וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה אחרי חדרה: ניצחון "של אליפות", קנס על בלומפילד, מאיר פצוע

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 13:01

שוב דעיכה במחצית, עוד שחקן שנפצע (רז מאיר שסובל מקרע ברצועת מפרק הבריח), אבל בסופו של דבר האלופה שוב מנצחת, הרבה בזכות דין דוד הלוהט וחוסה רודריגס "הנכס". וגם: העונש על אירועי בלומפילד, זריקות הבוז לברקוביץ'

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חדרה 0:1/ספורט1

1. מכבי חיפה רשמה הרבה נצחונות משכנעים וגדולים בחודש האחרון, אבל מי שראה אתמול (שלישי) את החגיגות ואנחת הרווחה עם שריקת הסיום אחרי ה-0:1 ה"קטן" מול הפועל חדרה - הבין עד כמה הנצחון הדחוק על היריבה הצנועה היה משמעותי עבור הירוקים. "דרך משחקים כאלה מבססים את עצמך במאבק אליפות וזוכים בה", אמר שחקן בכיר בקבוצה, "יכולנו לרשום תוצאה גבוהה בהרבה, ואם להודות על האמת חדרה כמעט ולא סיכנה בכלל את השער שלנו, אבל אין ספק שזה היה אחד המשחקים הקשים ובגלל זה הנצחון היה מתוק מאוד". בחיפה שיבחו את האסרטיביות וההנעה במחצית הראשונה וכן את העובדה שלא הסתכנו בחלק ההגנתי ושמרו על היתרון. "צריך לדעת לנצח גם 0:1", אמר גורם בקבוצה, "ידענו שהמשחק מול חדרה יהיה קשה אבל יכולנו להפוך אותו לקל הרבה יותר".

אם יש משהו שמדאיג את אנשי חיפה אחרי המשחק אמש הוא ההבדל בין המחציות. זו לא הפעם הראשונה העונה שהירוקים רושמים מחצית אחת ברמה גבוהה ובמחצית האחרת מחצית חלשה, בלשון המעטה. גם אתמול הציגו הירוקים משחק מצוין במחצית הראשונה ויכלו לרדת ביתרון גדול בהרבה אך במחצית השנייה הורידו הילוך ולא הצליחו לשחזר את היכולת מהפתיחה. ברק בכר כעס כבר בעבר אחרי משחקים מול מכבי נתניה ובית"ר ירושלים אך אמש העדיף לשבח את שחקניו ועודד אותם אחרי ניצחון חשוב במיוחד.

כעת הירוקים עלו למקום הראשון עד המשחק של הפועל באר שבע מול בית"ר ירושלים, ובקבוצה מקווים שהעובדה שבאר שבע מגיעה ממקום שני ילחיץ את הקבוצה של רוני לוי. "ברור שאנחנו רוצים כבר להעפיל למקום הראשון בתום המחזור", הודה שחקן בכיר בחיפה, "אבל זה לא מלחיץ אותנו, בטח לא בשלב הזה ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות את שלנו ולהמשיך לצבור ניצחונות".

דין דוד שחקן מכבי חיפה כובש שער. מאור אלקסלסי
בכיוון הנכון. דוד/מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה בעונת הדאבל 1990/91. מאור אלקסלסי
טקס מרגש. שחקני העבר/מאור אלקסלסי

2. עוד סיבה לדאגה נרשמה במחצית השנייה כאשר רז מאיר נפצע בכתף והוחלף לאחר שנפל בצורה רעה ולא הצליח להמשיך. מאיר הפך במשחקים האחרונים למגן השמאלי לאור הפציעות של סאן מנחם וטאלב טואטחה והציג יכולת טובה מאוד, ואף זכה למחמאות רבות מהצוות המקצועי של חיפה. מאיר סבל מכאבים עזים בסוף המשחק ועבר קיבוע על ידי אנשי הצוות הרפואי. בבדיקה התברר שהפציעה חמורה ממה שחשב והוא סובל מקרע ברצועת מפרק הבריח והוא בספק גדול לשבת. בחיפה קיוו להכשיר גם את סאן מנחם שסובל מקרע ברצועות הקרסול, אך המגן צפוי להיעדר ביום שבת. ייתכן שרמי גרשון או שון גולדברג יוצבו בעמדת המגן השמאלי.

מי שיחמיץ את המשחק מול סכנין הוא הבלם הסרבי בוגדאן פלאניץ' שסוחב חמישה כרטיסים צהובים. עופרי ארד צפוי לתפוס את מקומו של הסרבי במרכז ההגנה לצדו של שון גולדברג (אם זה לא ישחק כמגן). מי שזכו למחמאות גדולות אמש היו דולב חזיזה ודין דוד שממשיך ברצף הכיבושים שלו וקרוב שער אחד מעומר אצילי ואלון תורג'מן בראש טבלת מלכות השערים של הליגה. מעל כולם זכה חוסה רודריגס למחמאות גדולות כאשר הקשר שהפך למגן ימני לאור החיסורים מציג אף הוא יכולת מצוינת בתפקידו החדש, כך לתחושת אנשי הקבוצה. "חוסה הוא נכס", אמר גורם בקבוצה, "הוא עושה את כל מה שהוא עושה באינטלגנטיות אדירה וזה ניכר היטב במשחק עצמו".

שחקן מכבי חיפה חוסה רודריגס. מאור אלקסלסי
עושה הכל, ובאלגנטיות". רודריגס/מאור אלקסלסי

3.בכר ערך א מש ארבעה חילופים, מהם שלושה שחקני הגנה, כאשר בקישור ובהתקפה בחר המאמן כמעט שלא לערוך שינויים. מי ששוב לא זכו לדקות הם יובל אשכנזי ובן שהר. השניים שאפילו לא התחממו אמש מאוכזבים באופן טבעי ממעמדם ולמעשה הם מהיחידים בקבוצה שלא רשמו רצף של משחקים כשחקני הרכב וקיבלו הזדמנות להוכיח את עצמם. בחיפה הבהירו שאף שחקן לא ישוחרר עד אשר לא יגיעו מחליפים אך סימנו את השניים (ביחד עם אורי דהן) כשחקנים שעשויים לעזוב - אם יתאפשר לצרף שחקן שהצוות המקצועי ירצה, כדי לפנות מקום בתקציב שכר השחקנים במסגרת רשת הביטחון של משרד האוצר. אשכנזי מבוקש בלא מעט קבוצות ושמו של אורי דהן עלה כמועמד הן בהפועל תל אביב והן בקרית שמונה, והשניים צפויים להסכים לעזוב, אבל החלוץ מעוניין להישאר ומבחינתו עזיבה לא על הפרק ובכוונתו להישאר ולהילחם על מקומו.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה, מדי רטרו. מאור אלקסלסי
העיניים על באר שבע. אצילי/מאור אלקסלסי

4. עוד לפני המשחק אמש בחיפה רשמו רגע מרגש כשערכו טקס הוקרה לכבוד שחקני קבוצת הדאבל היחיד של המועדון בהיסטוריה. חלק משחקני הקבוצה הגיעו וזכו לכבוד מלכים על כר הדשא כשגם אחרי הטקס נקראו על ידי הקהל להגיע ולהתקרב ליציע על מנת להריע לשחקני אותה קבוצה היסטורית. בין השמות על כר הדשא היה אפשר לראות סמלים דוגמת רפי אוסמו ואברהם אבוקרט וכן כוכבי עבר דוגמת טל בנין, עופר מזרחי, איתי מרדכי, איתן אהרוני, גיורא אנטמן ואחרים. לאחר הטקס עלו שחקני העבר אל אחד מהתאים היוקרתיים באיצטדיון וערכו ארוחה משותפת. מי שנעדרו מהטקס היו ראובן עטר ושלמה שרף שמסרו שלא יכלו להגיע, וכן איל ברקוביץ' שסירב להגיע ואף התבטא בחריפות לפני המשחק כשהסביר שהוא אינו מגיע לכבד את אלו שלא כיבדו אותו ופגעו בילדיו. כשקראו בשמו של ברקוביץ' על ידי הכרוז המיתולוגי יעקב שכנר, נשמע בוז צורם על ידי האוהדים, בעיקר אלו שישבו ביציע הצפוני.

* מכבי חיפה נענשה על ההשחתה הקשה של אוהדיה את שער 11 בבלומפילד במשחק שבו הירוקים התארחו באצטדיון התל אביבי. הקבוצה נקנסה ב-35 אלף שקל, וקיבלה עונש על תנאי של סגירת היציע הצפוני באצטדייונה הביתי על כל הרשעה נוספת בהתפרעות אוהדים או התנהגות בלתי הולמת. מכבי חיפה כידוע התחייבה לשלם על הנזקים שעשו אוהדיה באצטדיון.

עוד בוואלה!

הוונדליזם של אוהדי מכבי חיפה: ראשי בלומפילד בהלם, הקבוצה תגיש תביעות

לכתבה המלאה

משחקי המחזור הבא בליגת העל

הפועל חיפה - מ.ס. אשדוד
הפועל תל אביב - עירוני קרית שמונה
הפועל נוף הגליל - מכבי נתניה
בני סכנין - מכבי חיפה
הפועל חדרה - הפועל באר שבע
בית"ר ירושלים - הפועל ירושלים
מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully