וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה דני אבדיה ממשיך לקבל בהגנה את כוכבי היריבה? בוושינגטון מנתחים ומשבחים

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 9:23

הישראלי של הוויזארדס שוב נדרש לשמור על סופרסטארים, ואומנם מול ג'ימי באטלר הוא התקשה, אבל המאמן אנסלד ג'וניור טוען: "אני נותן לו הרבה קרדיט, הוא כבר הוכיח את עצמו". המספרים ממחישים את "הפוטנציאל שלו להפוך לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה"

דני אבדיה אחרי שיא הדקות העונתי שלו מול יוטה/האתר הרשמי של הוויזארדס

"מאמן וושינגטון ממשיך להאמין בדני אבדיה מבחינה הגנתית", טוען הבוקר (רביעי) כתב NBC צ'ייס יוז, ומנתח למה. על פי הניתוח ברשת האמריקאית, "עד כה העונה הישראלי הוכיח את עצמו כשומר יותר ממוכשר, כשהוא רק בשנה השנייה שלו ב-NBA ובן 20 בלבד. אחרי פתיחה חזקה של העונה בצד ההגנתי, הרף הועלה עבורו לאחרונה.

"במשחקים האחרונים הוויזארדס הסתמכו מאוד על אבדיה שהוצב כשומר על השחקן הטוב ביותר של הקבוצה היריבה, לא משנה מה העמדה או הסגנון של השחקן שמולו. הוא הוצב מול גארדים כמו דונובן מיטשל וקמבה ווקר, כמו גם שחקני ווינגמן מגוונים כמו טוביאס האריס וג'ימי באטלר.

"הסיבה לכך היא התפקוד המוצלח של אבדיה כשומר, אבל חלק מזה הוא גם הכרח, שכן הוויזארדס חסרו שורה ארוכה של שחקנים בגלל הקורונה. אבל השורה התחתונה היא שאבדיה מקבל הזדמנות ואתגר גדול, עם הפגנת אמון מצד צוות המאמנים", כך נטען בארה"ב.

"זה הולך להיות אתגר", אמר המאמן ווס אונסלד ג'וניור על המשימות ההגנתיות של הישראלי, "אנשים שוכחים שהוא שחקן שנה שנייה ואנחנו מבקשים ממנו לשמור על אולסטארים. לכן, זה לא הולך להיות מושלם בכל ערב, ואני לא מצפה שזה יהיה, אבל אני חושב שיש התפתחות. ככל שהוא יעשה את זה יותר, יהיה לו נוח יותר עם הגנה ושמירה מול מאצ'אפים כאלה והתאמות שנדרשות. זה רק ישפר אותו".

דני אבדיה מול דאנקן רובינסון, וושינגטון וויזארדס מול מיאמי היט. רויטרס
איש המפתח בהגנה. דני אבדיה/רויטרס

הלילה מול מיאמי אבדיה בילה חלק ניכר מהמחצית הראשונה בשמירה על ג'ימי באטלר, לפני שעבר להגנה על הקלעים טיילר הירו ודאנקן רובינסון. כשבאטלר היה מול אבדיה המספרים שלו היו 2 מ-4, כשהכוב של מיאמי תוקף את הסל והולך לטבעת. בשני הפוזשנים הראשונים מולו, אבדיה כפה על באטלר שתי החטאות, אבל בשניים הבאים באטלר הסתגל לישראלי. באטלר סיים את המשחק עם 25 נקודות ושיא קריירה של 15 אסיסטים. גם קייל קוזמה, ספנסר דינווידי וקורי קיספרט שמרו על הכוכב של ההיט, וגם הם לא זכו להצלחה רבה.

על פי הניתוח ב-NBC, "לאבדיה היה לילה לא יציב נגדו, בדיוק כפי שהיה לו מול האריס ו-ווקר. הוא היה טוב יותר מול דונובן מיטשל, שמול שאר שחקני הוויזארדס כן הסתדר, בעוד שאבדיה עצר אותו בדקות ההכרעה בסוף הרבע הרביעי במהלך הניצחון של הוויזארדס. עם זאת, זה די צפוי לקבל מאבדיה יכולת עם עליות וירידות, בהתחשב בגילו וברמת הניסיון שלו. המאמן רואה במשחקים האלה רגעי לימוד לשחקן צעיר שיש לו פוטנציאל להיות שחקן הגנה מהטובים שיש ב-NBA".

"הוא כבר הוכיח את עצמו והראה את היכולת שלו לעשות את זה, זו השורה התחתונה", אמר מאמן וושינגטון על השמירה של אבדיה מול מיאמי, "אני נותן לו הרבה קרדיט, אחרי הרבה לילות שבהם הוא עשה עבודה נהדרת. הלילה הוא התקשה קצת מוקדם ונקלע לצרות... זה רק ממחיש את המשמעת שיש לבאטלר ואת המודעות שלו למה שהוא עושה. הוא יוזם הרבה מגע, הוא מגיע לקו העונשין. אתה רק צריך להיות מודע לזה ולהיות מוכן לספוג חלק מהמגע הזה בלי לעשות עבירות".

עוד בוואלה!

מיאמי גברה 112:119 על וושינגטון בקרב החסרות, רק 7 נקודות לדני אבדיה

לכתבה המלאה
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. C. Morgan Engel, GettyImages
הנתונים מראים בבירור שהוויזארדס טובים יותר מבחינה הגנתית כשהוא על המגרש. דני אבדיה/GettyImages, C. Morgan Engel

עוד נטען כי "לאבדיה יש את הדירוג ההגנתי הטוב ביותר (105.2) מבין שחקני הוויזארדס הקבועים... הנתונים מראים בבירור שהוויזארדס טובים יותר מבחינה הגנתית כשהוא על המגרש. שחקנים שנשמרו על ידי אבדיה קולעים ב-4.2 אחוז נמוך יותר מהממוצע העונתי שלהם, ההפרש הגדול ביותר עבור כל שומר בוויזארדס. אבדיה במקום השלישי בקבוצה בכפייה של זריקות קשות (6.3 למשחק) ושני בחסימות (0.8 למשחק).

"אבדיה שיחק רק 88 משחקי NBA בקריירה, הוא עדיין מחפש את דרכו. אבל המשימות ההגנתיות שהוויזארדס ממשיכים לתת לו ממחישות את כל מה שצריך לדעת על כמה הם סומכים עליו וכיצד הם רואים את הפוטנציאל שלו משתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully