוש שנפצע, לא נותן לרוני לוי סיבות להוציא אותו. מיגל ויטור, גם כשהוא לא כובש שערים, סוחף את כל ההגנה לעונה אדירה. חאתם עבד אלחמיד ואיתן טיבי עושים עבודה שקטה ובטוחה והיום קשה מאוד להגיע למצבים מול הפועל באר שבע. אלחמיד הוחזר אתמול לשחק כבלם ונראה שלוי לא יזיז אותו משם. מריאנו באריירו שומר על יציבות ודואג לתת לבלמים הרבה שקט. ויש כמובן את רמזי ספורי, אולי שחקן העונה עד כה, ואתמול זה שוב היה ניקיטה רוקאביצה עם שני שערים מיוחדים. בראשון הוא נגע ברכות בכדור החזק שהגביה ספורי ושם אותו מזווית קשה מאוד בחיבורים של מחמוד קנדיל. בגול השני כבש מקרוב בראש בצורה כה חכמה.

ואם לא די באלה שתמיד שם, אתמול נשלח אור דדיה להרכב כי דנילו אספרייה חטא בעבירת משמעת. אז דדיה סיים את המשחק עם שני בישולים. יחד איתו קיבל דוידה פטרוצי את חולצת ההרכב אחרי הרבה זמן וגמל בשער משלו עם פתיחת המחצית השנייה. "זה נראה שכל החלטה של רוני היא בול. לא רוצים להתעורר מהתקופה הנפלאה הזו", אמרו אמש בקבוצה.

אספרייה - שנשאר אתמול מחוץ לסגל אחרי שלוי החליט להעניש אותו כי יצא לבלות עם חברתו במועדון בעיר בערב הסילבסטר, אף שלמחרת בבוקר היה לקבוצה אימון מסכם - יעמוד בפני ועדת משמעת ויספוג קנס כספי. הקולומביאני לא עבר עד כה עבירת משמעת והיה מאוד חיובי, אולם לשחקנים נאמר כמה פעמים לא לצאת לבלות בלילות שלפני אימוני בוקר, כל שכן לא 48 שעות לפני משחק, ומכאן שלוי החליט לא להבליג ולא לעבור לסדר היום.

חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל באר שבע עם רמזי ספורי. דני מרון
שחקן העונה והלב ההגנתי. אלחמיד וספורי חוגגים/דני מרון

האזינו: יניב טוכמן על הדהירה של הפועל באר שבע

באשר לצהוב שספג מיגל ויטור, אמרו בקבוצה אמש שלא ניתנה הוראה מפורשת לספוג צהוב כדי שאפשר יהיה לשחק בוודאות נגד מכבי חיפה. "עובדה שחאתם ואיתי שכטר גם היו עם ארבעה צהובים ולא אמרנו להם לספוג צהוב חמישי", אמרו במועדון. "מה, משחק גביע בנתניה פחות חשוב ממשחק ליגה? נכון שמכבי חיפה בליגה זה משחק עונה אבל אנחנו לא רוצים לזכות בגביע המדינה? נכון שהיה דיבור במועדון בימים שלפני המשחק מה עדיף, אבל לא ניתנה הוראה לשום שחקן לעשות צהוב מכוון".

בכל מקרה, ויטור כאמור יחסר בגביע אבל ארבעה שחקנים נמצאים בסכנת צהוב שימנע מהם מלשחק מול מכבי חיפה בעוד שבועיים. ספורי שספג אתמול צהוב שמיני, אלחמיד, שכטר ודדיה עם צהוב רביעי, יצטרכו להיזהר מכרטיס צהוב נגד מכבי תל אביב בשבת כדי לשחק מול מכבי חיפה.

המחזור יינעל הערב (20:30) במשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. ניצחון של האלופה יצמק את הפער בפסגה לשתי נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully