וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזייה בהילוך גבוה: צפו בתחרויות אומנות הלחימה שנערכות בתוך מכונית

ניסיתם פעם לדמיין איך ייראה קרב ג'יו ג'יטסו במושב הקדמי של הרכב שלכם? הכירו את "אוטו ג'יטסו" - ענף חדש ומקורי במיוחד שצובר תאוצה עם מיליוני צפיות ברשת

הענף החדש אוטו ג'יטסו צובר תאוצה ברוסיה/רויטרס

עולם אמנויות הלחימה מתפתח ומשתנה בקצב מהיר, ומסתבר שברוסיה הולך וצובר תאוצה ענף חדש והזוי במיוחד בשם "אוטו ג'יטסו". ממש לא ברור מה מוזר יותר - העובדה שמישהו הגה פורמט קלוש כמו תחרויות ג'יו ג'יטסו בתוך מכונית או העובדה שהרעיון שלו תפס - אבל נראה שאין מנוס מלעשות היכרות עם החוקים שלו.

אז ככה - שני המתחרים נכנסים לשני המקומות הקדמיים במכונית, נלחמים במשך סיבוב אחד של שלוש דקות, ואז מתחלפים במקומות לסיבוב נוסף של שלוש דקות. אם אף מתחרה עדיין לא נכנע, השניים עוברים למושב האחורי לסיבוב מכריע של ארבע דקות. אם גם אז אין כניעה מאף צד, המתחרה שמוכרז כמנצח הוא זה שצבר יותר נקודות, בדומה לשיטה הרגילה בג'יו ג'יטסו - 4 נקודות להגעה למצב של רוכב, 4 נקודות למצב של רוכב אחורי, 3 נקודות למעבר גארד ו-2 נקודות להנחת ברך על הבטן.

יוזם הענף, ויק מיחיב, הוא לוחם MMA שמחזיק בחגורה שחורה גם בג'ודו וגם בג'יו ג'יטסו, ובנוסף הוא גם דוקטור למתמטיקה. "בשנה שעברה עלה לי הרעיון להשתמש ברכבים כזירות לקרבות", הסביר מיחיב. "ובמשך השנה האחרונה אני והחברים שלי מקיימים טורנירים קטנים של אוטו ג'יטסו על מנת לבחון אספקטים שונים של התאמת אומנות הלחימה הזו לחלל כל כך קטן".

עוד בוואלה!

כשאלמוני החליט לתקוף את אלוף העולם בג'יו ג'יטסו באמצע הרחוב

לכתבה המלאה

ערוץ היוטיוב של מיחיב המוקדש לענף כולל עשרות סרטוני קרבות שצברו כבר מיליוני צפיות, ויותר ויותר אנשים ברחבי העולם נחשפים לסגנון הלחימה המקורי, בו מותר להשתמש בכל דבר בתוך המכונית ככלי נשק - כיסאות, מראות, הגה ואפילו חגורות הבטיחות - וכפי שמיחיב מצהיר: "המפתח לניצחון כאן הוא שימוש יצירתי בסביבה".

לאוניד גאטובסקי, לוחם ומאמן ג'יו ג'יטסו בעל חגורה שחורה שהתנסה בענף החדש הסביר: "ללוחם שנמצא למעלה יש יתרון מובהק, כי יש מרווחי אחזקה טובים כמו בין המושבים או מתחת להגה, שם מי שלמעלה יכול לדחוף ולדחוף. בתוך המכונית אין הרבה אוויר, כך שאם אתה מצליח להתמקם למעלה ולדחוף עם הברכיים יהיה ליריב שלך קשה להשתחרר".

על סיכויי ההצלחה של האוטו ג'יטסו אמר גאטובסקי: "חדשנות זה דבר טוב, אפילו בענפי ספורט מסורתיים. אם החדשנות היא ראויה לצפייה ומעניינת את הצופים, אפשר לעבוד איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully