וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס קנה זמן, אבל "בלי תוצאות, השמועות לא ייפסקו"

31.12.2021 / 8:45

ההודעה על הישארותו של המאמן היווני תאפשר לו מרווח נשימה, אבל במכבי תל אביב "הלא רשמית" יודעים: הוא עדיין לא חסין, ויצטרך להוכיח את עצמו אחרי ריענון הסגל. החיזוק יגיע מאירופה, היעד: להחתים באופן מיידי גארד שיוריד עומס מווילבקין ואוואנס

יאניס ספרופולוס מסכם את ההפסד לאנאדולו אפס/צילום וידאו: דני מרון עריכת וידאו: אסף דרורי

בימים האחרונים מכבי תל אביב התנהלה כשתי ישויות נפרדות. הישות הראשונה, הרשמית, זו שגם פרסמה אמש (חמישי) את ההודעה בתום ישיבת ההנהלה לפיה יאניס ספרופולוס ממשיך ובמועדון ימשיכו לעשות את המאמצים לחיזוק הסגל; והישות השנייה, זו שבאה גם היא מתוך המערכת, שסיפקה שמועות והערכות על מעמדו המתערער של המאמן.

מכבי תל אביב הרשמית הייתה זו שניסתה להדוף לפחות פעמיים בשבועות האחרונים את גל השמועות. הפעם האחרונה הייתה אחרי הדרבי, כשהבהירה בשיחות כי מעמדו של ספרופולוס לא עומד על הפרק. אלא שלקראת המשחק נגד מונאקו חזרו השמועות והדיווחים, ועל אף ההכחשות והעובדה כי היה ברור שהיווני ממשיך לפחות עד המשחק הקרוב, לאנשי המועדון זה הספיק כדי להוציא את ההודעה הלא שגרתית.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
עדיין מוערך, אבל "זה לא שאיטודיס או שאראס נמצאים בשוק". ספרופולוס/דני מרון

אז מה למעשה שומר את יאניס ספרופולוס כמאמן הצהובים? ראשית כל, האמונה של הנהלת המועדון במאמן היווני. במכבי יש הערכה רבה כלפי ספרופולוס שנתפס כמאמן טוב לרמת יורוליג, שהתוצאות שלו מדברות בעד עצמן. "יאניס הוא לא הבעיה שלנו", חזרו ואמרו בקבוצה בחודש האחרון, "נכון שגם לו יש חלק במה שקורה, אבל הוא לא הבעיה המרכזית".

הנושא השני הוא היעדר מחליף ראוי. לוואלה! ספורט נודע כי מספר מאמנים אירופיים, חלקם אימנו במשך שנים ביורוליג, העבירו מסרים עקיפים וגם ישירים להנהלת המועדון כי יסכימו להגיע, אפילו עד לסיום העונה בלבד, אך אף אחד מהם לא היה כזה שגרם לצהובים לזנוח את המאמן האהוב שלהם ולבצע זעזוע בעמדה זו.

"צריכים להבין, זה לא ששאראס או איטודיס או מאמנים בסדר גודל הזה נמצאים בשוק", סיפרו במכבי במהלך השבוע. בין השמות שיכלו לבוא בחשבון היו יסמין רפשה הוותיק, רימאס קורטינאיטיס וייבגני פשוטין. בנוסף, בשלב הזה גם האופציה הישראלית לא קסמה לאנשי מכבי.

הנושא השלישי הוא הסגל. במכבי רצו לתת ליאניס ספרופולוס את הקרדיט לנסות ולשנות את הקבוצה דרך שינוי שחקנים, אחד או שניים, כשלא פחות משלושה שחקנים סומנו ככאלה שעשויים לשלם את המחיר - ג'יימס נאנלי שכבר הוצא מהסגל למונאקו, ג'יילן ריינולדס שהשתפר נגד זניט אך לא שומר על יציבות, ודרק וויליאמס. אלא שהאפשרויות לא רבות, וגם שמות שהיו על השולחן לא שכנעו את הצוות המקצועי.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הודיעה: יאניס ספרופולוס ממשיך כמאמן

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם עוז בלייזר, ג'יילן ריינולדס. דני מרון
גם וויליאמס וריינולדס על הכוונת?/דני מרון

אז מה הלאה? קודם כל במכבי תל אביב מקווים לצאת כבר מחר (שבת, 20:20) לדרך חדשה עם ניצחון במשחק חשוב נגד הפועל ירושלים, שהפסד בו עשוי להיות מכריע מאוד לקרב הביתיות בפלייאוף השנה. בקבוצה יערכו היום אימון שלאחריו יפורסם הסגל למשחק, כשג'יימס נאנלי שוב צפוי להישאר בחוץ.

במקביל במכבי רוצים מאוד להחתים מיידית שחקן בעמדות הגארד שיעזור לסקוטי ווילבקין וקינן אוואנס. העובדה כי שוק השחקנים שנמצאים בארצות הברית הוא על גבול הבלתי אפשרי לאור החוזים הזמניים שמוצעים ב-NBA בסיטונאות, גורמת לקבוצה להסתכל על אפשרויות באירופה, כפי שעשתה זניט סנט פטרסבורג עם החתמתו של טייסון קרטר מלאבריו.

ומה לגבי ספרופולוס? במועדון מקווים כי ההודעה הרשמית תגרום לשקט בגזרה שלו, אבל גם הם יודעים שאם רצף ההפסדים לא ייעצר, ובשבוע הקרוב לא תצליח הקבוצה לנצח ביורוליג ולעבור את המשוכה של הפועל ירושלים, השמועות לא ייעצרו. "בסוף אנחנו רק מנסים לעצור את זה, אבל להפסיק את זה לחלוטין כנראה שלא נוכל", אמר בכיר במועדון אמש, "נקווה שהתוצאות על המגרש ישלימו את העבודה שהתחלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully