וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנג שוואי מכחישה: "מעולם לא אמרתי או כתבתי שמישהו תקף אותי מינית"

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 12:30

בסרטון שפורסם בסינגפור טוענת הטניסאית הסינית שהפרשה "הובנה לא נכון". פנג נראתה לבושה בבגדים עם סמלי סין, לצד יאו מינג, בהכנה לאולימפיאדת החורף. במערב עדיין מסרבים להאמין

אחרי הדיווחים על היעלמותה: סין מפרסמת סרטון של הטניסאית פנג שוואי חותמת למעריצים/רויטרס

כוכבת הטניס הסינית פנג שוואי אמרה אתמול (ראשון) כי היא מעולם לא האשימה מישהו בתקיפה מינית, ושהפוסט ברשת החברתית שפרסמה בתחילת החודש שעבר הובן לא נכון. כזכור, בשבועות האחרונים פנג עוררה סערה עולמית, אחרי שטענה כי סגן ראש ממשלת סין לשעבר, ג'אנג גאולי, תקף אותה מינית בעבר. לאחר הפוסט הזה, היא נעדרה מעיני הציבור במשך כמעט שלושה שבועות. כעת היא מספקת "הבהרה" נוספת, שכצפוי לא מספקת את המערב.

"ראשית, אני רוצה להדגיש נקודה אחת שהיא חשובה ביותר, מעולם לא אמרתי או כתבתי שמישהו תקף אותי מינית, אני חייבת להדגיש את הנקודה הזו בבירור", אמר פנג בסרטון שפרסם "ליאנה זאובאו", כלי תקשורת בסינגפור. זו למעשה הפעם הראשונה שבה התייחסה לעניין במצלמה בפומבי. היא דיברה במהלך תחרות סקי קרוס קאנטרי בשנחאי, על רקע ההכנות של סין לאירוח אולימפיאדת החורף.

היא אמרה שהפוסט שלה ב-Weibo, רשת חברתית סינית שמהווה תחליף לטוויטר, שהוסר במהירות, הוא "עניין פרטי". פנג, 35, אמרה בסרטון ש"לאנשים יש הרבה אי הבנות" לגבי הפוסט שלה בווייבו. היא לא פירטה. היא גם אמרה שהיא מתגוררת בבית בבייג'ינג ללא פיקוח. בסרטון היא לא נשאלה על ג'אנג ולא הזכירה אותו.

זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה פנג נראית בציבור מאז הפרשה, והיא אף שוחחה בעבר עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, אבל עד עתה נראתה בציבור רק בתיווך סיני, ועדיין לא שוחחה עם כלי תקשורת מהמערב. כצפוי, החשד הוא שגם הדברים האלה הם לא אמינים.

ה-WTA, איגוד הטניס לנשים, שבתחילת החודש הודיע ​​כי ישבית את הטורנירים בסין מיידית עקב חששות מהטיפול בפנג ובטיחותם של שחקנים אחרים, המשיך לקרוא לחקירה. "שוב היה טוב לראות את פנג בסביבה ציבורית ואנחנו בהחלט מקווים שהיא בסדר", נמסר ה-WTA, "כפי שהצהרנו בעקביות, ההופעות הללו אינן מקלות או מתייחסות לדאגות המשמעותיות של ה-WTA לגבי רווחתה ויכולתה לתקשר ללא צנזורה או כפייה. אנחנו נשארים איתנים בקריאה שלנו לחקירה מלאה, הוגנת ושקופה, ללא צנזורה, על טענתה על תקיפה מינית, שהיא הנושא שהוליד את החשש הראשוני שלנו".

סין לא הגיבה ישירות על הפוסט הראשוני של פנג, אך אמרה לאחר המהלך של ה-WTA להשעות טורנירים בסין כי היא "מתנגדת לפוליטיזציה של הספורט". ג'אנג מעולם לא הגיב על הנושא.

עוד בוואלה!

השיחה של פנג שוואי עם נשיא הוועד האולימפי רק הגבירה את החשדות

לכתבה המלאה
פנג שוואי לצד יאו מינג וספורטאים סינים נוספים. רויטרס
התמונה ששחררו הסינים. פנג לצד יאו מינג/רויטרס

הדיון בסקנדל צונזר לחלוטין בסין, ובצורה יסודית וקפדנית. גם הדרך שבה הופיעה אתמול פנג עוררה לעג, אחרי שהטניסאית נראתה באירוע לקראת האולימפיאדה, כשהיא לצד ספורטאים מענפי ספורט שונים, כולל כוכב הכדורסל לשעבר יאו מינג. פנג לבשה ז'קט שחור עם דגל סין וחולצת טריקו אדומה ועליה סמל סין. יאקיו וואנג, פעיל סיני בארגון Human Rights Watch, הגיב בסרקזם על הראיון, "וואו, כל כך טבעי, מאוד אמיתי, כולם מאמינים בזה עכשיו. מזל טוב, המק"ס!" - כשהכוונה היא ייתה למפלגה הקומוניסטית השלטת בסין.

מי ספורטאי השנה שלכם?

26%
יאניס אנטטוקומפו
13%
נובאק דג'וקוביץ'
6%
ז'ורז'יניו
43%
רוברט לבנדובסקי
6%
קרסטן ורהולם
6%
קיילב דרסל
הסקר הסתיים
17059 משתתפים

מי ספורטאית השנה שלכם?

22%
איליין תומפסון
7%
סיפאן חסן
10%
יולימאר רוחאס
11%
אמה מקאון
11%
אשלי בארטי
39%
סימון ביילס
הסקר הסתיים
12009 משתתפים

פנג אמרה בסרטון שפורסם ביום ראשון כי היא כתבה באופן אישי מכתב בחודש שעבר לראש ה-WTA, סטיב סיימון, בו היא הכחישה את ההאשמה על תקיפה, וכי תרגום לאנגלית שלו על ידי התקשורת הממלכתית הסינית היה מדויק. סיימון אמר בזמנו כי "היה לו קשה להאמין" שפנג אכן כתבה את המייל או האמין במה שיוחס לה.

  • עוד באותו נושא:
  • פנג שוואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully